Gå til innhold

Problemer med ste-mor til mitt barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, uff.. det så da litt klisje ut den overskriften, men jeg sliter virkelig.

Jeg og bf har hele livet av barnet på 5 hatt en god tone oss imellom, helt til han nå har fått seg samboer som også er gravid med hans barn.

Barnet har hele tiden hatt "normalt samvær" (annenhver helg, og en overnatting i uka), men nå har samboeren hans "fått nok" som hun selv sa, og krever at bf bare skal ha samvær hver tredje helg, fordi de kommer til å få nok med det nye barnet som "tross alt er deres sammen".

BF er frustrert og vet ikke hva han skal gjøre, han gir uttrykk til meg for at han selvsagt vil ha barnet like mye som tidligere, men vil jo også selvfølgelig beholde husfreden hjemme.

Noen som har noen råd å komme med? Jeg vil jo selvsagt ikke være noen "årsak" til ett brudd eller krangling hos dem, siden det går ut over barna (både vårt og deres), men det går jo ut over barnet vårt om det plutselig skal se mindre til sin far.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og bf har hele livet av barnet på 5 hatt en god tone oss imellom, helt til han nå har fått seg samboer som også er gravid med hans barn.

Barnet har hele tiden hatt "normalt samvær" (annenhver helg, og en overnatting i uka), men nå har samboeren hans "fått nok" som hun selv sa, og krever at bf bare skal ha samvær hver tredje helg, fordi de kommer til å få nok med det nye barnet som "tross alt er deres sammen".

BF er frustrert og vet ikke hva han skal gjøre, han gir uttrykk til meg for at han selvsagt vil ha barnet like mye som tidligere, men vil jo også selvfølgelig beholde husfreden hjemme.

Noen som har noen råd å komme med? Jeg vil jo selvsagt ikke være noen "årsak" til ett brudd eller krangling hos dem, siden det går ut over barna (både vårt og deres), men det går jo ut over barnet vårt om det plutselig skal se mindre til sin far.

Dette er jo ikke noe som den nye kjæresten hans kan bestemme..

Hun visste innmari godt hva hun gikk til når hun ble sammen med ex`n din. Så synes ikke du skal la henne gå foran barnet til deg og ex`n din.

Han har jo rett den mengde samvær som dere frafør av har blitt enige om.

Anonym poster: bb80cf5ecfd9a8af38fc941d7cc159c5

• Liker 9
Skrevet

At det går an og være så selvsentrert!

Vet ikke helt, men min første tanke er at du snakker med henne selv, om det å få barn og at hun selv vil finne ut at det ikke bare er å "annulere" barn etter at de først har kommet.

• Liker 9
Gjest Gjest
Skrevet

Vel hadde eksen din vært noe å samle på, så hadde han bedt trollkjerrringa si om å flytte.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel egentlig en sak om barnets behov og foreldrenes ønsker. Familieråd?

Anonym poster: c58a4b7d4a4a57fc54a67b49d6e68c6f

Skrevet

Far må jo nesten bare ta krangelen tenker jeg, og vise hva han prioriterer - ikke bland deg inn, men minn henne på at bidraget vil øke mye!

• Liker 17
Skrevet

Wow, dette er jo veldig trist.

Ikke bare mister far og datter verdifull tid sammen, men din datter mister også mye tid med sin nye bror eller søster.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skyfler han mye av ansvaret for gutten over på henne, kanskje? Noen mannfolk gjør jo det, om bf er sånn skjønner jeg at hun er lei.

Anonym poster: 8fa2c12a4fd9ce632f0ca6fd0de160f3

Skrevet

Liv har et poeng. Hvis han må ut med mere bidrag får kanskjepipa hennes en annen lyd..

Spøk til side: dette var trist lesning :( Håper pappan tar til vettet.

Rart at han finner seg i dette. Hun må ha et ganske godt tak på ham for å klare å få ham til å bortprioritere barnet sitt.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Far må jo nesten bare ta krangelen tenker jeg, og vise hva han prioriterer - ikke bland deg inn, men minn henne på at bidraget vil øke mye!

Godt poeng.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke har så veldig lyst til å passe andres barn, mens hun går gravid, kanskje hun ser på det som en stor belastning?

Det er ikke så interessant for en kvinne å passe andre kvinners barn, når hun selv ønsker egne barn.

Tipper Bf har latt denne kvinnen ta mye av arbeidet med sitt barn, når han har hatt barnet.

Anonym poster: da214bb26121b2480c5568bc03974e1e

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje hun ikke har så veldig lyst til å passe andres barn, mens hun går gravid, kanskje hun ser på det som en stor belastning?

Det er ikke så interessant for en kvinne å passe andre kvinners barn, når hun selv ønsker egne barn.

Tipper Bf har latt denne kvinnen ta mye av arbeidet med sitt barn, når han har hatt barnet.

Kanskje hun skulle tenkt på at det var et barn der før hun ble ilag med den her fyren?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Uff, som stemamma selv synes jeg dette er forferdelig å lese. Men kanskje hun vil endre holdning når det nye barnet kommer? Jeg ville tatt en seriøs samtale med mannen, kanskje på familivernkontoret?? Han må jo bare ta den krangelen. Det skal jo absolutt ikke gå utover det barnet han har fra før selv om han får et nytt, litt forandringer blir det jo alltid, men det skal jo ikke gå utover mengden samvær synes i alle fall jeg..

Anonym poster: 050bc8dac025f2a8e944b48b3f5f4247

• Liker 2
Skrevet

Skyfler han mye av ansvaret for gutten over på henne, kanskje? Noen mannfolk gjør jo det, om bf er sånn skjønner jeg at hun er lei.

Anonym poster: 8fa2c12a4fd9ce632f0ca6fd0de160f3

TS

Nei, det gjør han virkelig ikke, han er veldig opptatt av far-datter tid, og de har vært mye ute å funnet på ting, særlig i det siste når samboeren har vært sliten og trett i forhold til graviditeten, hun har vært klar på helt fra starten av at hun er ikke mor til vårt barn, og mat, morgen- og kveldsstell osv er hans jobb når barnet er hos dem.

Jeg aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre, jeg forstår jo at han vil at det skal funke mellom dem når de venter ett barn sammen, og det støtter jeg. Men jeg føler hun har en litt askepott-holdning til vårt barn, om dere forstår?

Skrevet (endret)

glem det, TS forklarte det.

Endret av Alice123
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde jeg vært TS så hadde jeg tatt det opp med dem to i plenum og hadde den der gravide ikke tydd til vettet etter det, så hadde FvK blitt neste, sånn at ingenting hadde gått på meg og at jeg ikke hadde blitt til den der digre troilkjerringa som er "slem" med den gravide.

Skrevet

Dette stemmer ikke, se svar fra meg ovenfor.

Skrevet

Hæ? Mener du at dere har en unge på fem år?

Skrevet

Hæ? Mener du at dere har en unge på fem år?

Ja? Vi har ikke vært ett par siden hun ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...