Gå til innhold

Båndtvang og nabohunder... *utblåsning*

Væren

Anbefalte innlegg

9 dager siden Hr. Sau sin berømte klartekst-melding!

Nå har "dyret" og eierne som kjent vært på sex-reise til en annen kant av landet, og jeg gleder meg til vi skal få valper i nabolaget... Kanskje vi får hundegård utenfor soveromsvinduet, hvis vi er heldige!!! :P :ironisk smiley:

I alle fall: Det har vært utrolig deilig og fredelig her! Til og med katten har senket skuldrene! Jeg vet ennå ikke om naboene har til hensikt å hilse og smile som før, neste gang vi møtes... Den tid - den sorg... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Nå er påsketuren på hytta over, naboen er hjemme fra nordsjøen, og i sin irritasjon over at Hr. Sau har gitt kona hans klar melding om hundeholdet deres, har han nå tydeligvis bestemt seg for endelig å bygge den luftegården som han så lenge har snakket om.

Pinnene er kommet i jorda, det blir en stor og fin luftegård bare 8 meter fra soveromsvinduet vårt. Så nå vet jeg ikke om jeg skal gråte eller le...

Har ikke sett verken ham eller henne i disse ukene som har gått etter telefonen ble tatt, men i dag da jeg kom kjørende hjem, hilste han ikke på meg. Bare snudde seg bort da jeg kjørte forbi. Dette blir nok et koselig naboforhold de neste årene. Men vi har vel kanskje bedt om det. Trodde voksne folk kunne ta i mot saklig kritikk på en oppegående måte, men her skal det altså FURTES!!!

Det var siste oppdatering fra en meget frustert sau som trenger trøst!!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du farer litt for fort opp... Å få en hundegård i naboens hage må man regne med når man har naboer. Du trenger jo ikke å ergre deg over eventuelt bråk som vil komme før det faktisk har kommet.

Hos oss bjeffer som oftest den ene bikkja når det går andre bikkjer forbi hagen vår. Men når vi setter opp hundegård inn mot nabotomta, tror jeg ikke han lenger vil bjeffe sånn: fordi han kommer lenger fra veien og ser mindre til de som går forbi. Eneste måtte være kattene til naboen som han skal jage av tomta. Men de kattene får det jo bare bedre med en hundegård - som de forhåpentligvis aldri våger seg inn i...

Vent nå litt og se det an. Sjekk med kommunen din om de er pliktige til å byggemelde noe slikt og ellers gå på med friskt mot! Du er ikke akkurat den største bidrageren til godt naboforhold med din negative holdning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...