Gjest 1111 Skrevet 24. mars 2004 #1 Del Skrevet 24. mars 2004 Helt siden jeg var bitteliten, ikke mer enn tre år gammel, har jeg hatt en drøm om togskinner. kan kanskje hørest latterlig ut, men jeg drømmer om slike leke-togskinner fra brio som man setter sammen og lager togbane av.. drømmen er alltid forvirrende og vekker dårlige følelser inni meg. jeg blir svimmel og foran øynene mine er alt jeg ser disse togskinnene, det kommer bare flere og flere, noen setter seg sammen, noen danser rundt, jeg får en følelse av vektløshet.. som om noen slipper meg ned fra et høyt tårn, nesten samme følelse som du får i en berg-og-dal-bane. denne drømmen fortoner seg som et mareritt og jeg våkner opp svett, redd og forvirra. drømmer dette i vert fall tre ganger i måneden. hva kan dette komme av? ..og er det noen andre der ute som har drømmer som har fulgt dere gjennom hele livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 24. mars 2004 #2 Del Skrevet 24. mars 2004 Vet ikke hva dine drømmer kommer av, men jeg har en fast feberdrøm. Det er krig, og jeg er en ørn (!). Jeg frakter folk frem og tilbake over en elv sammen med andre ørner. Plutselig er de andre ørnene borte, og bare jeg er igjen - og disse folkene MÅ fraktes over. Da blir jeg redd (for ansvaret, tydeligvis), og "våkner". Dvs. jeg begynner å gå rundt i huset - ikke akkurat 100% våken, og er livredd for å legge meg igjen. Da vil nemlig drømmen fortsette, og jeg må gjøre det jeg er redd for. Det ender alltid til slutt med at jeg faktisk går og legger meg, og tør å gjennomføre drømmen. Sånn sett er det kanskje en positiv drøm... :-? Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 24. mars 2004 #3 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg har en slik drøm som har fulgt meg gjennom alle år. I perioder kommer den oftere enn vanlig. Nå har jeg ikke hatt den på mange måneder. Den er panikkartet og ganske uforklarbar. Det er altså noe grått (tøy, leire, eller noe annet...) som må være flatt! Det er digert og jeg ruller noe over det for at det skal være flatt. Det er fryktelig farlig og det ikke er helt jevnt og pent. Jeg ruller og så kommer det bulker og jeg får helt panikk og gråter og ruller og våkner helt livredd! Får aldri helt greie på hva det er jeg ruller med eller på og det er en helt forferdelig drøm :grøss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 26. mars 2004 #4 Del Skrevet 26. mars 2004 Flere som har det som meg jo. Jeg har mareritt opp til flere ganger i uken og de omhandler stort sett det samme. Jeg blir forfulgt og nesten fanget hele tiden. Noen ganger blir jeg fanget og da må jeg hele tiden blidgjøre og lure den som holder meg fanget. Alt er så slitsomt og jeg våkner brått med høy puls. Noen ganger fortsetter jeg på samme drøm igen og da må jeg stå opp og våkne skikkelig for at jeg ikke skal begynne på nytt. Er ganske sliten av det her... Nå har jeg begynt å skrive ned alle drømmene mine i en bok. Har fått høre at man lettere blir ferdig med drømmene om man får skrevet det ned - de blir liksom overført til papiret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. mars 2004 #5 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg har også en drøm som gjentar seg. Oftere da jeg var i tenårene, men det hender fortsatt at den dukker opp. Den handler om å være innesperret i en bygning sammen med masse andre folk. Det finnes ingen vei ut og jeg prøver det samme om igjen og om igjen for å komme ut. Klarer det som regel til slutt. Aner ikke hvorfor denne drømmen dukker opp eller hva den betyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 26. mars 2004 #6 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg tror at drømmer som tilstadighet vender tilbake er underbevisstheten deres som prøver å fortelle dere noe, advare dere eller rett og slett gjøre dere direkte oppmerksomme på noe som er av stor betydning for ditt våkne, bevisste jeg. Hva dette er, vet dere kun selv. Selv har jeg ikke noen drømmer som går igjen. Desverre? Ja, jeg synes det. Dette virker utrolig facinerede å tenke litt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 26. mars 2004 #7 Del Skrevet 26. mars 2004 Helt siden jeg var bitteliten, ikke mer enn tre år gammel, har jeg hatt en drøm om togskinner. kan kanskje hørest latterlig ut, men jeg drømmer om slike leke-togskinner fra brio som man setter sammen og lager togbane av.. drømmen er alltid forvirrende og vekker dårlige følelser inni meg. jeg blir svimmel og foran øynene mine er alt jeg ser disse togskinnene, det kommer bare flere og flere, noen setter seg sammen, noen danser rundt, jeg får en følelse av vektløshet.. som om noen slipper meg ned fra et høyt tårn, nesten samme følelse som du får i en berg-og-dal-bane. denne drømmen fortoner seg som et mareritt og jeg våkner opp svett, redd og forvirra. drømmer dette i vert fall tre ganger i måneden. hva kan dette komme av? ..og er det noen andre der ute som har drømmer som har fulgt dere gjennom hele livet? Hvordan er livet ditt? Vet du hva du ønsker å gjøre med det? Sett deg ned med togskinnene i drømmen og gjør dem ferdige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 26. mars 2004 #8 Del Skrevet 26. mars 2004 Vet ikke hva dine drømmer kommer av, men jeg har en fast feberdrøm. Det er krig, og jeg er en ørn (!). Jeg frakter folk frem og tilbake over en elv sammen med andre ørner. Plutselig er de andre ørnene borte, og bare jeg er igjen - og disse folkene MÅ fraktes over. Da blir jeg redd (for ansvaret, tydeligvis), og "våkner". Dvs. jeg begynner å gå rundt i huset - ikke akkurat 100% våken, og er livredd for å legge meg igjen. Da vil nemlig drømmen fortsette, og jeg må gjøre det jeg er redd for. Det ender alltid til slutt med at jeg faktisk går og legger meg, og tør å gjennomføre drømmen. Sånn sett er det kanskje en positiv drøm... :-? Amarone Ørner betyr makt. Krig betyr motstridende følelser. Denne drømmen kan kanskje tydes som om at du har ansvar for mennesker, i drømmen din kommer det fram som makten over dem. Når de andre som har ansvar for disse menneskene forsvinner, blir du redd og maktesløs. De motstridende følelsene er kanskje at du ønsker denne makten, men finner den likevel skremmende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. mars 2004 #9 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har også en rar en som har fulgt meg siden barndommen. Jeg drommer at jeg sitter i barndomshjem nr.2 (av 3), og titter ut over fjorden. Vi hadde kjempegod utsikt fra det huset. Fra venstre kommer hurtigbåten og kjører forbi. Jeg fortsetter å titte ut vinduet, og nå har hurtigbåten snudd og er på vei dit den kom fra. Plutselig får den øye på meg og bråsnur, før den freser avgårde mot meg. Gjennom luften. Den skal ta meg! Desperat prøver jeg å komme meg til mamma som ligger og sover på soverommet sitt, men gulvet er blitt til løse planker som flyter i vann! :o Jeg hører lyden av hurtigbåten som nærmer seg farlig fort før jeg våkner. Hva kan jeg tolke ut av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 28. mars 2004 #10 Del Skrevet 28. mars 2004 Endel slike drømmmer tror jeg nok er ting man "gjenopplever" fra hendelser da man var barn, før man hadde forutsetninger for å forstå/kunne sette ord på hendelsen. De mest banale ting kan forvris til mareritt om natten, spesielt om man bare serveres bruddstykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 28. mars 2004 #11 Del Skrevet 28. mars 2004 Hilde K S: Skremmende bra tolkning. Jeg har alltid tenkt på det som at jeg er redd for ansvar - noe som egentlig ikke passer så bra på mitt "våkne" jeg. Men kombinert med å være redd for makt over andre, så passer det alt for godt. Takk! Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 28. mars 2004 #12 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har den samme feber drømmen jeg, og har hatt den så lenge jeg kan huske.. Er så teit at jeg vil ikke dele den En annen drøm jeg har ganske ofte er at jeg har rotet meg bort å prøver å ringe etter hjelp.. Jeg er stressa og svett og oppjaget.. Å det er alltid sambo sitt nr jeg ringer, men kommer aldri igjennom, eller får det ikke til.. Jeg husker aldri tlf nr.. Å jeg vrir hodet av meg for å prøve å huske nummeret.. Noen ganger husker jeg nr, og da virker ikke telefonen.. Eller jeg har ikke penger til telefonen.. Utrolig slitsomt drøm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 29. mars 2004 #13 Del Skrevet 29. mars 2004 En annen drøm jeg har ganske ofte er at jeg har rotet meg bort å prøver å ringe etter hjelp.. Jeg er stressa og svett og oppjaget.. Å det er alltid sambo sitt nr jeg ringer, men kommer aldri igjennom, eller får det ikke til.. Jeg husker aldri tlf nr.. Å jeg vrir hodet av meg for å prøve å huske nummeret.. Noen ganger husker jeg nr, og da virker ikke telefonen.. Eller jeg har ikke penger til telefonen.. Utrolig slitsomt drøm.. Åh, sånn drøm har jeg også! Får aldri slått det fordømte nummeret, enten går det ikke å trykke på knappene, ellers å taster jeg feil nummer eller så virker ikke telefonen. Og det er alltid mannen min jeg prøver å ringe... Blir jo så glad når jeg våkner og ser han ligger ved siden av meg. "Har du hatt den telefondrømmen igjen nå da?" sier han når jeg kryper under dyna hans... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå