Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er dine erfaringer med supermat. Da tenker jeg mest på spirulina?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke spirulina, men hvetegress, og har veldig god erfaring med det. Styrker immunforsvaret, og har veldig basisk effekt. Hvetegress og grønnsaker er "medisinskapet" mitt :)

Skrevet

spirulina er juks og fanteri. Brukte en svær boks og merket ingen som helst forskjell.

Skrevet

spirulina er juks og fanteri. Brukte en svær boks og merket ingen som helst forskjell.

Hva var utgangspunktet ditt da, hva slags forskjell skulle du merke? Hvor ofte tok du det?

Skrevet

Skulle ta ganske mange hver dag. Husker ikke merke. Skulle få finere hår og hud og mer energi.

Skrevet

Skulle ta ganske mange hver dag. Husker ikke merke. Skulle få finere hår og hud og mer energi.

Tok du kapsler og ikke pulver?

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Jeg er allergisk. Startet med at jeg fikk vondt i hodet, fikk høre det var normalt, så begynte jeg å få migrener og fikk høre at det var normalt. Og så begynte jeg å få utslett og frostrier, fikk høre at det var normalt også. Og så fikk jeg problemer med å puste, det var ikke normalt :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Spirulina o.l. er ikke mat, og i alle fall ikke supermat. Det er kosttilskudd som ikke har verdi for friske mennesker, og tvilsom verdi fordi for syke som heller bør innta mer kontrollerte tilskudd. Hvis du vil ha supermat, bruk heller pengene på gode og sunne råvarer til et variert kosthold.

Jeg bruker ikke spirulina, men hvetegress, og har veldig god erfaring med det. Styrker immunforsvaret, og har veldig basisk effekt. Hvetegress og grønnsaker er "medisinskapet" mitt :)

Kan du forklare på hvilken målbar måte det styrker immunforsvaret og hvorfor man skal innta noe som har veldig basisk effekt?

• Liker 5
Skrevet

Spirulina o.l. er ikke mat, og i alle fall ikke supermat. Det er kosttilskudd som ikke har verdi for friske mennesker, og tvilsom verdi fordi for syke som heller bør innta mer kontrollerte tilskudd. Hvis du vil ha supermat, bruk heller pengene på gode og sunne råvarer til et variert kosthold.

Kan du forklare på hvilken målbar måte det styrker immunforsvaret og hvorfor man skal innta noe som har veldig basisk effekt?

Hvetegress (jeg kan lite om spirulina siden jeg har holdt meg til hvetegress, men det ligger jo i samme sjanger) er ikke et tilskudd, det har aldri vært et tilskudd, og kommer aldri til å være et tilskudd.

Det er ekstremt mye næring i det (derav navnet supermat), derfor styrker det immunforsvaret. Man vil ha en god syre-base balanse og innta mye basisk føde, da det som sagt har helsefordeler.

Uanonymbruker: det er ikke normalt å få pusteproblemer av spirulina, steiki ta, det har jeg faktisk aldri hørt om noen som har fått før. Har du testet hvetegress, eller ga spirulinaen avsmak? :sjokkert:

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Hvetegress (jeg kan lite om spirulina siden jeg har holdt meg til hvetegress, men det ligger jo i samme sjanger) er ikke et tilskudd, det har aldri vært et tilskudd, og kommer aldri til å være et tilskudd.

Det er ekstremt mye næring i det (derav navnet supermat), derfor styrker det immunforsvaret. Man vil ha en god syre-base balanse og innta mye basisk føde, da det som sagt har helsefordeler.

Uanonymbruker: det er ikke normalt å få pusteproblemer av spirulina, steiki ta, det har jeg faktisk aldri hørt om noen som har fått før. Har du testet hvetegress, eller ga spirulinaen avsmak? :sjokkert:

Jeg har allergi mot noe sjømat også, og venninnen til moren min (som oppmuntret til spirulina) var ikke klar over at mennesker som reagerer på sjømat ikke skal ta det.

Hun er helt klart klar over det nå :laugh:

Jeg er bare glad det var jeg som tok det og ikke moren min, hun kan dø av sjømat fordi hun er alvorlig allergisk, så hennes reaksjon på spirulina ville vært mye verre enn min.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har veldig positiv erfaring med ferskvannsalgen chlorella, den er det eneste som hjelper på elveblesten min. Den inneholder alle essensielle aminosyrer kroppen trenger og har evne til å binde seg til tungmetaller og frakte disse ut av kroppen og har en veldig rensende effekt. Hvetegress som er nevnt her er også helt supert. Spirulina har jeg bare brukt littegrann.

Skrevet

Det er ekstremt mye næring i det (derav navnet supermat),

Jeg kan ikke se at hvetegress inneholder noe nevneverdig mer næring enn vanlige grønnsaker.

derfor styrker det immunforsvaret.

Du kan ikke trekke noen slik slutning. Kan du forklare hvilke elementer av immunforsvaret det påvirker sammenlignet med andre grønnsaker?

Man vil ha en god syre-base balanse og innta mye basisk føde, da det som sagt har helsefordeler.

