Gjest tsejG Skrevet 15. november 2014 #81 Skrevet 15. november 2014 Nok en mote/trend/dille blant urban ungdom, snappet opp fra amerikanske gangstah-miljøer, som så mye annet vi får å "forholde oss til" fra den kanten... Selv driter jeg i om så folk har på seg lua i senga mens de sover, men må samtidig poengtere at mange rynker litt på nesa når vi har storsamlinger i jobben, og eneste avdeling med folk som sitter inne med lua på av omtrent 25 landsdekkende, er Oslo-avdelingen. Pussige greier det der ass...
Lutetium 71 Skrevet 15. november 2014 #82 Skrevet 15. november 2014 Sammenligner du å bære hijab med å gå med hakekors...? Bryr meg ikke så mye om historien bak dette, jeg er ikke muslim, men jeg vet at mange bruker det fordi de er stolte av religionen sin, det er en del av identiteten deres. Og det er fortsatt ikke et ytterplagg eller noe som behøves taes av inne. Nøyaktig det samme kan sies om de som har lue, caps, whatever på innendørs. Om det kan defineres som ytterplagg eller ei er totalt irrelevant. Selv syns jeg det er en uting å ha på seg hodedekning innedørs, men jeg ser ikke helt hvorfor man skal forskjellsbehandle på religiøst grunnlag heller.
-Jiinxs- Skrevet 15. november 2014 #83 Skrevet 15. november 2014 Jeg kan ikke fordra når folk ikke tar av seg luen sin når de er inne samme med hatt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #84 Skrevet 15. november 2014 Jeg er lærer, og jeg sliter med denne regelen. For meg er det revnende likegyldig om en elev har på seg lue inne eller ikke. Jeg synes det er en tullete, gammeldags og meningsløs dogme. En lue er bare et plagg, ingenting annet. Det er merkelig å tilegne dette plagget egenskaper i form av respekt og underkastelse. Når det er sagt, så er det en regel på skolen jeg jobber på, at man skal ta av seg lua inne. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har glemt å passe på at mine elever ikke har den på seg. Hvis man ikke bryr seg om sånt, så legger man heller ikke merke til det. Skulle da rektor, avdelingsleder eller annen person komme inn i klasserommet, så blir lua revet av hodet til stjerne-eleven og det serveres olme blikk bort på læreren som om hun skulle være djevelen selv. Nøyaktig hva er det med plagget lue som vekker slik harme i folk? Anonymous poster hash: 210da...33d Det er like uhøflig som å ikke ta av seg yttertøyet. Det signaliserer at du ikke slapper av, og helst vil gå. Det er med andre ord svært respektløst overfor verten, eller i ditt tilfelle - læreren.Anonymous poster hash: 85f1f...047
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #85 Skrevet 15. november 2014 Må være kjipt å være så dømmende/enkel at man blir irritert og provosert over at noen går med lue Av alle ting, liksom. Anonymous poster hash: 728e5...ffb
AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 #86 Skrevet 15. november 2014 Jeg kan ikke fordra når folk ikke tar av seg luen sin når de er inne samme med hatt. Hvorfor? Hva er det med lue som plager deg? Anonymous poster hash: 210da...33d
-Jiinxs- Skrevet 15. november 2014 #87 Skrevet 15. november 2014 Hvorfor? Hva er det med lue som plager deg? Anonymous poster hash: 210da...33d Bare sånn jeg er oppdratt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå