Gå til innhold

Lue inne?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker dere som bruker hatt innendørs også ullskjerf, votter og jakke innendørs?

Anonym poster: 45ca68d213c7aeb3c9bb0c547fee7c5d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker dere som bruker hatt innendørs også ullskjerf, votter og jakke innendørs?

mener du at caps, six pence eller fedora er det samme som jakke eller votter? forøvrig er det fryktelig mange damer som bruker skjerf inne. eller muslimske damer som bruker hijabs/slør.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Hva har det med saken å gjøre? Lue er lue, jakke er jakke.

• Liker 3
Skrevet

Fordi det er noe jeg forbinder med fjortiser.

Å bruke lue?

Jeg syns det er mer rart å gå rundt å fryse....

AnonymBruker
Skrevet

Ugh, fedora…

Anonym poster: 6e8e9e0729cc8b449f0252dd2b27c8db

Gjest Nils-Per
Skrevet

Å bruke lue?

Jeg syns det er mer rart å gå rundt å fryse....

Vi snakker om lue innendørs, gjør vi ikke?

• Liker 1
Skrevet

Vi snakker om lue innendørs, gjør vi ikke?

Ja. Jeg for min del fryser ofte inne. Hvertfall her jeg bor.

Gjest Nils-Per
Skrevet

Ja. Jeg for min del fryser ofte inne. Hvertfall her jeg bor.

Ok, men tviler på at det er den vanlige årsaken. Samme med "komplekser for hodet/håret". Har sikkert hendt at noen har tatt feil av hårvoks og superlim også, at det er derfor de går rundt med lue inne, men det er sikkert ikke vanlig det heller.

Som oftest handler det nok om at en syns lue inne er kult, hvilket er fjortis i min bok, sorry. Legger som sagt ikke så veldig mye i det, men "fjortis" er altså førsteinntrykket mitt når noen går med lue inne. Betyr ikke at det er et uslettelig inntrykk.

• Liker 1
Skrevet

Ok, men tviler på at det er den vanlige årsaken. Samme med "komplekser for hodet/håret". Har sikkert hendt at noen har tatt feil av hårvoks og superlim også, at det er derfor de går rundt med lue inne, men det er sikkert ikke vanlig det heller.

Som oftest handler det nok om at en syns lue inne er kult, hvilket er fjortis i min bok, sorry. Legger som sagt ikke så veldig mye i det, men "fjortis" er altså førsteinntrykket mitt når noen går med lue inne. Betyr ikke at det er et uslettelig inntrykk.

Nja hvor vidt man sitter å faktisk tenker at "nå er jeg kul med lue" tror jeg sjeldent er tilfellet. At mange derimot ikke tenker over at de har på seg lue, fordi den"bare er der" tror jeg er mer vanlig.

En annen , sikkert ingen god unnskyldning men likevel, er at hvertfall jeg får ekstremt statisk hår av luer, og om jeg da har glemt strikk eller klype så står det til alle kanter, legger seg i ansiktet osv. Og det er plagsomt.

Gjest Nils-Per
Skrevet

Nja hvor vidt man sitter å faktisk tenker at "nå er jeg kul med lue" tror jeg sjeldent er tilfellet. At mange derimot ikke tenker over at de har på seg lue, fordi den"bare er der" tror jeg er mer vanlig.

En annen , sikkert ingen god unnskyldning men likevel, er at hvertfall jeg får ekstremt statisk hår av luer, og om jeg da har glemt strikk eller klype så står det til alle kanter, legger seg i ansiktet osv. Og det er plagsomt.

Bruk lue, du, hvis du liker det. Jeg er ikke mote-politiet uansett. Er tross alt hakket bedre enn caps bak-frem (så vidt).

Skrevet

Bruk lue, du, hvis du liker det. Jeg er ikke mote-politiet uansett. Er tross alt hakket bedre enn caps bak-frem (så vidt).

Ja jeg hadde ikke planer om å slutte å bruke det altså :laugh: (lue, ikke caps bak frem).

Skrevet

Jeg liker ikke å bruke lue inne. Da jeg var liten så hørte jeg at menn som brukte lue inne mister håret sitt, - stemmer det?

Forresten kommer man mye lengre med å ta av seg lua, - holde den i handa gjør folk mer medgjørlig. Gjør det når du kommer til en eller kasse eller resepsjon eller når man skal blidgjøre folk...! =)

AnonymBruker
Skrevet

Har du vokst opp i en campingvogn, TS?

Anonym poster: c1ee6fc66f344108ed7998003bc31cc9

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke å bruke lue inne. Da jeg var liten så hørte jeg at menn som brukte lue inne mister håret sitt, - stemmer det?

Myte ^^

http://www.side3.no/article3004525.ece

Bruken av hatt og lue gjør deg fortere skallet

Mange menn er av den oppfatningen at å bruke lue eller hatt vil hindre håret i å puste, og kan føre til at man blir fortere skallet.

Dette stemmer ikke. Håret får oskygen fra blodet, ikke luften. Det har altså ingenting å si om du går med caps eller ei for om du mister håret.

Gjest Nils-Per
Skrevet

Nei da, det stemmer. Og dersom en skjærer grimaser, vil en bli sånn for alltid :opplyser:

AnonymBruker
Skrevet

Har du vokst opp i en campingvogn, TS?

Anonym poster: c1ee6fc66f344108ed7998003bc31cc9

Nei ikke akkurat. Jeg kler meg nok over gjennomsnittelig bra ettersom jeg er interressert i mote og klesstiler. Hodeplagg er såklart inkludert i pakken og matcher resten. Har flere italienske og franske dresser med matchende hodeplagg.

Anonym poster: 2dbad1398e47063aec3e7c17be311ff4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er interessert i mote og klesstiler burde du følge klesetikketen óg.

• Liker 6
Gjest Nils-Per
Skrevet

Nei ikke akkurat. Jeg kler meg nok over gjennomsnittelig bra ettersom jeg er interressert i mote og klesstiler. Hodeplagg er såklart inkludert i pakken og matcher resten. Har flere italienske og franske dresser med matchende hodeplagg.

Forskjellen er at franske og italienske gentlemen med stil tar av seg hatten når de kommer inn døra. "Oui oui, sacre bleu", sier de, og så plasserer de hatten under armen. Det er sånne etiketter som det der som skiller adelen fra snobben, kan man si.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er interessert i mote og klesstiler burde du følge klesetikketen óg.

Hehe. Det er ingen som sitter med fasiten for hva "klesettiken" er. Om vi skal følge det designerne mener folk skal kle seg med så ville herrer sett slik ut : http://www.vgtv.no/#!/video/60161/slik-vil-luksusdesigneren-at-menn-skal-kle-seg-til-h%C3%B8sten

Jeg syntes folk bør få kle seg som de ønsker uten at utdaterte grunnløse regler skal legge hindre.

Anonym poster: 2dbad1398e47063aec3e7c17be311ff4

AnonymBruker
Skrevet

Klesetikett: Ta av seg yttertøy inne. Lue er yttertøy.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...