Gjest Kj87 Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Hei! Jeg er en student i midten av tjueårene. Jeg har problemer med både sosial angst og agorafobi, og forsøker hver eneste dag å komme meg på universitetet for å utfordre meg selv. Problemet jeg har fått nå er at angsten slår som regel til på forelesninger og med jevne mellomrom blir det det ut kompendier som foreleseren har skrevet. Noen ganger går jeg helt glipp av forelesninger pga angsten og dermed ting som blir delt ut, noe som begynner å bli et problem. Det hender rjg har spurt medstudenter jeg kjenner litt om å få kopiere de arkene de har fått, men ofte er det så mange ark at de bare spør hvorfor jeg ikke bare banker på hos foreleser. Vel, det kan jeg jo gjøre, sier jeg. Men sannheten er at jeg har så sterk frykt for akkurat det at det ikke går. Så da er jeg like langt. Jg har prøvd å sende foreleser en epost en gang om han ikke kunne sende det på mail , men han er veldig spesiell (av typen jeg er livredd skal glefse til meg) og jeg fikk aldri noe svar. Jeg føler meg som en liten unge som gjemmer seg bak mammaen sin og ikke tør å hilse. Jeg går i samtaleterapi for angsten. Terapauten sier jeg ikke kan informere alle og enhver om at jeg har angst, og er det noe jeg ikke vil så er det at noen skal få vite det. Jeg skjønner jo nå at jeg er nødt til å ta kontakt med noen på universitetet for å få hjelp med dette, men jeg skammer meg sånn. Jeg vet selv at om jeg ikke hadde hatt angst ville jeg antagelig tenkt "herregud det er jo bare å banke på", og føler jeg vil bli sett på som en forvokst baby... Er det noen andre som har erfaringer fra lignende situasjoner? Hvem er den mest naturlige å kontakte i denne situasjonen? Hjelp :/