AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #1 Skrevet 14. mars 2013 Går det an å skylle ut slagg og avfall og uheldige stoffer fra kroppen ved å drikke mye og svette ? Eller samler bare dritten seg opp i nyrene uansett ? Anonym poster: 1cf0a645fb896260d800afc45205cde2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #2 Skrevet 14. mars 2013 Er du frisk, altså ikke har nyre, lever eller hjerteproblemer så ordner kroppen dette selv. Nyrer, lunger og lever renser kroppen. Rensekurer, tarmskylling, vann og svettekurer o.l er bare tull. Anonym poster: dac960cfb397abf45635e422775ca902 18
Wiggins Skrevet 14. mars 2013 #3 Skrevet 14. mars 2013 Går det an å skylle ut slagg og avfall og uheldige stoffer fra kroppen ved å drikke mye og svette ? Eller samler bare dritten seg opp i nyrene uansett ? Anonym poster: 1cf0a645fb896260d800afc45205cde2 Forrige taler har helt rett, jeg vil bare legge til noen momenter: - Det er en gammel forestilling at man kan "svette ut" avfallsstoffer. Svette er imidlertid bare vann og salt; så sant du ikke får i deg alt for mye salt så er dette bare noe du må erstatte ganske fort igjen likevel. - Hvis det samler seg avfallsstoffer i nyrene så har du nyresvikt. Leveren og nyrene renser kroppen hele tida. Grunnen til at noen føler seg "fantastiske" etter en "rensekur" er at de går fra å få i seg kaffe, alkohol, søppelmat o.l. til å spise sunn mat. 14
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Detox er ikke tull, men det er flere metoder som ikke har noe som helst for seg. Det er sant at kroppen renser seg selv, hadde den ikke gjort det hadde du vært død. Men sånn som vi behandler kroppene våre med dårlig mat, lite mosjon, alkohol, røyk, etc, så blir det opphopning av avfallsstoffer i kroppen. Jeg har detoxet kroppen, og det var først da jeg gjorde det at jeg forstod hvorfor det var nødvendig. Det var en tøff prosess, det kjennes på kroppen. Det kan oppleves på samme måte en narkomat opplever å være på rus-avgiftning. Litt av min detox: - Flytende føde i form av grønne grønnsaker, avokado, mandelmelk. Juice, supper, og smoothie (ja, du får i deg alt du trenger ernæringsmessig) - Mye rent vann blandet med grønne pulver - Pulver som har lett rensende effekt på tarmen - Infrarød badstu (ikke vanlig badstu). - Lymfebehandlinger Jeg lover deg, du vil se stjerner mens du gjør dette, det er ekstremt tøfft for kroppen når den skiller ut avfallsstoffer. Jeg gjorde det fordi jeg var alvorlig syk og jeg fikk ikke medisinsk hjelp. Noen mnd´er med intensiv detox gjorde at jeg ble bra igjen. Å spise sunn mat er ikke å være på detox. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #5 Skrevet 14. mars 2013 Detox er ikke tull, men det er flere metoder som ikke har noe som helst for seg. Det er sant at kroppen renser seg selv, hadde den ikke gjort det hadde du vært død. Men sånn som vi behandler kroppene våre med dårlig mat, lite mosjon, alkohol, røyk, etc, så blir det opphopning av avfallsstoffer i kroppen. Jeg har detoxet kroppen, og det var først da jeg gjorde det at jeg forstod hvorfor det var nødvendig. Det var en tøff prosess, det kjennes på kroppen. Det kan oppleves på samme måte en narkomat opplever å være på rus-avgiftning. Litt av min detox: - Flytende føde i form av grønne grønnsaker, avokado, mandelmelk. Juice, supper, og smoothie (ja, du får i deg alt du trenger ernæringsmessig) - Mye rent vann blandet med grønne pulver - Pulver som har lett rensende effekt på tarmen - Infrarød badstu (ikke vanlig badstu). - Lymfebehandlinger Jeg lover deg, du vil se stjerner mens du gjør dette, det er ekstremt tøfft for kroppen når den skiller ut avfallsstoffer. Jeg gjorde det fordi jeg var alvorlig syk og jeg fikk ikke medisinsk hjelp. Noen mnd´er med intensiv detox gjorde at jeg ble bra igjen. Å spise sunn mat er ikke å være på detox. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240 Hva slags avfallstoffer fikk du ut ved å gå på denne kuren som kroppen ikke selv klarer å bli kvitt på vanlig måte? Anonym poster: dac960cfb397abf45635e422775ca902 14
jabx Skrevet 14. mars 2013 #6 Skrevet 14. mars 2013 Detox er ikke tull Jo, det er direkte latterlig. Bare tull fra ende til annen. Jeg lover deg, du vil se stjerner mens du gjør dette, det er ekstremt tøfft for kroppen når den skiller ut avfallsstoffer. Jeg gjorde det fordi jeg var alvorlig syk og jeg fikk ikke medisinsk hjelp. Noen mnd´er med intensiv detox gjorde at jeg ble bra igjen. Pisspreik. 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Hva slags avfallstoffer fikk du ut ved å gå på denne kuren som kroppen ikke selv klarer å bli kvitt på vanlig måte? Anonym poster: dac960cfb397abf45635e422775ca902 Det er avfallsstoffer generellt, eller mer opphopning av avfallsstoffer. Det er jo avfallsstoffer fra alt; mat, drikke, miljø, osv. Jo, det er direkte latterlig. Bare tull fra ende til annen. Pisspreik. OK. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 Men hvordan mener dere at disse stoffene/drikkene osv skal klare å hjelpe kroppen å få ut avfallstoffene? Kroppen vår er utrolig god på å fjerne avfallstoffer, den slutter ikke med det så sant man ikke har organsvikt. Ja vi putter i oss mye rart, men dette klarer kroppen selv å kvitte seg med. Og om den ikke gjør det så hjelper nok ikke supper og såkalt supermat. Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan dette skal hjelpe. Anonym poster: dac960cfb397abf45635e422775ca902 10
Wiggins Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 Detox er ikke tull, men det er flere metoder som ikke har noe som helst for seg. Det er sant at kroppen renser seg selv, hadde den ikke gjort det hadde du vært død. Men sånn som vi behandler kroppene våre med dårlig mat, lite mosjon, alkohol, røyk, etc, så blir det opphopning av avfallsstoffer i kroppen. Så du sier med andre ord at det holder å la være å røyke, drikke lite alkohol og mosjonere samt spise sunn mat. - Flytende føde i form av grønne grønnsaker, avokado, mandelmelk. Juice, supper, og smoothie (ja, du får i deg alt du trenger ernæringsmessig) - Mye rent vann blandet med grønne pulver - Pulver som har lett rensende effekt på tarmen - Infrarød badstu (ikke vanlig badstu). - Lymfebehandlinger Med andre ord, du gikk på en sultekur. Det er klart at det er hardt å sulte seg, kroppen vår er konstruert for å prøve å ikke sulte ihjel. Dette pulveret som du påstår har en lett rensende effekt på tarmen skulle jeg likt å vite mer om. Du skriver at dette pulveret har denne egenskapen, uten å si hva pulveret inneholder eller hva slags virkning det tilsynelatende skal ha. Tarmen renses hele tida så lenge vi får i oss kostfiber. Og hva er det grønne pulveret som du blandet med vann? Dette høres særdeles lite troverdig ut. "Infrarød badstu", jeg klarer ikke helt å se hva som skal være spesielt med det. Infrarød stråling er varmestråling, og i en vanlig badstue er det varmt. Når man sitter i badstue svetter man ut mye vann og salter, som kroppen må få erstattet, så sant man ikke har for mye salt i kroppen. Det er jo mange som får i seg mer salt enn de trenger via saltsnacks etc. Jeg lover deg, du vil se stjerner mens du gjør dette, det er ekstremt tøfft for kroppen når den skiller ut avfallsstoffer. Jeg gjorde det fordi jeg var alvorlig syk og jeg fikk ikke medisinsk hjelp. Noen mnd´er med intensiv detox gjorde at jeg ble bra igjen. Kroppen vår skiller ut avfallsstoffer hver dag uten at vi merker noe særlig til det. Den skiller hverken ut andre typer avfallsstoffer eller mer avfall av at du sulter deg. Hvorfor lever vrangforestillingen om at vi stadig trenger "rensekurer" i beste velgående? Skolemedisinen er basert på vitenskapelig metode gjennom flere århundrer. Sykdommer som for bare noen tiår siden kunne være dødelige er i dag ufarlige eller utryddet. Som konsekvens lever vi lengre og med bedre livskvalitet. Allikevel er det veldig mange som insisterer på å tro på f. eks. rensekurer som de leser om på diverse nettsider eller i blader etc., som forfekter en tankegang som strider mot den samlede akkumulerte vitenskap. 17
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Så du sier med andre ord at det holder å la være å røyke, drikke lite alkohol og mosjonere samt spise sunn mat. Med andre ord, du gikk på en sultekur. Det er klart at det er hardt å sulte seg, kroppen vår er konstruert for å prøve å ikke sulte ihjel. Dette pulveret som du påstår har en lett rensende effekt på tarmen skulle jeg likt å vite mer om. Du skriver at dette pulveret har denne egenskapen, uten å si hva pulveret inneholder eller hva slags virkning det tilsynelatende skal ha. Tarmen renses hele tida så lenge vi får i oss kostfiber. Og hva er det grønne pulveret som du blandet med vann? Dette høres særdeles lite troverdig ut. "Infrarød badstu", jeg klarer ikke helt å se hva som skal være spesielt med det. Infrarød stråling er varmestråling, og i en vanlig badstue er det varmt. Når man sitter i badstue svetter man ut mye vann og salter, som kroppen må få erstattet, så sant man ikke har for mye salt i kroppen. Det er jo mange som får i seg mer salt enn de trenger via saltsnacks etc. Kroppen vår skiller ut avfallsstoffer hver dag uten at vi merker noe særlig til det. Den skiller hverken ut andre typer avfallsstoffer eller mer avfall av at du sulter deg. Hvorfor lever vrangforestillingen om at vi stadig trenger "rensekurer" i beste velgående? Skolemedisinen er basert på vitenskapelig metode gjennom flere århundrer. Sykdommer som for bare noen tiår siden kunne være dødelige er i dag ufarlige eller utryddet. Som konsekvens lever vi lengre og med bedre livskvalitet. Allikevel er det veldig mange som insisterer på å tro på f. eks. rensekurer som de leser om på diverse nettsider eller i blader etc., som forfekter en tankegang som strider mot den samlede akkumulerte vitenskap. Nei jeg var ikke på en sultekur. Jeg fikk i meg langt mer kalorier enn ved vanlig kosthold, fordi jeg hadde svært høyt inntak av fett og kalorier i form av oljer og nøtter. Nei, å slutte å røyke og drikke alkohol er ikke å være på detox Infrarøde stråler stimulerer f.eks lymfesystemet. Lymfesystemet skiller ut avfallsstoffer. Hold deg til skolemedisinen hvis du syns det fungerer for deg, og ikke uttal deg så bastant om ting du åpenbart hverken kan noe om, eller har noe som helst erfaring med. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #11 Skrevet 14. mars 2013 Men hvordan mener dere at disse stoffene/drikkene osv skal klare å hjelpe kroppen å få ut avfallstoffene? Kroppen vår er utrolig god på å fjerne avfallstoffer, den slutter ikke med det så sant man ikke har organsvikt. Ja vi putter i oss mye rart, men dette klarer kroppen selv å kvitte seg med. Og om den ikke gjør det så hjelper nok ikke supper og såkalt supermat. Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan dette skal hjelpe. Anonym poster: dac960cfb397abf45635e422775ca902 Drikkene gir ekstremt mye næring, det er de supplementerende behandlingene som gjør at kroppen skiller ut. Jeg har aldri sagt at kroppen slutter å skille ut avfallsstoffer, da dør du som sagt. Men kroppen skiller dårligere ut avfallsstoffer ettersom hvordan vi putter søppel i kroppen, mosjonerer lite, osv. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240
Wiggins Skrevet 14. mars 2013 #12 Skrevet 14. mars 2013 Nei jeg var ikke på en sultekur. Jeg fikk i meg langt mer kalorier enn ved vanlig kosthold, fordi jeg hadde svært høyt inntak av fett og kalorier i form av oljer og nøtter. Nei, å slutte å røyke og drikke alkohol er ikke å være på detox Infrarøde stråler stimulerer f.eks lymfesystemet. Lymfesystemet skiller ut avfallsstoffer. Hold deg til skolemedisinen hvis du syns det fungerer for deg, og ikke uttal deg så bastant om ting du åpenbart hverken kan noe om, eller har noe som helst erfaring med. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240 Men infrarøde stråler er jo ikke noe annet enn vanlig varmestråling! Lymfesystemet fungerer utmerket så lenge vi holder passelig kroppstemperatur. (Det gjør forøvrig resten av kroppen også.) Greit, du var ikke på sultekur, jeg bare antok det siden det ikke var noe særlig fast føde på den lista du skrev opp. Mange andre innlegg om "rensekurer" beskriver rene sultekurer, derfor antok jeg at ditt opplegg også var det. Jeg vil utfordre deg: - Hvilke avfallsstoffer mener du at kroppen skiller ut under denne "rensekuren"? - Hva er innholdet i det pulveret som visstnok renser tarmen, og hvordan virker det? - Hva er innholdet i det grønne pulveret som du blander med vann, og hvordan virker det? 