Gå til innhold

Polarbrød - sunt eller usunt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi selger de fryst i vår butikk

Anonym poster: ed4a61cf93c416c5b67b18804db4e765

Vel, produsent har da ganske tydelig merket på eskene at de ikke skal selges fryst. Gjorde ihvertfall det inntil nylig(har ikke sjekket de siste månedene må jeg tilstå)

Ellers beklager jeg avsporing her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke butikker selger de fryst? Kunne tenke meg å kjøpe fryst og hivd rett i fryseren hjemme, så jeg kunne tatt ut en og en etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor grove de er så inneholder de sukker og er dermed mindre sunt enn grovt brød. Hender en sjelden gang vi har havrevarianten i hus, men jeg liker ikke polarbrød selv, så det er sjeldent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor grove de er så inneholder de sukker og er dermed mindre sunt enn grovt brød. Hender en sjelden gang vi har havrevarianten i hus, men jeg liker ikke polarbrød selv, så det er sjeldent.

Grovbrød som du kjøper i butikk inneholder også sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, produsent har da ganske tydelig merket på eskene at de ikke skal selges fryst. Gjorde ihvertfall det inntil nylig(har ikke sjekket de siste månedene må jeg tilstå)

Ellers beklager jeg avsporing her...

Hvorfor det? Vi sier jo ifra til kunden hvor lenge de er holdbare fra de er tatt opp fra frysen...

Anonym poster: ed4a61cf93c416c5b67b18804db4e765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovbrød som du kjøper i butikk inneholder også sukker.

Kommer an på hvilke typer du kjøper det. (og som oftest så har vi hjemmebakt).

Endret av Concertina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvilke typer du kjøper det. (og som oftest så har vi hjemmebakt).

Jeg aner ikke, jeg baker bare brød selv. Men vil anta at den grovhetskalaen på butikkbrød vil gi en indikasjon på brødene man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Hvilke butikker selger de fryst? Kunne tenke meg å kjøpe fryst og hivd rett i fryseren hjemme, så jeg kunne tatt ut en og en etter behov.

Bare spør betjeninga, så får du sikkert noen fryste som de har inne på frysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på dette selv, fint de er grove, men etter denne tråden lurer jeg: er sukker = ren gift nå? Det virker som om sukker er blitt livsfarlig og må unngås for enhver pris. Hvorfor?

Forgifter det kroppen?

Vi er en familie der alle er naturlig tynne og ikke propper oss med brus og sjokolade til hverdag, trenger vi virkelig følge med på sukker i pastasaus og grovbrød? Er det noen grunn jeg ikke vet om til at det er viktig?

Anonym poster: 4255ef6877f356e4dcb14d446078ff94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på dette selv, fint de er grove, men etter denne tråden lurer jeg: er sukker = ren gift nå? Det virker som om sukker er blitt livsfarlig og må unngås for enhver pris. Hvorfor?

Forgifter det kroppen?

Vi er en familie der alle er naturlig tynne og ikke propper oss med brus og sjokolade til hverdag, trenger vi virkelig følge med på sukker i pastasaus og grovbrød? Er det noen grunn jeg ikke vet om til at det er viktig?

Anonym poster: 4255ef6877f356e4dcb14d446078ff94

Enkelte her er helt hysteriske og erstatter nærmest alt med kaker og ingredienser fra Iherb.com. Man dør ikke av litt sukker iblandt. Alle i min familie er tynne og friske selv om vi unner oss ting med sukker i i helgene eller syltetøy med sukker en vanlig onsdag.

Anonym poster: 452d382d5ee4b60cbab7f5205025aa28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ofte noe sukker i de fleste ferdigbrød.

Men: Polarbrød smaker såppass søtt at jeg tenker over det hver gang jeg spiser det.

Nå har ikke jeg barn, men jeg ville kanskje vært redd for at de skulle venne seg på at "brød smaker søtt" hvis de spiste mye av det.

Anonym poster: 14e183fdc82cbf35f9c0c41e1b10e366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte her er helt hysteriske og erstatter nærmest alt med kaker og ingredienser fra Iherb.com. Man dør ikke av litt sukker iblandt. Alle i min familie er tynne og friske selv om vi unner oss ting med sukker i i helgene eller syltetøy med sukker en vanlig onsdag.

Anonym poster: 452d382d5ee4b60cbab7f5205025aa28

Du trenger ikke være sunn selv om du er tynn da vet du.

Anonym poster: ed4a61cf93c416c5b67b18804db4e765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men: Polarbrød smaker såppass søtt at jeg tenker over det hver gang jeg spiser det.

Nå har ikke jeg barn, men jeg ville kanskje vært redd for at de skulle venne seg på at "brød smaker søtt" hvis de spiste mye av det.

Anonym poster: 14e183fdc82cbf35f9c0c41e1b10e366

Enig. Det er en uting at alt skal smake søtt.

Og ofte er det å være slank et tegn på at man lever sunt og er i tilstrekkelig aktivitet. Da er det selvsagt ikke så galt å spise begrensede mengder sukker innimellom. Imidlertid er det slik at fedmen brer om seg i Norge, samt at ungdom får belastningsskader som kan tyde på at de ikke er i aktivitet - altså generelt lever mange ganske usunt. Og da er det å passe på sukkerinntaket en del av de tingene mange bør bli minnet om innimellom. :)

Anonym poster: c82a55923f9a19ac97b46a63ca6208a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

vanlige mennesker vet at karbohydrater ikke er usunt. Det er hvite karbohydrater som er det.

Anonym poster: 48aa2de9c1be813ecbc4ca0e9269e5a1

Unnskyld, jeg vet det kan oppfattes som en uting å henge seg opp i sånne detaljer, men det er ingen ting som heter "hvite karbohydrater". Det heter raske karbohydrater, og disse karbohydratene får vi fra bl.a. matvarer laget på hvitt/lyst mel (hvetemel), hvit ris osv. Tror det er der misforståelsen om begrepet kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye sukker regnes som "mye" sukker i et brød da? 4,5% sukker som er i polarbrød, er det masse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...