AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #1 Skrevet 12. mars 2013 Hva kommer det av at man har så forskjellig menstruasjon? Hvorfor blør f.eks noen i en hel uke, mens andre bare blør tre dager? Når man leser om dette så står det at det kommer en viss mengde blod, hvorfor blør da noen veldig mye og kraftig mens andre ikke gjør det? Og dette med syklus, hvordan kan det ha seg at noen har veldig uregelmessige sykluser, når ting er ment å skulle gå i en jevn og trutt syklus om og om igjen? Da må det jo være noe feil? Anonym poster: 31ba8338740458b2acf1d21268b29611
Minya Skrevet 12. mars 2013 #2 Skrevet 12. mars 2013 Det kommer av at vi er individer og ikke kloner. Alle er forskjellige. Noen har små pupper, andre har store pupper, noen har blå øyne, andre brune. Noen har kjempestor penis, andre har bittesmå. Noen har indre kjønnslepper som henger utenfor, andre ikke. I samme kategori finnes det da noen kvinner som blør mye, og andre som blør lite. Den gjennsomsnittlige syklusen på 28 dager, er noe man skriver i lærebøkene for å ha et tall å skrive ned. Hvis ikke hadde lærebøkene blitt ganske mye lengre om man skulle ta med alle de forskjellige syklusene som kan finnes. I stedet står det at noen har lenger eller kortere syklus enn 28 dager. For alt vi vet har de med lang syklus fortsatt 28 dagers-syklus, fordi de har et biologisk døgn på 30 timer i stedet for 24. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 skjønner at noen kan ha 28dagers syklus, noen 32 dager osv, men hvordan kan f.eks ett individ ha veldig uregelmessig? Da må det jo være noe "feil" ? Anonym poster: 31ba8338740458b2acf1d21268b29611
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #4 Skrevet 12. mars 2013 For alt vi vet har de med lang syklus fortsatt 28 dagers-syklus, fordi de har et biologisk døgn på 30 timer i stedet for 24. Wow, det siste her visste jeg ikke. Jeg har en syklus på ca 42 dager. Er det slikt at jeg bare kan ha sykt lange biologiske døgn? Sånn i teorien? Anonym poster: 82bbd91c0d80193cbc68773e8a856a78
Minya Skrevet 12. mars 2013 #5 Skrevet 12. mars 2013 Wow, det siste her visste jeg ikke. Jeg har en syklus på ca 42 dager. Er det slikt at jeg bare kan ha sykt lange biologiske døgn? Sånn i teorien? Anonym poster: 82bbd91c0d80193cbc68773e8a856a78 I teorien, ja. Ihvertfall om du har en tendens til å forskyve døgnet mer og mer når du har fri. Jeg har i praksis et biologisk døgn på rundt 30 timer, derfor føler jeg alltid at døgnet har for få timer slik at jeg ikke får gjort det jeg skal. Jeg sover ikke mer enn ca seks-syv tmer per natt, men har behov for å være mye lenger våken enn jeg har timer til når jeg har sovet de timene jeg skal, slik at når jeg har fri, ender jeg opp med å forskyve døgnet med rundt fire-seks timer hver dag. Men det med å ha syklus i forhold til biologisk døgn, er kun en teori, så jeg vet ikke om det stemmer i praksis. Uregelmessighet i syklus kan komme av feilernæring, overvekt, undervekt, stress og andre faktorer som påvirker kroppen negativt i en eller annen retning. Så selv om man gjerne har en syklus på 28 dager til vanlig, kan syklusen hoppe fra et par dager "feil" til flere måneder uten mens pga en slik faktor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå