Suzy Skrevet 25. mars 2004 #1 Del Skrevet 25. mars 2004 I det siste - siste par månedene kanskje - har jeg merket at jeg får små blødninger etter at jeg har hatt sex. Jeg har ingen smerter eller noe ubehag, men blør altså bittelitt. Det er ikke hver gang, men temmelig ofte. Jeg bruker hormonspiral og har begynt å lure på om den kan være årsaken... :klø: Er det noen andre som har opplevd/opplever noe lignende? Kan det være en hormonspiralbivirkning? (og for all del jeg går til legen om det fortsetter!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 25. mars 2004 #2 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg hadde det sånn da jeg hadde endometriose, dvs små cyster. Har ingen erfaring med spiral. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 25. mars 2004 #3 Del Skrevet 25. mars 2004 Ja.. Jeg har hatt det, men jeg har ikke tenkt noe videre over det. De blødningene jeg har hatt har vært veldig, veldig små. Det er helt normalt å ha det, såvidt jeg vet, de av venninnene mine som jeg kan snakke med slikt om, har også hatt det... Huden der nede er jo veldig tynn og følsom, der skal vel ikke så mye til for å sprenge et blodkar eller to når en holder på. Men hvis du er beskymret, kan vel ikke en telefon til legen skade. Jeg kan høre med en venninne av meg som er lege hvis du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 25. mars 2004 Spør gjerne venninna, Greeny :-) Jeg er ikke forferdelig bekymret ettersom jeg ikke har noe ubehag i det hele tatt, men jeg har ikke hatt noen uregelmessige blødninger tidligere - derfor lurer jeg litt. Er det alminnelig med slike småblødninger så tar jeg det helt med ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlleyCat Skrevet 25. mars 2004 #5 Del Skrevet 25. mars 2004 Ja, jeg har hatt det for endel år siden og det blødde en god del også. Gynekologen sa det var ganske vanlig hos unge jenter og løsningen ble å fryse i -45 grader på livmortappen i 4,5 minutt. Jeg fikk så beskjed om å holde meg unna samleie i 1 mnd, så skulle jtg tilbake på kontroll. Har ikke opplevd det siden. Siden det er såpass lenge siden husker jeg ikke helt hva det egentlig var, men det var iallefall helt ufarlig det jeg hadde den gangen og som sagt ganske vanlig. Men man blir jo litt bekymra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 25. mars 2004 #6 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg opplevde også dette for etpar år siden. Småblødning etter samleie, skjedde faktisk også noen ganger midt under samleie. Ekkelt egentlig og jeg ble engstelig. Var hos legen 2 ganger for det samme problemet, men han kunne ikke gi noe konkret svar på hvorfor. Jeg hadde spiral da. Det bare plutselig sluttet å blø, like fort som det startet. Og siden den gang har det ikke skjedd. Jeg tror dette er helt normalt Suzy. Kanskje han har truffet et punkt "der inne", som gjør at en blødning har startet. Dersom dette vedvarer bør du få undersøkt det skikkelig, men på meg så sluttet det altså bare. Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vila Skrevet 25. mars 2004 #7 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg har også opplevd dette etter at jeg fikk satt inn hormonspiral. Legen min sa til meg at det er helt vanlig å oppleve slike småblødninger, så jeg tar det med knusende ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 25. mars 2004 Takk for gode svar! :-) Jeg har lurt på om det bare er at støtene under sex, mot livmormunnen gjør at trådene på spiralen stikker hull på vevet og derfor blør jeg litt. Trådene mine ble klippet svært korte, så derfor ligger de litt innenfor livmormunnen. Kan jo være...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 25. mars 2004 #9 Del Skrevet 25. mars 2004 Du må nok kutte ut sex, Suz! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 25. mars 2004 Du må nok kutte ut sex' date= Suz! Ja særlig det hadde nyttet.... Etter ei drøy uke hadde dette vært en aktuell overskrift på forsiden av VG: "Drepte med 12 knivstikk - Jeg var frustrert, sier kvinnen som i går knivdrepte sin samboer og satte fyr på huset...." (kansje det er stygt å spøke med slikt...?) :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 25. mars 2004 #11 Del Skrevet 25. mars 2004 Pøh, du kan snakke. Hva med meg som gikk rundt i et ÅR uten noe? Akkurat, ja... :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 25. mars 2004 Pøh' date= du kan snakke. Hva med meg som gikk rundt i et ÅR uten noe? Akkurat, ja... :veldigsur: Det har da jeg gjort også - men da ikke med en mann i huset... Det er enorm forskjell på det altså. Hva skal jeg med ham om jeg ikke kan få meg litt? (vill ejo bare bli mer utgifter og mer jobb - uten noen bonuser...) sjæl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 25. mars 2004 #13 Del Skrevet 25. mars 2004 Det har da jeg gjort også - men da ikke med en mann i huset... Det er enorm forskjell på det altså. Hva skal jeg med ham om jeg ikke kan få meg litt? (vill ejo bare bli mer utgifter og mer jobb - uten noen bonuser...) sjæl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 25. mars 2004 #14 Del Skrevet 25. mars 2004 jeg rundt i 15 år uten noe jeg da... det er lenge det for en som er født kåt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 25. mars 2004 jeg rundt i 15 år uten noe jeg da... det er lenge det for en som er født kåt Lurven da.. men nå da - sliter du med blødninger??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 25. mars 2004 #16 Del Skrevet 25. mars 2004 Lurven da.. men nå da - sliter du med blødninger??? nei har ikke så mye blødninger i det området! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #17 Del Skrevet 25. mars 2004 Blødninger etter sex kan også være et symptom på chlamydia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 25. mars 2004 #18 Del Skrevet 25. mars 2004 Det er ofte polypper og muskelknuter som er årsak til dette. Tror ikke spiralen har noe med det å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus_venus Skrevet 25. mars 2004 #19 Del Skrevet 25. mars 2004 Finnes kun et godt råd til deg som startet tråden. Ta deg en tur til legen! Slikt er best å få sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. mars 2004 Forfatter #20 Del Skrevet 25. mars 2004 (og for all del jeg går til legen om det fortsetter!) Skrev jeg i mitt første innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå