Gjest BettyBoop Skrevet 14. april 2013 #241 Del Skrevet 14. april 2013 Alle arbeidere har krav på 5 min hver andre time. Om han velger å bruke disse på toalettet med dusj etterpå, isteden for røyke og kaffe pauser, må da dette være greit? For alt du vet kan det være han gjør det i pausen. Anonym poster: 7f18ca7ce74cb491448c15af77513afe jeg bruker mer enn fem min om jeg skal dusje og tørke meg og kle på meg i tillegg til doing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 14. april 2013 #242 Del Skrevet 14. april 2013 Nei seriøst! Jeg dusjer jo hver dag. Når jeg går nummer to så er det toalett papir som gjelder. Jeg tørker til papiret ser rent ut, og så trekker jeg opp buksa og vasker hendene godt. Det lukter ikke, jeg føler meg like ren som før jeg bæsja, og alt er bare bra. Hva er dere redd for egentlig? Bakterier? Det er liksom meningen at man skal ha bakterier der nede. Mennesker har bæsjet siden tidenes morgen, og jeg tviler at noen noen gang har død fordi de ikke dusjet rett etter de gikk nummer to. Man skal ikke føle seg skitten etter å ha brukt dopapir, og man dusjer jo på et eller annet tidspunkt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 14. april 2013 #243 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg har gått over til flergangs for mens, nese og ører, jeg planlegger overgang til kun flergangs også for kjøkkenbenk og hender. Jeg begynner dessuten mer og mer å tenke på å vurdere å gå over til "family cloth" og droppe dopapir helt. Første gangen jeg leste om det (for en måned siden?) var jeg sjokkert, men nå som jeg har kjent på hvor mye mer behagelig et gammeldags lommetørkle er å snyte seg i (for ikke å snakke om at det ikke går i stykker for et godt ord, det blir ikke søppel som må plukkes opp og kastes, ikke noe som jeg må huske på å stadig kjøpe inn (og jeg sparer penger), for ikke å snakke om at det ikke blir noen katastrofe om jeg glemmer igjen et i en lomme i vaskemaskinen) - tenker jeg at, vel, kanskje er det noen som lurer oss? Det er ikke første gangen det har skjedd, isåfall. Og jeg vasker meg allerede med klut etter at jeg har gjort big busimess uansett, trenger jeg dopapir i tillegg, egentlig? Og hvor godt/fort løser det seg opp i avløpsrøret? Hva inneholder det av kjemikalier? Hvor mye ressurser brukes på å lage og frakte det, hvor mange trær har jeg vært med på å drepe for å tørke meg i ræva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #244 Del Skrevet 14. april 2013 Jeg har gått over til flergangs for mens, nese og ører, jeg planlegger overgang til kun flergangs også for kjøkkenbenk og hender. Jeg begynner dessuten mer og mer å tenke på å vurdere å gå over til "family cloth" og droppe dopapir helt. Første gangen jeg leste om det (for en måned siden?) var jeg sjokkert, men nå som jeg har kjent på hvor mye mer behagelig et gammeldags lommetørkle er å snyte seg i (for ikke å snakke om at det ikke går i stykker for et godt ord, det blir ikke søppel som må plukkes opp og kastes, ikke noe som jeg må huske på å stadig kjøpe inn (og jeg sparer penger), for ikke å snakke om at det ikke blir noen katastrofe om jeg glemmer igjen et i en lomme i vaskemaskinen) - tenker jeg at, vel, kanskje er det noen som lurer oss? Det er ikke første gangen det har skjedd, isåfall. Og jeg vasker meg allerede med klut etter at jeg har gjort big busimess uansett, trenger jeg dopapir i tillegg, egentlig? Og hvor godt/fort løser det seg opp i avløpsrøret? Hva inneholder det av kjemikalier? Hvor mye ressurser brukes på å lage og frakte det, hvor mange trær har jeg vært med på å drepe for å tørke meg i ræva? Mener du at du skal tørke deg med klut etter dobesøk? Hvordan helt konkret ser du for deg dette? En haug med kluter som ligger i skittentøyet etter alle i familien? Anonym poster: 5498c3cb32eedfd48228aec26d369101 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #245 Del Skrevet 14. april 2013 Folk bør kanskje begynne å tenke over hvorfor man nå for tiden bruker tørrmopp til gulvvasken, istedet for blaute filler! Anonym poster: f76246996af75eeef13dab6bb821c294 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 14. april 2013 #246 Del Skrevet 14. april 2013 Folk bør kanskje begynne å tenke over hvorfor man nå for tiden bruker tørrmopp til gulvvasken, istedet for blaute filler! Anonym poster: f76246996af75eeef13dab6bb821c294 Hvorfor? Har aldri sett poenget med slike papirgreier til mopp...liker ikke bruk og kast mentaliteten. Liker best langkost og en fille, det blir renere (av det jeg kan se iallefall) også 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 14. april 2013 #247 Del Skrevet 14. april 2013 Hvorfor? Har aldri sett poenget med slike papirgreier til mopp...liker ikke bruk og kast mentaliteten. Liker best langkost og en fille, det blir renere (av det jeg kan se iallefall) også det blir langt ifra renere av langkost og fille. Da fytter du bare støvet rundt. Grønnsåpelukta gir bare en illusjon av renhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 15. april 2013 #248 Del Skrevet 15. april 2013 Mener du at du skal tørke deg med klut etter dobesøk? Hvordan helt konkret ser du for deg dette? En haug med kluter som ligger i skittentøyet etter alle i familien? Det finnes våtposer til oppbevaring av fuktige tekstiler, men jeg kommer nok til å henge dem til midlertidig tørk før de går i vaskemaskinen. Det er bare én i familien min, så det blir ikke voldsomme mengder uansett. Gjester får fremdeles bruke dopapir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 15. april 2013 #249 Del Skrevet 15. april 2013 Folk bør kanskje begynne å tenke over hvorfor man nå for tiden bruker tørrmopp til gulvvasken, istedet for blaute filler! Hvis engangs, så mer å kjøpe, mer å kaste = mer penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #250 Del Skrevet 15. april 2013 Fy søren så ekkelt. Anonym poster: b9905fa1892d2705733373d5346c9a30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 15. april 2013 #251 Del Skrevet 15. april 2013 Hvis engangs, så mer å kjøpe, mer å kaste = mer penger. mikrofibermopper er tingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 15. april 2013 #252 Del Skrevet 15. april 2013 du sa nå lenger opp i tråden at du kun brukte hånda og vann. Eller at du brukte toa papiret til slutt. det er nå mindre disgusting å gjøre det omvendt Nei, jeg sa jeg i Norge bruker papir først, så vann. I hans hjemland brukes det ikke papir, så der bruker jeg kun vann og håndkle. høres nå sånn ut. normale nordmenn bruker dasspapir og skyller ikke med en imsdalflaske. Den har hun fra han. Imsdal-flaske har jeg fra lege og jordmor etter fødsel. Muslimer flest som jeg kjenner, bruker en kopp om kun har som formål å stå på badet. var en muslim som fortalte meg at menn ikke har lov å stå og tisse Aldri hørt om. merkelig vane å adoptere når det er langt mer tungvindt enn dopapir Som en annen sa: man kan faktisk være såpass selvstendig og voksen at man oppdager at andre kulturer har ting man liker, om det nå er kebab, kjøttbullar eller å bruke vann etter toalettbesøk. hadde det vært selvstendige valg så. Jeg vet f.eks at binta ba før har sagt at hun dekker til håret sitt for mannen sin når hun går ut... Selvstendig my ass ....fordi JEG liker tanken på at kun han ser håret mitt i sin fulle lengde. Siden du følger sånn med på hva jeg skriver burde du jo også fått med deg at jeg varierer med sjal/ikke sjal, at sjalet nesten alltid er åpent bak så locksene vises, og at han faktisk er prinsippelt IMOT hijab. Fordi om du skal fjærne all dritn med kun vann så må du ha ett visst trykk på vannet, og når du har litt trykk på vannet så sputer det overalt Nope. Man vasker med hånda og vann, slik man gjør når man vasker seg ellers. F.eks for å få dritt mellom tærne vekk. Og kjære Betty..dette må være første gang i mitt liv at noen forventer at jeg skal forsvare toalettvanene mine, og prøver å påtvinge meg en slags offer-rolle oppi det hele. Kjære vene.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #253 Del Skrevet 15. april 2013 ....fordi JEG liker tanken på at kun han ser håret mitt i sin fulle lengde. Snodig at man ellers må innom smiths venner og lignende for å finne tilsvarende tradisjoner for kvinners hårpryd, eller gå 100år tilbake i tid. Anonym poster: f76246996af75eeef13dab6bb821c294 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 16. april 2013 #254 Del Skrevet 16. april 2013 Snodig at man ellers må innom smiths venner og lignende for å finne tilsvarende tradisjoner for kvinners hårpryd, eller gå 100år tilbake i tid. Anonym poster: f76246996af75eeef13dab6bb821c294 Jehovas vitner, rastafari sikher... Er det sånn at man ikke har lov å ta egne valg med f.eks hår med mindre man er dypt religiøs? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. april 2013 #255 Del Skrevet 16. april 2013 jeg er norsk, og pleier å vaske meg i dusjen nedentil med såpe og vann etter nr 2. Alternativt bruker jeg våtservietter. Føler meg skitten viss jeg kun har tørket med dopapir. Da må du vel kle av deg alt nedentil? Det tar en del tid, da. Hvis du har urolig mage, blir det mange seanser om dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. april 2013 #256 Del Skrevet 16. april 2013 Da må du vel kle av deg alt nedentil? Det tar en del tid, da. Hvis du har urolig mage, blir det mange seanser om dagen. finner ikke innlegget til tøydukka men svarer henne bare her siden du og svarte henne. Tøydukka. DU SKAL ALDRI BRUKE SÅPE NEDENTIL!!!! Vil du ha sopp go for it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 16. april 2013 #257 Del Skrevet 16. april 2013 finner ikke innlegget til tøydukka men svarer henne bare her siden du og svarte henne. Tøydukka. DU SKAL ALDRI BRUKE SÅPE NEDENTIL!!!! Vil du ha sopp go for it Jeg har vasket meg nedentil med intimsåpe i mange år, har aldri hatt noen plager med det. Så å si at det er ensbetydende med å pådra seg sopp, er å være for bastant. Jeg har hatt sopp noen ganger, men da skyldtes det bruk av tetracyklin og annen antibiotika ved andre tilstander, ikke såpe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. april 2013 #258 Del Skrevet 16. april 2013 (endret) Jeg har vasket meg nedentil med intimsåpe i mange år, har aldri hatt noen plager med det. Så å si at det er ensbetydende med å pådra seg sopp, er å være for bastant. Jeg har hatt sopp noen ganger, men da skyldtes det bruk av tetracyklin og annen antibiotika ved andre tilstander, ikke såpe. sto ikke noe om at hun brukte intimsåpe. Helst skal man nå unngå å bruke det og. Vann skal holde i lange baner. Såpa tørker ut slimhinnene og dreper bakterier som skal være der. Og det er ikke ukjent at overdreven renslighet nedentil kan føre til sopp. Endret 16. april 2013 av BettyBoop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 18. april 2013 #259 Del Skrevet 18. april 2013 Da må du vel kle av deg alt nedentil? Det tar en del tid, da. Hvis du har urolig mage, blir det mange seanser om dagen. å vrenge av meg bukse og truse tar ikke meg noe særig tid. jeg har ikke urolig mage.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 18. april 2013 #260 Del Skrevet 18. april 2013 finner ikke innlegget til tøydukka men svarer henne bare her siden du og svarte henne. Tøydukka. DU SKAL ALDRI BRUKE SÅPE NEDENTIL!!!! Vil du ha sopp go for it jo, det fins såper som er ment å brukes nedentil. Kun en gang i løpet av hele mitt liv har jeg opplevd å få soppinfeksjon, så jeg kommer til å fortsette å ha et hygienisk underliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå