Gå til innhold

Esperas lille bok


Gjest Espera

Anbefalte innlegg

:ler: Du kan så si Camelia - ingen racer jeg nei... Tror feilen er at jeg blir så forgapt i andres dagbøker at jeg plutselig tenker hmmmm kanskje jeg skulle ha JOBBA litt også, og så blir det ikke no innlegg i min egen bok :wink:

Er det bare meg eller er høsten en deilig, deilig tid? Er det bare meg som ligger og nikoser meg om kvelden og lytter til høstregn og vind som uler rundt hushjørnene? Som synes det er herlig å pakke fram luer og skjerf, tulle seg godt godt inn og gå lange søndagsturer, ikke gi seg før man er kald og stiv i kinnene? Bare meg som har hatt vedkurven full i over en måned og er full av forventning over at snart skal det fyyyyres og drikkes rødvin og spilles....

Og snart er det jul! :nisse:

Stille og rolig helg, har ikke ork til så mye for tiden gitt.... Fikk strikket og tovet ferdig blånisselua til lille C - knallkuul! Og har satt igang prosjekt venninne-julegaver - strikker store, tykke grytekluter og matchende oppvaskluter i knallfarger. Begynte med venninne M som bor i Amsterdam. Turkise, en stk babyblå oppvasklut (åsså har de ikke lyseblå fontfarge her åsså! :wink: ).

Ellers ble det deeeeeilig mat (note to self: lag couscous-salat oftere! Snadder! ) og Kill Bill 2 på vidoy... Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og siden "alle! andre har lagt ut i det vide og det brede om HM-pakkene sine, min tur!!!!

På posten ligger en stk diger pakke og venter på meg (dvs venter på at jeg får lønning på kontoen så jeg kan hente den ut! :ler: ), innhold:

- En sort og en cerise topp med knapper i halsringningen

- Sort fløyelsskjørt

- Lys kitt finstrikket genser

- Dusrosa palazzo-bukse

- Naturhvitt cordfløyelsskjørt

- Blekrosa stroppetopp med blondekant

- Rosamelert, grovstrikket cardigan

- Rødt belte med strass

- Creoløreringer med strass

- To par andre sølvøredobber

Gleder meg til å hente hjem og begynne og mixe og mathce med klær jeg allerede har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

God morgen,

det er ikke bare du som liker denne årstiden - jeg storkoser meg innendørs med masse levende lys og regnet som slår mot vinduene...Mannen er helt oppgitt... :roll:

Ha en fortreffelig dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Espera!

Høres ut som du har bestilt mye fint fra Hm, alltid spennende med pakker i posten derfra (Nesten som man får litt julefølelse :wink: ).

Jeg liker også godt høsten, når jeg kan kose meg INNENDØRS! Ute derimot, regner og blåser noe voldsomt her for tiden!

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vært stille fra meg i dagboken en stund nå, vært litt styr og stell det siste men nå roer det seg vel framover...

Sensommeren og høsten har vært preget av 'magevondter', legebesøk og sykemelding. Nå er jeg relativt nyoperert (to uker idag!), operasjons-'hullene' mer eller mindre grodd og jeg er enda en eggleder mindre :cry: Det er det triste da... Viste seg at i utgangspunktet ufarlige cyster hadde gjort såpass skade at de måtte fjerne hele egglederen. Når jeg da i tillegg allerede hadde fjernet en eggleder for 15 år siden, så betyr det at jeg ikke lenger kan få barn på den naturlige måten... Ikke veldig morsom beskjed å få, men synes jeg tar det overraskende bra! tror nok jeg hadde grublet og grina mye fra meg på forhånd, så når legen fortalte hva de måtte gjøre var det liksom greit...

Så om barn skal lages må det bli prøverør på oss... Litt styr og LITT mer kostbart menmen... Jeg er ved godt mot! Og hovedsaken er at jeg blir frisk - så godt å bare være Espera, ikke jeg-er-ikke-helt-i-form-Espera...

Liten mini-oppdatering fra meg det her, må jobbe litt og planlegge koselig 2-års-jubileums-feiring for sambis og meg innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naturelle

Huffda, har lurt på hvor du ble av ja?!

Fint å høre at du etter forholdene har det bra, tøff beskjed å få dette!

Lykke til med planlegging av 2-årsjubileum da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo :)

Høres ut som det har vært en tøff tid, med magevondter og operasjon. Syns det høres ut som du takler det på en veldig fin måte, godt å høre at du er ved godt mot!

Ønsker deg en fin helg, og lykke til med toårs - feiring!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen og klemmer, Naturelle og Hanne!

Det går veldig bra altså, men innimellom synes jeg litt synd på meg selv, føler at livet er litt vel urettferdig og synes framtiden virker fullt av hindre jeg MÅ forsere for å få det livet jeg alltid har ønsket meg og tatt som en selvfølge... :sjenert: En god venninne av meg sa en gang: "Du blir aldri tildelt mer enn du tåler". Jeg vet jeg er sterk innerst inne, men mellom ansiktet mitt utad og det innerste indre er det ei lita jente som kan kan bli både redd og overveldet iblant....

Men nok depping for denne dagen!

Fresh start på ny uke - føler meg ganske så snerten i ny babyrosa, innsvinget skjorte og knallrosa leppestift (Glamorous Ruby fra Maybelline). Hadde tidenes shoppingrunde lørdag, og er det noe som hjelper på humøret så er det shopping!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RESULTAT LØRDAGSSHOPPING

- Jeans. Mørk med litt slitte partier, lav i livet, bootcut - Trinny&Susannah-riktig for meg (Vero Moda)

- Pin-stripe dressbukse (Vero Moda)

- Genser, naturhvit chenille, litt ettersittende (Ver Moda)

- Skjørt, hvit cord - rett over knærne(HM)

- Skjørt, sort bredstripet cord - rett under knærne (HM)

- Rosa innsvinget skjorte, halvlang erm, dyp v-utringning (HM)

- Lilla/hvit stripet skjorte, halvlang erm (HM)

- Sort v-hals, lang erm (HM)

- Tykk, naturhvit strikket genser, vid, høy hals med knapper (HM)

- Rosa strikket sjal (B-Young)

- Kåpe, sort med pels på kragen (HM)

- Sort belte med rosa glitrende strasspenne (HM)

- "Jessica Simpson"-vifteøreringer med perler (HM)

- Rosa gloss til både lepper og kinn (Bodyshop)

- Highlight-pudder med glitterpartikler (Bodyshop)

Og det herlige er at jeg fikk hele sulamitten til cirkus 2500..... veldig fornøyd! (Og litt blakk - blir en stund til neste gang kan man si :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag... Kaldt og mørkt. Skumle wind-chime-lyder fra nabohusene når jeg ventet på bussen dødtidlig i dag :ler: Nå er jeg lettskremt og da. Gammel buss med vonde seter og fotstøtter som ikke funker. Blæh! Heldigvis retter det meste seg opp etter to kopper kaffe og "innvilget etter søknad"-skolebrød fra bakeren! :sjarmor:

Skummet gjennom stilling ledig-annonsene hjemme og funnet ut (atter en gang) at jeg skulle utdannet meg innen helse&omsorg - det er der jobbene er. Bombe. Menmen...gjort er gjort og spist er spist. Fikser denne pendlinga foreløpig jeg assa, men utrolig kjedelig å legge seg om kvelden og oppdage at oj, det er tre timer siden jeg kom hjem og straks skal jeg dra igjen! JOBB KOM TIL MEG! (forventer ikke at folk skal renne ned dørene og prakke jobbtilbud på meg altså)

Tror jeg skal dra en buss tidligere fra Oslo idag, vi skal nemlig se på....OPPVASKMASKIN! Oh LYKKE! Så til de grader lei av å vaske opp, stabler av møkkete tallerkener som tar opp halve kjøkkenbenken, det utrolig stygge oppvaskstativet som dominerer det allerede ganske lille kjøkkenet og 'hullet' hvor det samler seg resirkuleringsglass og panteflasker når det i stedet kan stå en deilig, ren og hvit oppvaskmaskin der! Jippiiiiiiii! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskmaskin, ah! Det er noe av det mest geniale vi har kjøpt tror jeg. Så godt å slippe og se på haugen som vokser av skitne tallerkener ol, og ikke minst unngå småkrangler om hvem som skal vaske opp neste gang. Ingen av oss er særlig glade i å vaske opp, og det ble ofte sånn "jeg gjorde det sist"- argumentasjon (Som begge følte, naturligvis :ler: ).

Vi vasker selvsagt opp litt fremdeles, men kan ikke sammenlignes. Så støtter dere i kjøp av oppvaskmaskin, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi krangler ikke om oppvasken vi da :rosaengel: Det er nemlig jeg som tar den hver eneste bidige gang!! :evil: Sambis hadde nok gjort det, men på den tiden jeg hadda brukt på å mase på han har jeg gjort det sjæl. Snill pike-syndrom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert snill pike-syndrom ja :Nikke: Tror det er et utbredt fenomen.. Er noe i det at det kan være mer slitsomt å mase, enn å bare gjøre det selv. Men samtidig utrolig godt når man kan dele på ting. Vi er relativt flinke til det, liker forskjellige gjøremål. Mens han ofte tar seg av støvsugingen feks, vasker jeg. Men selvsagt situasjoner der vi er uenige. Senest i går snakket vi om hvem som oftest lager middag av oss to. Ikke at det spiller noen stor rolle egentlig. Han mente at han gjorde oftest, mens jeg føler at jeg gjør det omtrent daglig! Skjønner du? Skal ikke være lett nei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uten at jeg har villet det, er det blitt sånn at jeg gjør det meste! :o Sambis gjør det meste av utejobber og 'tyngre' ting, men det daglige faller nok på meg. Vet at det er mye min egen feil, at jeg skjemmer ham nok litt bort... Kanskje det spiller litt inn at jeg er vant til å bo alene og at skulle noe bli gjort må jeg gjøre det selv? (På den annen side, det samme gjelder jo for han :wink: Han hadde muligens en litt annen...husholdningsstandard da han bodde alene. Blir ikke så mye oppvask av å spise rå pølser rett fra pakka lissom :ler: )

Egentlig ikke så veldig stort problem det her da, men jeg setter utrolig pris på ting som gjør min hverdag enklere for å si det sånn! :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! :hoppe: Da jeg kom på jobb i morges hadde SNILLE kollega lagt en pose med Victoria's Secret Sweet Temptation Body Lotion på pulten min... Deilig med kollegaer som reiser til USA innimellom! :kul:

Ingen oppvaskmaskin igår :cry: Fullt kjør på jobb, når jeg kom hjem var det 20 min til stengetid - litt for mye pes. Ble pannekaker til middag, sambis parkert foran tvn med ps2 og lang spa-dusj med skrubb og hårkur, hauger med bodylotion og ny neglelakk på figre og tær for meg i stedet :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Espera :vinke:

Sniker meg inn for å gi deg "oppskrift" på strikket sjal.

Først og fremst må du ha en rundpinne str. 6 el. noe deromkring. Legg opp 2 masker, strikk en omgang. Øk med en maske hver omgang før du strikker den siste maska. (noen øker med to masker annenhver omgang)

Ble kanskje litt dårlig forklart, men spør hvis du lurer!

Strikk til du har ca 220 masker, eller sjalet er ca 70 cm lang og 140 bredt.

Eventuelt så stort som du vil ha det :-)

Lykke til, og god helg!

:klem: -*Madde*-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill du er Madde! (koselig at du stikker innom forresten! :velkommen: )

Veldig enkel oppskrift da (herlig! :wink: ) - bare rette masker?? Hm...hvilket garn bruker du da? Tykke pinner har jeg iallelfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...