AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #281 Del Skrevet 6. oktober 2015 jeg tørker først med papir for å få vekk den grøvste bæsjen. Så snur jeg ræva til og vasker den med vann og såpe i vasken. Tørker meg med håndduken. Verre er det ikke. At andre må håndhilse med hånden jeg har gnikket vekk bæsj med og bruker håndduken jeg tørket ræva med...får stå sin prøve. Det folk ikke vet har de ikke vondt av. :-) Anonymous poster hash: e9982...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #282 Del Skrevet 6. oktober 2015 Etter at jeg flyttet til Thailand har jeg aldri brukt papir. Og kommer aldri til å bruke det igjen. Som min alltid kloke svigerfar sa: "Om du får dritt på hånda di. Hva gjør du da? Tørker det av med papir eller vasker du det bort med vann og såpe?" Stort klarere kan det vel ikke sies Lukta sitter vel fortsatt igjen? og hva gjør du om du har åpne sår på hånda? Anonymous poster hash: 19053...8ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #283 Del Skrevet 6. oktober 2015 Drit før du dusjer da vel. Anonymous poster hash: c8017...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #284 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg bruker intimservietter som kan kastes i do.Man får kjøpt intimservietter som er spesielt laget for å kunne kastes i do.Anonym poster: 84ca0996cd85528373c91f08ef5e3831 Hva heter disse og hvor får man kjøpt de? Anonymous poster hash: 26a8c...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #285 Del Skrevet 7. oktober 2015 KG folk er grisete. Det har jeg lært av denne underholdende tråden. Altså vasker ingen seg i rumpa lengre? Ikke rart det lukter bæsj av folk. Jeg vasker i hvert fall rumpa med såpe og vann hver dag. Og er dere klar over at tarmbakterier fint klarer å komme seg forbi ti lag med papir? Så du får faktisk like mye bæsj på hendene selv om du bruker papir Forresten imponert over hun som bodde i Indonesia og aldri skjønte doen der. Tok meg under ett døgn å skjønne hvordan man brukte vann og øsekar. Ikke er jeg rakettforsker heller Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 7. oktober 2015 #286 Del Skrevet 7. oktober 2015 Etter den underholdende tråden her så håper jeg naive nordmenn nå skjønner hvorfor man i store deler av Asia ikke håndhilser eller benytter venstrehånden når man spiser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #287 Del Skrevet 7. oktober 2015 Etter den underholdende tråden her så håper jeg naive nordmenn nå skjønner hvorfor man i store deler av Asia ikke håndhilser eller benytter venstrehånden når man spiser Med hvilken hånd vasker du rumpa med når du dusjer da? Og hvilken hånd håndhilser du med? Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #288 Del Skrevet 7. oktober 2015 Det er rart at mennesker som tviholder på gamle "tradisjoner" ikke skjønner at dersom hjelpemidlene vi har i dag hadde eksistert den gangen dissse tradisjonene ble oppfunnet så hadde de så klart ikke gjort det så tungvint. Forfederene til disse menneskene hadde rett og slett ledd av dem hadde de visst hvor enkelt ting kan gjøres i dag i motsetning til i deres levetid. Dette gjelder ikke bare religiøse tradisjoner, men også andre levemåter som enkelte sverger til den dag i dag. Og forresten, så ser jeg at det tidligere i denne tråden er nevnt at spanjolene bruker bidé. Jeg har jobbet og bodd 5 år i Spania, har aldri hørt spanjolene snakke om bidé som noe annet enn gammeldags og unødvendig. Jeg og min spanske samboer hadde en plate med en kurv oppå opp bidéet vårt og brukte det til oppbevaring. Var aldri snakk om å bruke noe annet en dopapir. Mulig noen bruktedet til å skylle baken til bleiebarn i, slik som vi noen ganger må bruke dusjen på våre barn. Anonymous poster hash: 5527d...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 7. oktober 2015 #289 Del Skrevet 7. oktober 2015 Med hvilken hånd vasker du rumpa med når du dusjer da? Og hvilken hånd håndhilser du med?Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f Jeg personlig vasker meg med venstre og håndhilser med høyre. Men thaier håndhilser på turister som regel med venstre hånd. Tenk på det om du reiser til Thailand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 7. oktober 2015 #290 Del Skrevet 7. oktober 2015 Lukta sitter vel fortsatt igjen? og hva gjør du om du har åpne sår på hånda? Anonymous poster hash: 19053...8ab Såpelukta ja. Lukter roser av ræva mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #291 Del Skrevet 7. oktober 2015 Dersom man spiser bra og får fin avføring, så blir det ikke grisete baki der. Jeg skyller når jeg dusjer eller etter diare (som er sjeldent), men en hverdagslig bæsj er jo fast og fin og griser ikke til rumpa. Anonymous poster hash: 452a2...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 7. oktober 2015 #292 Del Skrevet 7. oktober 2015 Trenger ikke å være så grusomt ekkelt å vaske seg baki der etter nr 2. Man kan bruke engangshansker på venstre hånden og såpe, og selvfølgelig så tørker man vekk det verste før man vasker Jeg er veldig fornøyd med det, da vet jeg at det er helt rent og ikke bare tørket med papir, pluss at det føles mye mindre ekkelt med hansker Jeg selv hadde ikke vasket meg nedentil der nr 2 kommer ut uten engangshansker med fare for å få bakterier under negler osv. Pluss at det blir vanskelig å dra opp buksa osv med skitne hender selv om du vasker de etterpå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #293 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kan jeg bare spørre dere om noe? Dere har kanskje hørt om bakterien e.coli? Det er en tarmbakterie ikke sant? Så vi kan da være enige om å anta at denne bakterien også finnes rundt endetarmsåpningen etter man har bæsjet. Så hva er da best, skylle med vann, eller tørke med papir? La oss se, hva må til når man skal vaske e.coli befengte klesplagg? Jo, de må vaskes i vaskemaskinen på 90 grader for å at bakterien skal dø. Så om dere ikke vasker dere med nesten kokende vann i rumpa, så kunne dere like så godt brukt papir. Ok? Det er absolutt ikke mer renslig å vaske med vann, dere vil bare spre bakteriene mere rundt enn ved å tørke med papir, ved papir vil man bare tørke akkurst der bæsjen er og ikke gni det rundt, i tillegg vil man ikke få bæsj direkte på hendene. Du vil alltid ha bakterier i endetarmåpningen, du vil alltid ha bakterier over alt på kroppen, men er så klart forskjellige bakterier forskjellige steder, men poenget mitt er, tror du virkelig at du er klinisk steril når du kommer ut sv dusjen? Hvorfor tror du da at du er steril i rumpa etter å ha gnidd litt rundt med vann eller papir..og hvorfor dette behovet for å være steril? Er det så farlig at vi har litt bakterier i rumpa? Og som sagt, dere blir ikke noe renere av å vaske med vann, tilsett antibac neste gang (ikke gjør deg....)Anonymous poster hash: 29823...1c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 7. oktober 2015 #294 Del Skrevet 7. oktober 2015 Kan jeg bare spørre dere om noe? Dere har kanskje hørt om bakterien e.coli? Det er en tarmbakterie ikke sant? Så vi kan da være enige om å anta at denne bakterien også finnes rundt endetarmsåpningen etter man har bæsjet. Så hva er da best, skylle med vann, eller tørke med papir? La oss se, hva må til når man skal vaske e.coli befengte klesplagg? Jo, de må vaskes i vaskemaskinen på 90 grader for å at bakterien skal dø. Så om dere ikke vasker dere med nesten kokende vann i rumpa, så kunne dere like så godt brukt papir. Ok? Det er absolutt ikke mer renslig å vaske med vann, dere vil bare spre bakteriene mere rundt enn ved å tørke med papir, ved papir vil man bare tørke akkurst der bæsjen er og ikke gni det rundt, i tillegg vil man ikke få bæsj direkte på hendene. Du vil alltid ha bakterier i endetarmåpningen, du vil alltid ha bakterier over alt på kroppen, men er så klart forskjellige bakterier forskjellige steder, men poenget mitt er, tror du virkelig at du er klinisk steril når du kommer ut sv dusjen? Hvorfor tror du da at du er steril i rumpa etter å ha gnidd litt rundt med vann eller papir..og hvorfor dette behovet for å være steril? Er det så farlig at vi har litt bakterier i rumpa? Og som sagt, dere