Gå til innhold

Esperas lille bok

Gjest Espera

Anbefalte innlegg

Lister er bra, lister er best, lister er det som ruuler mest!!!!.....øh....ja.... :oops: Skriver lister her inne, i den lille gule notisboka jeg har i veska, lager handlelister, ønskelister, to do-lister, gavelister, lister over prosjekter, lister over mål jeg ønsker å nå, lister over ting man skal være glad for...I det hele tatt! Noen ganger når jeg kjeder meg går jeg like så godt og skriver en liste... Sambisen ler seg skakk av meg :oops:

Litt moro da Imari, når jeg ser du ramser opp Listomane her. Hvilke dagbøker er jeg innom daglig? Hehe.... Joda, alle de du ramser opp (+ett par)! Blant likesinnede man trives best?

Regner ikke på Gjøvik, men regnet en dag i Oslo forrige uke. Hjalp tydeligvis at jeg klaget litt i dagboka, for plutselig kom sola og varmen gitt!

Jobber i Oslo da, så jeg pendler og jeg pendler. Skulle ikke tro jeg var oslo-jente men - gikk meg nesten bort i byen i dag morges! :hoho: Og det på vei fra Bussterminalen til Grunerløkka... Stedsansen i orden med andre ord!!! Tror jeg skal holde meg til de gatene jeg kan jeg, ikke gå for mye på oppdagelsesferd. Følg trikkeskinnene høres ut som en god plan fra nå av!

Ingen store planer for dagen. Holder lenge med å prøve jobbe litt intensivt, karre seg heimatt, håpe på ferdig middag (har en mann der som er noen timer før meg i hus, skulle med andre ord bare mangle!) og en time under syrintreet mitt i hagen...

Note to self: kjøp bananer og tropisk nektar. Har jordbær i fryseren - her skal det lages smoothies!!! (litt inspirert av juicebaren på Byporten. Fy søren det var snadder! Men nesten 40 kr for et lite glass med herligheten da? :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal ikke banne men)…ÆSJ ÆSJ ÆSJ! Min kollega stinker ned – dog på en positiv måte – kontoret med en så altfor godluktende håndkrem fra Victoria’s Secret. Kollegas søster har visstnok vært i statene og hamstret. Sjekket nettet før ferien, akkurat den lukten fantes ikke lenger. :cry: Innom VS bare en liten tur nå, og der er den! Og ikke bare håndkrem, men bodylotion og dusjsåpe og greier. Ohoi, nå skal det vaskes tenker jeg og kan nesten ikke styre meg – sjekker valutakurser og regner og årner for ikke å ende opp med tollklareringer og såpe som koster skjorta av ryggen… Klar til å bestille og så hipp hurra….de sender ikke den serien til utlandet! :evil:

Jaha.

Bare amerikanere (og kollega) som skal få lukte godt da? Hm……langweekend i NY snart???? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister er bra, lister er best, lister er det som ruuler mest!!!!.....øh....ja.... :oops: Skriver lister her inne, i den lille gule notisboka jeg har i veska, lager handlelister, ønskelister, to do-lister, gavelister, lister over prosjekter, lister over mål jeg ønsker å nå, lister over ting man skal være glad for...I det hele tatt! Noen ganger når jeg kjeder meg går jeg like så godt og skriver en liste... Sambisen ler seg skakk av meg :oops:

:ler: Sjarmerende det da :)

Har foreløpig ikke skrevet så mange lister i dagboken min, men er en kløpper på gule lapper som det alltid ligger flere av hjemme hos oss (Og sambo ler av meg også :ler: :oops: ). Lister som feks ting vi trenger på ikea (til neste gang vi skal dit, alltid noe småting jeg kommer på), lister over ting jeg skal få gjort innen uken, lister om å huske å ringe venninne det eller det++

Så er nok en liten "listoman" jeg også, står herved frem! :wink:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig *Hanne*, du kan også få være med i listeklubben!!

.. det der er en listoman, ja, det skal jeg love deg!!

Synes det høres ut som om du hadde mer enn bra nok planer for dagen, jeg! Pendler du helt fra Oslo til Gjøvik, altså? Det er jo jammen meg et godt stykke, det.... Blir du ikke sliten?

Jeg pendlet før. 40 minutter hver vei. Syntes det gikk helt fint mens det sto på, men da jeg kjørte den samme veien (med tog) i forrige uke, lurte jeg veldig på hvordan i all verden jeg orket det i 1,5 år.....

Nå skal jeg gå inn i min egen dagbok og lage liste over ting som skal gjøre i løpet av uka. Det er ikke bare Klips som inspirerer andre, skjønner du!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raida garderoben i går kveld :veldigsur: (dvs raida søppelsekkene, min darling samboer og jeg har ikke kommet så langt at vi har fordelt skapplass oss i mellom enda). Minstebror skal konfirmeres i september og what to wear, what to doooo?

Fant ut følgende:

1. Har tonnevis med søte&pene sommerskjørt og enkle topper, men synes kanskje ikke det er pent nok?

2. Sjokoladebrun dress - jakke og bukse. Mørkt og trist!

3. Har to sorte kjoler som er ganske ålreite, knelange med korte ermer. Den ene litt chiffon-aktig stoff, den andre litt tykkere...ikke silke for det er mest sannsynlig syntetisk men silkeaktig med litt brokadelignende trykk. Egentlig innmari kul, nærmeste jeg har kommet såkalt 'Kina-kjole', aldri hatt mulighet til å bruke den engang - men sort kjole=aftenantrekk? Eller....?

4. Kjøpe helt nytt antrekk. Men vet ikke hva jeg skal se etter engang? Synes bare det er joggetøy og olabukser i butikkene om dagen.

Sukk.... Ønsker meg bunad jeg.

Dagen i går var en bra dag. Kom hjem til ferdig middag. Cowboy-mat - dvs pølser, bacon, tomatbønner. Sånn går det når mannen steller hjemme! :ler: Da blir det wok med MASSE grønnsaker i morgen! var så varmt og fuktig at jeg trodde hodet skulle koke over, men kald dusj, diger mugge med isvann, sitronskiver og agurkstrimler hjalp. Litt ekstra kos før leggetid, skal overnatte hos mor&far ikveld nemlig. Snakket akkurat med sjærsten, han skulle BARE slappe av i alenetiden sin i kveld. Bare ligge på sofa og så legge seg tidlig. Hæla i taket med andre ord! :hoho:

Oops..... Avdelingsmøte om fem min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo bare komme. Soundtrack. Synes det er vanskelig, det er så mye jeg vil ha med. tenkte å begynne i en ende jeg - og det første minnet som slo meg var Min første kjærligheeeeet :digge: Derfor blir Soundtrack, del 1 - sanger som har betydning for meg...øh...forelskelsesmessig!

’The Joker’ – Steve Miller Band. Min første store forelskelse. Elev-forestilling i auditoriet på ungdomsskolen. 8.klasse. Oktober. Jeg hadde grorud-palme og islender. Han gikk i parallell-klassen og spilte bass i band sammen med kompiser. Da vokalisten introduserte ham, dro han ’plystre-låta’ fra The Joker på bassen, tittet rett opp på meg og gliste. Mmmm…Kjenner nesten det kiler i magen enda…

’Om du vill ha mig’ – Håkan Hellstrøm. Lå under dyna, kikket på de tynne hvite soveromsgardinene mine danse i kveldsbrisen, hørte på Håkan og hulket kveld etter kveld. Han ville ikke ha meg……

’Follow me’ – Uncle Kracker. You don't know how you met me You don't know why You can't turn around and say goodbye All you know is when I'm with you, I make you free And swim through your veins like a fish in the seaForholdet jeg ikke er så stolt over. Prøvde å få ham til å gå fra daværende og bli min nåværende. Uffda.

’Lady’ - Mojo. Søt&hyggelig gutt, men så veldig ikke min type. Overøste meg med komplimenter, prøvde så veldig men funka bare ikke. Han sendte meg lydfil med denne låta på lenge før den ble radio-hit – sa det var min sang. Betyr mye for meg, for denne gutten fikk meg til å føle meg så SPESIELL, noe jeg virkelig trengte akkurat den tiden.

’Big in Japan’ – Alphaville. Kjæresten min det. :hjerter: Jobbet mye i Japan, og denne sangen er bare hans.

’I know what you want’ – Busta Rhymes feat. Mariah. Sommeren 2003. Første hete sommeren med kjæresten. Klina og dansa mye til denne :kline:

’Come Undone’ – Duran Duran. Kjæresten skulle spille en Duran-låt for meg jeg garantert aldri hadde hørt. Så var det visst yndlingslåta mi også… Sammentreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av Evie's hvor-ble-leselysten-av-tråd på Kultur:

Bøker jeg har lest i sommer:

- ’Mannen som elsket Yngve’ – Tore Renberg (Nydelig bok, mimret veldig tilbake til egen ungdomstid)

- ’Dragningen mot dypet’ – Carol Goodman (helt grei å lese i sommervarmen. Lettskremte meg turde ikke lese om kvelden når jeg var alene hjemme da :ler: )

- ’Hjerter i chili’ – Laura Esquivel (Latina fortellerstil, herlig!)

- ‘The Da Vinci code’ – Dan Brown (Hypa veldig opp, likte den likevel jeg! :tunge1: )

- ‘Under bordet’ – Heidi Linde (Positivt overrasket – men litt ’norsk’)

- ‘Can you keep a secret’ – Sophie Kinsella (Noen ganger må det være lettvint….)

Bøker jeg skal lese i høst:

- ’Vanære’ – J.M. Coetzee (Kjøpte på tilbud. Litt skeptisk men Sør-Afrika = spennende. Coetzee = Sør-Afrika. Vanære = bra?)

- ’Sirkusbarn’ – John Irving (Elsker Irving. Blir smådeppa når jeg er ferdig med en av bøkene hans, ’hva? Er det ikke mer?’ lissom… derfor gjemt litt på denne)

- ’Halvbroren’ – Lars Saabye Christensen (Hørt både og av kritikker. Synes noe av ham er veldig bra, annet mindre bra….)

- ’ Historien om Pi’ – Yann Martel (Denne er jeg spent på! Litt ’udda’ historie….)

- ’Alkymisten’ – Paulo Coelho (Også blitt veldig anbefalt. Må kjøpe da….)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne innlegg liker jeg - det er liksom både liste og tips og inntrykk og følelser i ett og samme innlegg!! ;)

Mannen som elsket Yngve – Tore Renberg

Har jeg liksom tenkt på å lese lenge, men ikke kommet så langt.

Hjerter i chili – Laura Esquivel

Hørtes ut som noe jeg kunne like!

The Da Vinci code – Dan Brown

Har kjøpt den, men sparer den til lange og mørke og regnfulle høstkvelder!

Can you keep a secret – Sophie Kinsella

Har jeg lest!!! Jeg elsker sånne lette jentebøker, jeg!

Sirkusbarn – John Irving

Har prøvd meg på Garps bok og En bønn for Owen Meany, men aldri helt skjønt det o'store med John Irving. Noen år siden jeg prøvde, kanskje prøve på nytt?

Halvbroren – Lars Saabye Christensen

Står i hylla, skal lese den en gang, men det krever jammen litt ekstra pågangsmot å gå på en sånn murstein!

Alkymisten’ – Paulo Coelho

Står sammen med Da Vinci-koden i hylla og godgjør seg til høstmørket...

Sorry at jeg kuppet dagboken din med min egen liste, men jeg måtte bare tenke litt høyt!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

Har vore lenge vekke herfrå eg, og kunne ikkje heilt skjøne kvifor 'Espera' dukka opp på mi liste over eigne innlegg... Men så skjøna eg det etterkvart! :wink:

Lister, ja... Har ei eiga bok for lister eg. Der er lister over kva som skal gjerast, gåver som skal kjøpast (+ gjerne eigne lister med forslag til kva eg skal kjøpe), ulike ting som skal ordnast (telefonar, innkjøp etc.)... Ja, det meste. Og så skriv eg inn i a-planen dagen før kva av det som står på alle listene som skal gjerast neste dag...

Listoman??? :roll:

Dessutan er eg veldig glad i bøker, så det var spanande å lese boklistene dine! Har lese ein del av bøkene (Renberg, Irvind, Christensen, Coelho) - likar dei i grunnen godt, bortsett frå Coelho si. Synst den har blitt så 'hypa' at ho burde hatt noko meir å by på... Men det er jo smak og behag og sånn... Mantel-boka har eg òg 'på vent' i hylla - har ganske store forventningar, så eg håpar verkeleg ho er god... (Sei frå viss du les ho før meg då, kva du synst!?)

No skal eg ikkje mase meir i dagboka di - ikkje i kveld i alle fall...

Ha det fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nynnet og nynnet men kommer ikke på "plystrelåta" fra the joker?

Ble så glad da jeg så bokinnlegget, sånne ting som får blodet til å renne fortere i Klips' årer. Jeg har Mannen som elsket Yngve på min ønskeliste, var den bra, utover mimringen?

Hjerter i chili :hjerter:

can you keep a secret - hva slags type bok er dette? glad for noe lett innimellom

og "udda"historie... hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Oj for en lang pause jeg tok meg?! :o

Vært sykemeldt en stund og blitt utrolig lite netting - dvs jeg har lest dagbøker men ikke oppdatert min egen... Prøve å komme litt igang igjen trur eg....

Sykemeldt ja. Hatt så vondt i magen en stund, og legebesøk har resultert i diagnoser på diagnoser som ikke har stemt. Lei, men nå virker det som om ting ordner seg da iallefall! Var på ultralyd igår og da ble det påvist cyster på egglederen, som i seg selv ikke er no uvanlig. Siden jeg har såpass smerter og jeg i tillegg bare har en eggleder så skal jeg videre på laproskopi. Gleder meg ikke spesielt, og har i tillegg litt småhetta i forbindelse med babyproduksjon :cry: Ordner seg nok da - iallefall ta en ting av gangen og bli frisk på seg!

Over til hyggeligere ting: lunsjbesøk av venninner G&H i dag - kjempekjempekos! Bare så synd jeg kun hadde en liten time til rådighet... Rakk likevel BLT og latte på Bagels&Juice i Thv. Meyers gate da! nammis :wow:

Sitter egentlig bare og venter på å dra hjem nå... Har helt ny bok ("Sluttspill" - Mary Higgins Clark, skikkelig husmorkrim! :ler: ) og halvveis ferdig strikketøy (Blånisselue til C 2 1/2 år - dobbelt garn og tykke pinner, går superfort!) i veska.

Sykemeldt 50% i to uker framover, så jeg har friiii i morgen - og det blir godt! Orker ikke sitte hjemme med henda i fanget, gjør uansett godt å bevege litt på seg så jeg har en forsiktig plan om innvendig vask av vinduer og en start av rydding kontor/gjesterom. Planlegging av kontor/gjesterom tror jeg forresten jeg må lage eget innlegg på her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, bok & strikketøy med tykke pinner... noe av det deiligste som finnes på høsten.

Jeg tror sannelig jeg skal bruke ettermiddagen på akkurat det...

... men du, han som elsket yngve ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmmm deilige morgenstund :hjerter: Nå høres jeg sikkert skikkelig u-karrierebevisst (øh...stemmer vel forsåvidt!) og lat men....synes det er herlig med slike stille torsdagsmorgener, hjemme helt alene bare jeg, en glohet kaffekopp og morgenradio, og vite at dagen ligger foran meg.... Sånn kan det være da, når man er hjemme fordi man er syk men ikke så syk at man er helt bortreist.

Hva sa jeg igår var planer for dagen? Vinduer og kontor? Vinduer er greit (i tillegg til mega-oppvask og en sårt tiltrengt støvsuging, litt snålt - det er jo bare to dager siden sist? Vi må støve no grenseløst, vi to...). Kontoret sitter jeg på nå og....jaja. Skjer ikke no her før man begynner i alle fall!

"Mannen som elsket Yngve". Ikke bare mimring Klips, dvs veldig lite mimring. Men hele stemningen i boken er så tidlig 90-tall, og det fikk meg til å tenke tilbake på min egen gymnas-tid i samme tidsrom og hvor utrolig deilig og bekymringsløst livet faktisk var! (Jeg syntes jo selvfølgelig ikke det DA må vite! :ler: ) Men boken er faktisk god, bra språk, nydelig beskrivelse av forelskelse - dog noe...utenom den oppmerkede stien?! Sett igang du Klips, spent på å høre hva du synes!

Heihei Hanne :vinke: Kjekt å være tilbake igjen og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...