Gå til innhold

Dere som fikk barn i ung alder!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjæreste snakker om å få barn i ung alder. Vi er begge 18 år og har lyst å bli foreldre når vi er ung (har vært sammen i 3år). Vi tenker at 19-20år er en passende alder. Vi får snart leie leiligheten til foreldrene hans billig/muligens gratis siden foreldrene hans flytter. Begge jobber deltid ved siden av skole og vi har mulighet å jobbe mer hvis vi vil. Jeg har tenkt å begynne på en bachelor til høsten og han skal kanskje ta opp igjen noen fag. Jeg vet at det kanskje ikke er så lurt å få barn mens man studerer, men dette har vi snakket en stund om. Hvis jeg studerer (kanskje det blir deltid) og han tar opp et par fag, så har jo han en god del fri på dagtid og jeg på kveldstid.

Dette er noe vi har snakket om en god stund. Vi har lyst å bli foreldre som unge og føler oss klar for det. Vi er også ganske sikre på at familiene våre vil støtte oss. Vi vet også at vi ikke kan få det mest a4 ungdomslivet, men dette bryr ikke vi oss om. Derfor har jeg noen spørsmål til dere som er unge foreldre:

Hvor gamle var dere?

Studerte du i mens?

Hvordan har barnet/barna det nå?

Angrer du?

Hva er det mest positive/negative med å være ung forelder?

Anonym poster: afffd3d15b89699745eabc88ff8ea70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk barn da jeg var 21 og sambo var da 20. Jeg var ferdig med læretiden min og han studerte. Vi klarte det fint. Jeg hadde spart en del penger i løpet av læretiden og han hadde en del penger fra før. Vi kjøpte oss derfor en leilighet med plass til oss 3. Vi klarte oss fint og angrer ikke et sekund! Nå er jeg 23 og vi venter vårt andre barn! Det ser ikke ut til at vår datter har tatt noe skade av å ha unge foreldre. Vi er spreke og oppfører oss som andre voksne foreldre. Det meste har vært positivt, det eneste som har vært negativt er at jeg har mistet et par venner som ikke hadde tid til meg fordi de kun ville leve et partyliv.