blir ikke noe renere av å vaske med vann, tilsett antibac neste gang (ikke gjør deg....)Anonymous poster hash: 29823...1c3 Du antar mye... E.coli bakterien som lever i tarmene dine er helt ufarlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mocchhaa Skrevet 7. oktober 2015 #295 Del Skrevet 7. oktober 2015 Hahhahha for en diskusjon. De som bruker hånda, for all del, det er dog ikke noe for meg. Synes papir er helt greit. Folk får vaske seg som de selv vil. Vi er forskjellige, slik er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #296 Del Skrevet 7. oktober 2015 KG folk er grisete. Det har jeg lært av denne underholdende tråden. Altså vasker ingen seg i rumpa lengre? Ikke rart det lukter bæsj av folk. Jeg vasker i hvert fall rumpa med såpe og vann hver dag. Og er dere klar over at tarmbakterier fint klarer å komme seg forbi ti lag med papir? Så du får faktisk like mye bæsj på hendene selv om du bruker papir Forresten imponert over hun som bodde i Indonesia og aldri skjønte doen der. Tok meg under ett døgn å skjønne hvordan man brukte vann og øsekar. Ikke er jeg rakettforsker heller Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f Dummeste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 19053...8ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #297 Del Skrevet 7. oktober 2015 Har merket meg at en del vestlige reagerer på denne skikken med å vaske seg i rompa etter å ha bæsja. Men det er da faen meg mye mer ekkelt og bare tørke seg med toalettpapir. Det er ingen som tørker bort svette istedenfor å dusje, så hvorfor skal det være annerledes med rompa?Anonym poster: 0c696ccc80483a4ef361ca1ac9e93f9e Pleier du å slippe ut svette i store porsjoner flere ganger om dagen? Eller tyter det konstant ut bæsj og tiss av deg i løpet av en dag? Hvis ikke er denne sammenligningen helt på bærtur. Og jo, folk tørker svette bort med papir, håndkle e.l. Man dusjer jo ikke hver gang man svetter litt. Da hadde man til tider måttet nærmest bo i dusjen. Folk flest tørker seg grundig med papir og vasker hendene når de er på do, og så dusjer eller vasker de seg minst en gang om dagen. Helt normalt og ikke ekkelt på noen måte. At dere er flere som vasker dere i stumpen for hvert eneste dobesøk er nå helt greit, hver sin smak (og smaken er jo som baken), men det er nok heller dere som er overdrevet renslig enn vi andre som er urenslige eller ekle. Anonymous poster hash: 13fc4...09d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #298 Del Skrevet 7. oktober 2015 Når jeg har vært på do, har jeg ikke avføring smurt over bakdelen, tørker over det lille hullet som er lukket, hvor det ikke renner ut avføring og griser baken min. Dusjer forøvrig hverdag, men å vaske meg etter dobesøk gjør jeg ikke, så mye griser jeg ikke. Om jeg hadde hatt diarè så hadde jeg gjort det.Anonym poster: 24088b5bed617f5ed0bff225b5edb075 Reagerer også på at så mange tydeligvis har avføring smurt ut. Jeg er ren nedentil når jeg tørker meg om jeg ikke er syk og har diaree. Og det kan jeg i grunnen knapt huske at jeg har hatt. Dusjer om morgenen og har vanlig vask av hode, under armer og bryster-og til sist nedentil. Det er god hygiene. Å dusje mange ganger om dagen er ikke bra for huden. Nå har vi jo godt med vann i Norge, men i mange muslimske land er det vannmangel, bruk vannet på landbruket så blir ørkenen frodig. Hva om man er høyre-venstre forvirret, og bruker den ene til begge deler Anonymous poster hash: 594f6...387 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #299 Del Skrevet 7. oktober 2015 Dummeste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 19053...8ab Da har du ikke hørt mye For å gjøre det enklere for deg å skjønne. Du får like mange tarmbakterier på hånda selv om du bruker papir. Tarmbakterier "reiser" igjennom papiret siden dette er såpass "luftig". Anonymous poster hash: 6ac3a...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Captain Hook Skrevet 7. oktober 2015 #300 Del Skrevet 7. oktober 2015 Litt slitsomt og vaske tissen hver gang jeg pisser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå