AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #1 Del Skrevet 13. mars 2013 Jeg vurderer å flytte utenlands noen år. Går pr idag på AAP og slik tilstanden er, kan det bli en stund til. Vurderer å flytte utenlands (utenfor eu/EØS) og klare meg selv der (ikke samme muligheter her til lands). Men hva skjer om jeg kommer hjem etter noen år? Har jeg mistet alle rettigheter da og må finne meg en vanlig jobb? (jeg er født og oppvokst i Norge og har norske foreldre) Anonym poster: 7671cf9e668d5df87945fe832bbf8ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 13. mars 2013 #2 Del Skrevet 13. mars 2013 http://www.nav.no/Internasjonalt/Medlemskap+i+folketrygden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #3 Del Skrevet 13. mars 2013 Hei. Du kan søke om å melde deg inn i folketrygden, da mister du ikke rettighetene på gratis helsetjenester i Norge. Du regnes som du er fast botsatt i utlandet om du oppholder deg mer enn 6 mnd der. men da må du skifte adresse. Har selv bodd i utlandet og jeg endret ikke adressen min, problemfritt. Jeg reiste hjem til Norge ca 2 ganger i året, og aldri opplevd noe ang folketrygden. Det skal mye til for at de sjekker opp i sånt tror jeg. Nav der i mot... de kan vel stoppe trygden din, det vet jeg ikke helt sikkert, men du kan ikke sende noe meldekort i fra utlandet ihvertfall.... Men behold adressen din du, eller flytt den til familie Anonym poster: 4acb065173bdaa53aea3991f30d2195f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #4 Del Skrevet 13. mars 2013 Hei. Du kan søke om å melde deg inn i folketrygden, da mister du ikke rettighetene på gratis helsetjenester i Norge. Du regnes som du er fast botsatt i utlandet om du oppholder deg mer enn 6 mnd der. men da må du skifte adresse. Har selv bodd i utlandet og jeg endret ikke adressen min, problemfritt. Jeg reiste hjem til Norge ca 2 ganger i året, og aldri opplevd noe ang folketrygden. Det skal mye til for at de sjekker opp i sånt tror jeg. Nav der i mot... de kan vel stoppe trygden din, det vet jeg ikke helt sikkert, men du kan ikke sende noe meldekort i fra utlandet ihvertfall.... Men behold adressen din du, eller flytt den til familie Anonym poster: 4acb065173bdaa53aea3991f30d2195f 12 måneder er det. Og nei, det skal ikke mye til før man blir oppdaget om man prøver å lure systemet. Det hjelper ikke å ha adresse i Norge. AAP kan man selvsagt ikke ta med til utlandet, men forstod det slik at TS ikke hadde planer om det. Anonym poster: e804bc590f8da59076768665558ef29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #5 Del Skrevet 13. mars 2013 TS her, nei, har ikke tenkt å svindle med AAP men bare lurte på hva som skjer når/hvis jeg kommer hjem. Anonym poster: 8050e3ae6a84d5dd1ad100cb974662b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå