AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #1 Skrevet 11. mars 2013 Har en føflekk på ryggen/skulderen, på ca 1 cm, ganske rund. Lurer på om jeg skal fjerne den, og i tilfelle - hvor stort arr får man av slikt? Legen har sagt at den kan fjernes om jeg vil. Den er forresten rød, og skiller seg klart fra alle andre jeg har, men den har ikke forandret seg siden jeg fikk den for noen år tilbake. Hvis jeg fjerner den, blir det nok ikke før i april, er det dumt mtp soling og slikt? Tar man bare å skjærer akkurat rundt føflekken, eller tar man litt utforbi? Lurer altså på hvor stort arr det vanligvis blir (vet at det varierer fra person til person, men jeg er ute etter erfaring fra andre), og om jeg må være veldig forsiktig så det ikke skal sprekke etterpå. Når jeg beveger armene beveger jo huden seg her ganske mye. Anonym poster: e33dab4d07eff54a4e60899300335716
Gjest TrickyA Skrevet 11. mars 2013 #2 Skrevet 11. mars 2013 Om føflekken er forskjellig fra de andre og kan være en dårlig en, er det bedre å bare fjerne den. Man taper vel ikke noe på det. Min far fjernet sin føflekk og det var smertefritt for ham. Han har ikke noe arr såvidt meg bekjent, om du skulle få det så har jeg gode erfaringer med arrfjerning med laser. Men det er vel viktigere å begrense muligheter for utviklingen av den senere/kreft fremfor et evt lite, ubetydelig arr på armen. Av de jeg kjenner som har fjernet føflekker har de ikke fått noen arr, til og med et stort et i ansiktet, men kjenner ikke til om dette er vanlig eller ikke. Arret blir vel neppe større enn der "skaden" er, altså størrelsen med føflekkbiten som er skjært bort. Ganske sikker på at huden rundt blir liggende urørt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå