bebisss Skrevet 12. mars 2013 #61 Del Skrevet 12. mars 2013 Kan svare deg, jeg. Man kan ha en kopp med vann stående ved toalettet, imsdal-flaske ( slik mange kvinner gjør etter fødsel, etter tips fra lege... ), eller min favoritt: vanner til planter, med sånn tut. Noen har også bare vanlige halv-liters flasker. Fylles med vann, og helles bak på, og man bruker da venstre hånd til å vaske med. Tørker enten med papir eller en liten vaskeklur ( i mannens land hadde jeg ALLTID en vaskeklut i veska i en liten pose.. ), og vasker hendene godt. Så stappa du den kluten oppi veska di å brukte den nestegang du bommelommet? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 12. mars 2013 #62 Del Skrevet 12. mars 2013 I gamledager så tørka folk seg sjeldent i ræva, kvinnfolket pleide å tørke seg med skjørtekanten, tenk på de drittflekkene som kom på kjolen da! og den kjolen ble ikke vaska ofte og gjerne brukt i lengre perioder. Det er uhygienisk det!!! Men for å ta det med håndvask av brunøyet så ville jeg gjerne hatt med meg en flaske håndsprit i veska i tilegg til engangskluter/svampeklut.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #63 Del Skrevet 12. mars 2013 Sier legen din at du skal vaske deg med intimsåpe daglig? Når du sliter med ubalanse i bakteriefloraen fra før? I all verden. Ja, har slitt litt med sopp (vasket 1 gang daglig før uten såpe i det hele tatt der nede) og etter at jeg har begynt å vaske med intimsåpe så har ting blitt mye bedre! Har ikke sopp nå Anonym poster: bf751e60180501072776877a3d554886 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 12. mars 2013 #64 Del Skrevet 12. mars 2013 Ikke akkurat noe å trakte etter det heller. Det burde heller ikke være nødvendig å få det på hendene heller. Vet ikke hvorfor du ikke klarer å unngå det. Anonym poster: a8776b6a4c2811b8e54643a811893edd Jeg får ALLTID blod på henda under menstruasjon. Jeg bruker tamponger. Fortell meg hvordan jeg skal unngå å få blod på fingeren jeg fører tampongen inn med? Bruke hansker? Hvem i all verden gjør det hver gang de skal skifte tampong? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 12. mars 2013 #65 Del Skrevet 12. mars 2013 Ja, har slitt litt med sopp (vasket 1 gang daglig før uten såpe i det hele tatt der nede) og etter at jeg har begynt å vaske med intimsåpe så har ting blitt mye bedre! Har ikke sopp nå Anonym poster: bf751e60180501072776877a3d554886 Vasker du daglig med denne intimsåpa? Jeg har hatt BV før og gynekologen sa til meg at jeg ikke skulle bruke såpe i det hele tatt og heller ikke vaske meg hver dag, og når jeg vasker meg så skal jeg kun skylle de ytre kjønnsleppene... synes dette hørtes uhygienisk ut men det var nå det han mente... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 12. mars 2013 #66 Del Skrevet 12. mars 2013 I gamledager så tørka folk seg sjeldent i ræva, kvinnfolket pleide å tørke seg med skjørtekanten, tenk på de drittflekkene som kom på kjolen da! og den kjolen ble ikke vaska ofte og gjerne brukt i lengre perioder. Det er uhygienisk det!!! Men for å ta det med håndvask av brunøyet så ville jeg gjerne hatt med meg en flaske håndsprit i veska i tilegg til engangskluter/svampeklut.. ÆÆÆSJ. GUD så glad jeg er jeg ikke levde på den tide. TENK hvor folk stinka. Utrolig at det ble produsert flere mennesker den gangen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 12. mars 2013 #67 Del Skrevet 12. mars 2013 Samme tenkte jeg å. faen å nasty!! Skjønner ikke at dere orker å dusje etter dere har bæsja hver gang. Jeg tørker meg med papir og våtserviett er jo ikke bra å dusje for ofte heller. Dasspapiret tar alt, man må bare ta seg god tid 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #68 Del Skrevet 12. mars 2013 Vasker du daglig med denne intimsåpa? Jeg har hatt BV før og gynekologen sa til meg at jeg ikke skulle bruke såpe i det hele tatt og heller ikke vaske meg hver dag, og når jeg vasker meg så skal jeg kun skylle de ytre kjønnsleppene... synes dette hørtes uhygienisk ut men det var nå det han mente... Om jeg ikke vasker meg hver dag der nede, så får jeg ihvertfall sopp. BV er vel for lite bakterier der nede, mens sopp er for mye. Men jeg vasker meg ikke inni vaginaen heller selvsagt, men vasker de indre kjønnsleppene. Jeg lar jo heller ikke såpa være på lenge.. har såpa i ene hånda og dusjhodet i andre og så vasker jeg med en gang jeg har hatt på litt såpe der. Er ikke sikkert det funker for alle, men for meg så har jeg ihvertfall blitt kvitt soppen av det. Men å vaske seg 1 gang om dagen har ihvertfall alle legene jeg har snakket med dette om, anbefalt. Og å vaske seg nedentil er vel ikke bare å skylle de ytre kjønnsleppene, for da blir man ikke ren tenker jeg. Anonym poster: bf751e60180501072776877a3d554886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #69 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg forstår ikke at dopapir er mer "æsj" enn det å bruke hånda... Godt man håndhilser med høyre hånd sier jeg bare. Jeg føler meg hygienisk når jeg tørker meg bak, for man fjerner jo alt med dopapir, og så dusjer jeg hver dag. Så jeg kan på ingen måte se at papir skal være mer uhygienisk. Man bruker tross alt hendene til å spise med, det gjør man ikke med ræva. Anonym poster: 53aafc95ebec8c3b186d88e821966688 Trådstarter her. Jeg bruker hånda og jeg er stolt av det. Hvis du skal rengjøre deg skikkelig bak, slippe brune striper i undertøyet osv så er hånda det eneste middelet som funker. Du vet vel også at det finnes håndsåpe for å drepe bakterier? Uansett....slik gjør jeg det: 1: Fyller vann i en sånn kanne man vanner blomster med. 2: Etter å ha gjort mitt fornødne setter jeg meg på huk på dosetet mens jeg heller vann over over rompa og rengjør området med den andre hånda 3:Eventuelt dopapir på slutten bare for å gjøre rompa tørr. 4: VASKE HENDA MED SÅPE Gjett hva?! Ingen har blitt sjuke av å ta på hendene mine, og jeg har aldri bltit matforgifta. Anonym poster: 0c696ccc80483a4ef361ca1ac9e93f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 12. mars 2013 #70 Del Skrevet 12. mars 2013 Trådstarter her. Jeg bruker hånda og jeg er stolt av det. Hvis du skal rengjøre deg skikkelig bak, slippe brune striper i undertøyet osv så er hånda det eneste middelet som funker. Du vet vel også at det finnes håndsåpe for å drepe bakterier? Uansett....slik gjør jeg det: 1: Fyller vann i en sånn kanne man vanner blomster med. 2: Etter å ha gjort mitt fornødne setter jeg meg på huk på dosetet mens jeg heller vann over over rompa og rengjør området med den andre hånda 3:Eventuelt dopapir på slutten bare for å gjøre rompa tørr. 4: VASKE HENDA MED SÅPE Gjett hva?! Ingen har blitt sjuke av å ta på hendene mine, og jeg har aldri bltit matforgifta. Anonym poster: 0c696ccc80483a4ef361ca1ac9e93f9e Men gurimalla så tungvindt da. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #71 Del Skrevet 12. mars 2013 Altså, jeg trodde jeg hadde sett alt etter et utall dotråder og tissing i dusjen-tråder her på kg. Men grave ut avføring med henda!?!?! Nei. Jeg nekter å tro at det finnes et eneste menneske som gjør det. Anonym poster: d003f215dd5782c89174ae281faee893 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #72 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg forstår virkelig ikke problemet med å kun bruke papir. Så mye styr det blir med toalettbesøket om man må ha egen flaske o.l. for å vaske seg etter å ha hatt avføring. Hvordan får man tid til slikt i en travel hverdag? Bruke hånda til å tørke/vaske seg der bak. Høres veldig unødvendig og grisete ut. Greit nok, man vasker seg etterpå, men likevel. Å smøre dritten utøver henda er totalt unødvendig, i hvert fall her til lands hvor toalettpapir stort sett er lett tilgjengelig. Anonym poster: c88ca41aa9965b4dea27473f960cde91 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 12. mars 2013 #73 Del Skrevet 12. mars 2013 Herlighet så utrolig hysteriske og lite kreative noen av dere er da. Nei, det er ikke styr å ikke tørke seg med papir. Jeg har selv bodd i et land der man brukte vann for å vaske seg etter dobesøk, og alle europeerne jeg ble kjent med i det landet gikk over til denne skikken. Mye enklere, mye mer renslig, mye mer effektivt. Å gnukke og gni med dasspapir er tungvint i forhold. Så mange av dere "æææææsj"-folka hadde sikkert "konvertert" dere også, hadde dere visst hva det faktisk gikk ut på. I landet jeg bodde i var eksklusive bad (hoteller, kjøpesenter, universiteter etc) utstyrt med en liten dusj på hvert toalett, så man brukte bare denne mens man satt på doen. Ufattelig enkelt. I et norsk hjem kan det løses ved å montere toalettet i nærheten av dusjen, slik at dusjslangen rekker frem til do. Det tar ikke mange sekundene å skylle seg. I "vanlige" hjem var det en bøtte med rent vann ved siden av toalettet, og en kopp man kunne bruke for å skylle med. Man trenger ikke akkurat å bruke hånda så veldig aktivt for å få det til heller. Noen av reaksjonene her er rett og slett komiske. Å reise på ferie til visse eksotiske land må være en svært traumatisk opplevelse for dere, hvis dere kommer til en do som IKKE tåler dopapir, og det mangler søppelbøtte til å slenge drittpapiret/vaskeservietten i (som dere har med i veska, tydeligvis) og dere absolutt nekter å bruke vann for å vaske dere... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2013 #74 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg får mensblod på fingrene under menstruasjon også, tenke seg til. Usjameg. Det gjør ikke jeg, bruker engangshanske når jeg setter inn ob. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #75 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg får ALLTID blod på henda under menstruasjon. Jeg bruker tamponger. Fortell meg hvordan jeg skal unngå å få blod på fingeren jeg fører tampongen inn med? Bruke hansker? Hvem i all verden gjør det hver gang de skal skifte tampong? Tamponger med innføringshylse.. som Tampax! Anonym poster: 3c236cca7f7416f4816b6cca52338fe7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. mars 2013 #76 Del Skrevet 12. mars 2013 Ingen av dere 'vaskere' som sliter med hemorroider skjønner jeg.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #77 Del Skrevet 12. mars 2013 I gamledager så tørka folk seg sjeldent i ræva, kvinnfolket pleide å tørke seg med skjørtekanten, tenk på de drittflekkene som kom på kjolen da! og den kjolen ble ikke vaska ofte og gjerne brukt i lengre perioder. Det er uhygienisk det!!! Men for å ta det med håndvask av brunøyet så ville jeg gjerne hatt med meg en flaske håndsprit i veska i tilegg til engangskluter/svampeklut.. Hvor har du dette fra? Dokumentasjon? Jeg har vanskelig for å tro det! Anonym poster: 