Kroppen vedlikeholder denne balansen helt utmerket på egenhånd. Hvis ikke så dør du. Det eneste som skjer dersom du inntar noe som øker alkaliteten er at kroppen vil skille ut bikarbonat for å utligne det så du ikke dør. Små endringer innenfor normalområdet har ingen helseeffekt.

Kan jeg spørre hvordan du har overvåket pH-verdiene dine, siden dette er en ganske krevende undersøkelse, og hvordan du vet at ditt forsøk på å tilføre base ikke gjøre at kroppen skiller ut såpass mye base som svar at nettosummen faktisk blir lavere enn den ville vært om du gjorde ingenting, eller at mengden tilført er så høy at du påfører deg selv alkalose som har en rekke negative effekter?

• Liker 6
Skrevet

Jeg kan ikke se at hvetegress inneholder noe nevneverdig mer næring enn vanlige grønnsaker.

Du kan ikke trekke noen slik slutning. Kan du forklare hvilke elementer av immunforsvaret det påvirker sammenlignet med andre grønnsaker?

Kroppen vedlikeholder denne balansen helt utmerket på egenhånd. Hvis ikke så dør du. Det eneste som skjer dersom du inntar noe som øker alkaliteten er at kroppen vil skille ut bikarbonat for å utligne det så du ikke dør. Små endringer innenfor normalområdet har ingen helseeffekt.

Kan jeg spørre hvordan du har overvåket pH-verdiene dine, siden dette er en ganske krevende undersøkelse, og hvordan du vet at ditt forsøk på å tilføre base ikke gjøre at kroppen skiller ut såpass mye base som svar at nettosummen faktisk blir lavere enn den ville vært om du gjorde ingenting, eller at mengden tilført er så høy at du påfører deg selv alkalose som har en rekke negative effekter?

Du skal spise temmelig mye grønnsaker for å veie opp for næringsverdien i en ss hvetegress. Jeg vet at hvetegress styrker immunforsvaret fordi det gang på gang viser at GJØR DET. To ganger har jeg fått beskjed om at jeg MÅ på antibiotikakur, begge gangene har jeg gått på grønnvogna og tatt store doser med hvetegress, og blitt frisk innen 1-2 døgn (med prøver som bekrefter det, ikke bare jeg som "føler" meg bedre).

Jeg snakker ikke om den konstante PH balansen kroppen må ha for å overleve, jeg sier at basisk føde er veldig helsebringende. Dette er da ikke noe hokus pokus..

• Liker 1
Skrevet

Jeg har allergi mot noe sjømat også, og venninnen til moren min (som oppmuntret til spirulina) var ikke klar over at mennesker som reagerer på sjømat ikke skal ta det.

Hun er helt klart klar over det nå :laugh:

Jeg er bare glad det var jeg som tok det og ikke moren min, hun kan dø av sjømat fordi hun er alvorlig allergisk, så hennes reaksjon på spirulina ville vært mye verre enn min.

Oj, da burde jo det stå på pakken, for det er jo nok av folk som reagerer på sjømat!

Test ut hvetegress istedet! :D

Gjest uAnonymbruker
Skrevet

Oj, da burde jo det stå på pakken, for det er jo nok av folk som reagerer på sjømat!

Test ut hvetegress istedet! :D

Det står forskjellige steder på nettet har jeg sett i ettertid, og det gir jo mening om man tenker over det siden det er en algeplante. Men da vet man det til senere :)

• Liker 1
Skrevet

Du skal spise temmelig mye grønnsaker for å veie opp for næringsverdien i en ss hvetegress.

Kan du oppgi næringsinnholdet i 100 g endelig vare (altså ikke dehydrert)?

Jeg vet at hvetegress styrker immunforsvaret fordi det gang på gang viser at GJØR DET.

På hvilken måte styrker det immunforsvaret sammenlignet med andre grønnsaker?

To ganger har jeg fått beskjed om at jeg MÅ på antibiotikakur, begge gangene har jeg gått på grønnvogna og tatt store doser med hvetegress, og blitt frisk innen 1-2 døgn (med prøver som bekrefter det, ikke bare jeg som "føler" meg bedre).

Hvilke av stoffene i hvetegress er det som har denne effekten? Hvordan fungerer de? Har de direkte antibiotisk effekt? Alternativt hvilke deler av immunforsvaret er det de påvirker og hvordan? Kan du dokumentere denne effekten på noen annen måte enn en anekdote? Vet du hvordan antibiotiske legemidler fungerer sammenlignet med det naturlige immunforsvaret?

Jeg snakker ikke om den konstante PH balansen kroppen må ha for å overleve, jeg sier at basisk føde er veldig helsebringende. Dette er da ikke noe hokus pokus..

Hvorfor er det ikke hokus pokus? Hva er det som gjør føde basisk og på hvilken måte påvirker dette kroppen? Hva er det snakk om hvis det ikke dreier seg om pH til blodet og andre deler av kroppen?

• Liker 5
Skrevet

Kan du oppgi næringsinnholdet i 100 g endelig vare (altså ikke dehydrert)?

