Gå til innhold

betale ned kredittkort med kredtittkort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et kredittkort med høye renter. Vil det lønne seg å betale ned dette kredittkortet med et annet, for å gjøre dette omvendt hver måned, itillegg til at jeg også betaler ned litt av gangen?

Anonym poster: 2bf30924f96fc1442698947302d479ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei

i teorien ja, men du vil ikke klare å holde deg til dette og vips sitter du med TO kredittkort å betale ned

Anonym poster: 669b54e541f071cabb2884bb12fe445b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, veldig dårlig ide!! Plutselig trenger du kort nr 3, nr 4 osv og brått ser vi deg på luksusfellen på tv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå heller I banken og be om hjelp, for eksempel om de kan bake det inn i et eventuelt lån du har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kontantuttak betaler du rente fra dag én.. Om det lønner seg å flytte gjelden til det kortet med lavest rente kommer ann på om det er noe gebyr på uttak i tillegg til renten. (Jeg har slikt gebyr på mine kort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som å grave et hull i hagen for å fylle igjen et annet hull. Og så grave opp igjen det første for å dekke over det andre. Og drive på slik frem og tilbake. Meningsløst og du får aldri tettet noen av hullene.

Anonym poster: db674b21e5095514c18bf8a27e7e449c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei!

Ekstremt dårlig løsning.

Kutt utgifter så du kan betale ned mer, selg nær sagt alt du har, betal inn på lånet.

Bli kvitt det så fort som mulig å rør aldri mer et kredittkort! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har et kredittkort med høye renter. Vil det lønne seg å betale ned dette kredittkortet med et annet, for å gjøre dette omvendt hver måned, itillegg til at jeg også betaler ned litt av gangen?

Nei. Du drar på deg ekstra hver mnd.

det som er lønnsomt er at du snakker med en bank...lån penger betal ned lånet.

Klipp alle kort i to.

Anonym poster: 5a8ae1c2d4f57db127dc5e4a6d953384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Du drar på deg ekstra hver mnd.

det som er lønnsomt er at du snakker med en bank...lån penger betal ned lånet.

Klipp alle kort i to.

Anonym poster: 5a8ae1c2d4f57db127dc5e4a6d953384

Uenig.

Oftest er det best å legge om livsstilen og betale ned kreditten.

Refinansiering - er det egentlig så lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Uenig.

Oftest er det best å legge om livsstilen og betale ned kreditten.

Refinansiering - er det egentlig så lurt?

Helt korrekt der pengebingen, men mange med et slikt "problem" klarer ikke dette. Da kan refinansiering være en bedre løsning. Men hvis du sitter med et kredittkort som ikke er betalt ned så betaler du bare ned på det. Refinansiering er kun smart hvis du sitter med flere kreditorer som skal ha sitt igjennom dyre renter og omkostninger.

Men begge løsningene krever ihvertfall en ting, klipp kortene i to. !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Nei, ikke gjør det. Anbefaler at du sjekker hvilken rente du har på kredittkortene dine, prioriter den som har høyest rente og høyest kreditt. Det andre betaler du ned det du klarer (ikke minimumsbeløpet men det du klarer utover det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nei! Nei! Og atter NEI! Har gjort den tabben selv en gang for mange år siden, og det bare baller på seg. Ikke gjør det!

Anonym poster: e97aae3f8b60c0eea3844bfcea888ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg to nye kredittkort med lavere rente enn på kort og forbrukslån jeg hadde fra før.

Ved hjelp av de to har jeg redusert en god del kreditter med skyhøy rente. Sånn har jeg redusert gjennomsnittsrenten på kredittene mine og har også mye bedre oversikt. Jeg har sagt opp de kortene og kredittene jeg har betalt ut.

Men man må vite hva man driver med hvis man gjør det på denne måten.

Det er utelukkende gjort for å bli kvitt gjelda raskere.

Anonym poster: 024804bc4ce8957d6c6b9a25a6ce6d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...