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #13 Skrevet 14. mars 2013 Men infrarøde stråler er jo ikke noe annet enn vanlig varmestråling! Lymfesystemet fungerer utmerket så lenge vi holder passelig kroppstemperatur. (Det gjør forøvrig resten av kroppen også.) Greit, du var ikke på sultekur, jeg bare antok det siden det ikke var noe særlig fast føde på den lista du skrev opp. Mange andre innlegg om "rensekurer" beskriver rene sultekurer, derfor antok jeg at ditt opplegg også var det. Jeg vil utfordre deg: - Hvilke avfallsstoffer mener du at kroppen skiller ut under denne "rensekuren"? - Hva er innholdet i det pulveret som visstnok renser tarmen, og hvordan virker det? - Hva er innholdet i det grønne pulveret som du blander med vann, og hvordan virker det? Nei. Noe av det viktigste for lymfesystemet er trening, mye trening. Ikke alle har mulighet til å trene (som f.eks meg da som var alvorlig syk og sengeliggende). Jeg er forbruker, ikke produsent eller leverandør. Hva alt jeg har tatt har inneholdt har jeg ikke oversikt over. Hvis du vil vite nøyaktiv hvordan slike ting fungerer, så bør du snakke med produsenter/leverandører og ikke meg Jeg har forklart det om avfallsstoffer lenger opp. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240 1
Lykkelitenen Skrevet 14. mars 2013 #14 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Du kjøpte grønt pulver som du blandet med vann og stolte på, men du sjekket ikke hva det faktisk var..? Om det er en ting jeg har lært av å selge helsekost i snart 5 år, så er det at leverandørene og produsentene kan påstå og ymte frempå mye, men bevise og dokumentere lite... Endret 14. mars 2013 av Lykkelitenen 9
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #15 Skrevet 14. mars 2013 Du kjøpte grønt pulver som du blandet med vann og stolte på, men du sjekket ikke hva det faktisk var..? Om det er en ting jeg har lært av å selge helsekost i snart 5 år, så er det at leverandørene og produsentene kan påstå og ymte frempå mye, men bevise og dokumentere lite... Det er såkallt supermat i forskjellige varianter, men jeg kan ikke utbrodere noe utover det slik det åpenbart ønskes her. Jeg var i tillegg på en "klinikk" over lengre tid og gjorde dette som en behandling. Og her er jeg, frisk som en fisk. Det nytter såklart ikke å sitte med en grønn drink i ene hånda, og en stratos i den andre .. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240 1
jabx Skrevet 14. mars 2013 #16 Skrevet 14. mars 2013 Infrarøde stråler stimulerer f.eks lymfesystemet. Så ved å gå rundt i solen så stimuleres lymfesystemet? Betyr det at de har et bedre lymfesystem i f.eks. Afrika eller Australia enn i Norge? 2
jabx Skrevet 14. mars 2013 #17 Skrevet 14. mars 2013 Det er såkallt supermat i forskjellige varianter Såkalt "supermat" er en bløff. Nei, det er ren svindel. Det er ekstremt dyrt og har ingen som helst form for dokumentasjon for noen som helst form for effekt. Er du forresten tilhenger av såkalte "raw foods"? 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #18 Skrevet 14. mars 2013 Sukker og koffein er to av de mest avhengighetsdannende stoffene som finnes. Hvis du helt plutselig kutter ut sukker og koffein fra kostholdet i to uker, kommer du til å få hodepinne herifra og til månen. Det er derfor folk tror "detox" funker fordi de får grusom hodepinne samtidig som de inntar all verdens slags magiske pulvere, når det egentlig bare er snakk om abstitenser etter koffein og sukker. Anonym poster: 529a2defa69b502f7659efdc50117a38 6
Gjest *Maja* Skrevet 15. mars 2013 #19 Skrevet 15. mars 2013 Detox er tullete. Samme med kickstart av slankekurer. Alt i alt er det merkelige dietter som gjør at kroppen ikke får normal føde/sultes. Spis normal mat av rene råverer, spis balansert, ikke mer enn du forbrenner, kutt ut sukker og raske karbs i hverdagen og voila! En har en frisk, rask, slank, sunn og "ren" kropp(ikke drittmat i kroppen som er grunnen til at folke gjerne vil "detoxes"i utgangspunktet) 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2013 #20 Skrevet 15. mars 2013 TS, som du skjønner ut fra de andre i tråden: detox er tull. Jeg har nå forklart min erfaring med detox, og også hva en ordentlig detox dreier seg om. Jeg har forklart at jeg ble frisk fra alvorlig sykdom med en slik type detox, men likevel skal det være bedrevitere som skal fortelle meg at det er feil Å drikke mye vann å få nyrene til å jobbe mer slik du spør om, vil ikke klassifisere som detox. Men å drikke godt med vann daglig, er uansett sunt. Vi skiller ut avfallsstoffer via urin, avføring, hud (kviser o.l) og svette, så det å svette er veldig bra. Det er derfor trening er så viktig. Jeg melder meg ut av disksjonen, så gjør du det du selv føler for TS. Anonym poster: ef06b2c3a657c703f1ae061787ce8240 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå