Gå til innhold

ung ufør / arb.avklaring og økonomi

r0llz

Anbefalte innlegg

Dersom du velger å ha bil, så må du kutte (mye) på endre ting. For det går noen tusen på bil i måneden, selv om bilen er kjøpt uten lån. Forsikring, veiavgift, evt bompenger, bensin, vedlikehold, you name it...

Anonym poster: 5620b7f34db051baf70e07ba23831bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle uføre er det pga fysisk sykdom. Mange psykisk syke er uføre og det er sikkert mange av de som hadde hatt godt av å slippe å ta buss og få brukt kroppen istedet.

Anonym poster: 83b26cae2af141411393bb469acdefe5

Å være psykisk syk er ikke gitt at man kan klare seg med sykkel, det er heller et godt alternativ for å spare bensin på de dagene de får det til.

Anonym poster: 62138930d366d1b6a3661a1b798546b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en med ung ufør som har kjøpt seg bolig. Han bodde veldig billig i et bøttekott nærmest og sparte opp en del kroner. I tillegg så fikk han tilskudd til kjøp av egen bolig samt startlån. Boligen som ble kjøpt er ok størrelse, men kjøpt i den delen av byen som er billigst. Drøy husleie (rundt 7000) men får bostøtte i tillegg. Han klarer seg fint.

Du har valgt å ha bil. Det koster. Ja, ting blir mer tungvint uten, men det kan du sikkert leve med. I de få tilfellene hvor bil er kjekt så kanskje familie eller venner stiller opp? Jeg måtte selge bilen min for å klare meg og ser jo at ting er så mye tyngre uten. Jeg bruker tid og krefter på å reise og i tillegg så er jeg mye mindre sosial. Det koster rett og slett for mye når det gjelder krefter.

Du bør se på alternative bosteder. Kan du flytte litt utenfor og få en billigere bolig? Kan du klare å bo på et "bøttekott" noen år for å spare opp sånn at du får kjøpt eget?

Anonym poster: 78b97aa88b83a69ec54674aaba496293

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...