På hvilken måte styrker det immunforsvaret sammenlignet med andre grønnsaker?

Hvilke av stoffene i hvetegress er det som har denne effekten? Hvordan fungerer de? Har de direkte antibiotisk effekt? Alternativt hvilke deler av immunforsvaret er det de påvirker og hvordan? Kan du dokumentere denne effekten på noen annen måte enn en anekdote? Vet du hvordan antibiotiske legemidler fungerer sammenlignet med det naturlige immunforsvaret?

Hvorfor er det ikke hokus pokus? Hva er det som gjør føde basisk og på hvilken måte påvirker dette kroppen? Hva er det snakk om hvis det ikke dreier seg om pH til blodet og andre deler av kroppen?

Jeg sitter ikke med en boks foran meg, så det kan jeg ikke. Hvetegress inneholder totalt 17 aminosyrer, og mineraler som blant annet kalsium, fosfor, jern magnesium og kalium. Det er en rik naturlig kilde til vitamin A og C. Hvetegress har mer vitamin C enn appelsiner og dobbelt så mye vitamin A som gulrøtter. Det er veldig rikt på vitamin E, K og B-kompleks. Grønnsaker er bra, men de fleste spiser for lite av det, og i tillegg er grønnsaker behandlet med kjemikalier, det er ikke hvetegress. Jo mer grønnsaker, jo bedre for immunforsvaret. Grønnsaker er basisk mat, grønnsaker har alltid vært kjent for å være sykdomsforebyggende. Hvorfor er det hokus pokus for deg?

Skrevet

Jeg sitter ikke med en boks foran meg, så det kan jeg ikke. Hvetegress inneholder totalt 17 aminosyrer, og mineraler som blant annet kalsium, fosfor, jern magnesium og kalium. Det er en rik naturlig kilde til vitamin A og C. Hvetegress har mer vitamin C enn appelsiner og dobbelt så mye vitamin A som gulrøtter. Det er veldig rikt på vitamin E, K og B-kompleks.

Hvis du ikke vet mengdene hvordan kan du da sammenligne det? Fra listene jeg kan finne med Google er det ikke noe nevneverdig med hvetegress. Leverpostei inneholder forøvrig ti ganger så mye vitamin A som en gulrot. Ut ifra denne listen virker 100 g konsentrert pulver å i beste fall ha rundt 150 RAE vitamin A, omtrent det samme som en halv liten gulrot? Det er vel ikke imponerende?

Grønnsaker er bra, men de fleste spiser for lite av det, og i tillegg er grønnsaker behandlet med kjemikalier, det er ikke hvetegress.

Hvordan vet du hvordan hvetegresset blir dyrket? Tipper de bruker vann, som er et kjemikalie. Hvor lenge er det forresten siden noen sist ble syk av "organiske" sprøytemidler og gjødsel? Ikke lenge. Skjer hele tiden.

Jo mer grønnsaker, jo bedre for immunforsvaret.

Ikke nødvendigvis.

Grønnsaker er basisk mat, grønnsaker har alltid vært kjent for å være sykdomsforebyggende. Hvorfor er det hokus pokus for deg?

En sten kan ikke fly. Mor Nille kan ikke fly. Ergo er Mor Nille en sten.

Grønnsaker dyrkes forøvrig etter hva jeg kan huske av naturfag og biologi ved rundt pH 6 og er ikke basiske.

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke vet mengdene hvordan kan du da sammenligne det? Fra listene jeg kan finne med Google er det ikke noe nevneverdig med hvetegress. Leverpostei inneholder forøvrig ti ganger så mye vitamin A som en gulrot. Ut ifra denne listen virker 100 g konsentrert pulver å i beste fall ha rundt 150 RAE vitamin A, omtrent det samme som en halv liten gulrot? Det er vel ikke imponerende?

Hvordan vet du hvordan hvetegresset blir dyrket? Tipper de bruker vann, som er et kjemikalie. Hvor lenge er det forresten siden noen sist ble syk av "organiske" sprøytemidler og gjødsel? Ikke lenge. Skjer hele tiden.

Ikke nødvendigvis.

En sten kan ikke fly. Mor Nille kan ikke fly. Ergo er Mor Nille en sten.

Grønnsaker dyrkes forøvrig etter hva jeg kan huske av naturfag og biologi ved rundt pH 6 og er ikke basiske.

Vi skjønner det, du er en skeptiker, ferdig snart?

• Liker 3
Skrevet

Greit JohnS, hvetegress er etter ditt skjønn tull. Jeg vet at hvetegress fungerer veldig bra for min helse og merker stor forskjell på når jeg tar det regelmessig, og når jeg ikke gjør det. Når jeg kan drikke hvetegress kontra å ta en antibiotikakur er jeg ikke i tvil om hva jeg velger. Jeg kommer derfor til å fortsette å ta det, og anbefale andre å ta det hvis de spør.

Hvis du mener hvetegress o.l er en bløff, still heller kritiske spørsmål til produsent og leverandør, ikke forbrukere som mener de har god effekt av det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...