3c236cca7f7416f4816b6cca52338fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #78 Del Skrevet 12. mars 2013 Trådstarter her. Jeg bruker hånda og jeg er stolt av det. Hvis du skal rengjøre deg skikkelig bak, slippe brune striper i undertøyet osv så er hånda det eneste middelet som funker. Du vet vel også at det finnes håndsåpe for å drepe bakterier? Uansett....slik gjør jeg det: 1: Fyller vann i en sånn kanne man vanner blomster med. 2: Etter å ha gjort mitt fornødne setter jeg meg på huk på dosetet mens jeg heller vann over over rompa og rengjør området med den andre hånda 3:Eventuelt dopapir på slutten bare for å gjøre rompa tørr. 4: VASKE HENDA MED SÅPE Gjett hva?! Ingen har blitt sjuke av å ta på hendene mine, og jeg har aldri bltit matforgifta. Anonym poster: 0c696ccc80483a4ef361ca1ac9e93f9e For noe tull! Tror du alle vi vanlige etniske-norske som ikke vasker oss med hånden, i stedet for det mere hygieniske å bruke papir, går rundt med fartsstriper? Hvem har innbildt deg det? Noen i ditt islamske miljø? Og til din orientering, så er det fullt ut mulig å kombinere papir med vann, uten at du berører noe med hendene. Det er motbydelig å vaske dritt med bare hender. Og om du har sår må det være direkte farlig. Anonym poster: 3c236cca7f7416f4816b6cca52338fe7 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 12. mars 2013 #79 Del Skrevet 12. mars 2013 Men hvordan fungerer sånn bide i praksis? Hvis man skyller ræva så spruter det vel vann på gølvet? Så det havner masse rumperusk på gølvet? DET er hvertfall uhygienisk.. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #80 Del Skrevet 12. mars 2013 Herlighet så utrolig hysteriske og lite kreative noen av dere er da. Nei, det er ikke styr å ikke tørke seg med papir. Jeg har selv bodd i et land der man brukte vann for å vaske seg etter dobesøk, og alle europeerne jeg ble kjent med i det landet gikk over til denne skikken. Mye enklere, mye mer renslig, mye mer effektivt. Å gnukke og gni med dasspapir er tungvint i forhold. Så mange av dere "æææææsj"-folka hadde sikkert "konvertert" dere også, hadde dere visst hva det faktisk gikk ut på. I landet jeg bodde i var eksklusive bad (hoteller, kjøpesenter, universiteter etc) utstyrt med en liten dusj på hvert toalett, så man brukte bare denne mens man satt på doen. Ufattelig enkelt. I et norsk hjem kan det løses ved å montere toalettet i nærheten av dusjen, slik at dusjslangen rekker frem til do. Det tar ikke mange sekundene å skylle seg. I "vanlige" hjem var det en bøtte med rent vann ved siden av toalettet, og en kopp man kunne bruke for å skylle med. Man trenger ikke akkurat å bruke hånda så veldig aktivt for å få det til heller. Noen av reaksjonene her er rett og slett komiske. Å reise på ferie til visse eksotiske land må være en svært traumatisk opplevelse for dere, hvis dere kommer til en do som IKKE tåler dopapir, og det mangler søppelbøtte til å slenge drittpapiret/vaskeservietten i (som dere har med i veska, tydeligvis) og dere absolutt nekter å bruke vann for å vaske dere... Hysterisk? Aper tørker rumpa med hånda, ikke hygieniske mennesker. Det er direkte uhygienisk å vaske rumpa med hånda som man spiser med, håndhilser med og som man tar på gjenstander andre skal berøre igjen. Når man gjør det daglig så vil tarmbakterier gjerne komme under neglen, noe som er vanskelig å få helt rent. Jeg ville fått fnatt om jeg måtte bruke vann og hånda for å få meg selv ren, fremfor papir der man ikke kommer i kontakt med avføring. Og det blir helt rent når man bruker våtserviett i tillegg. Kultur eller ikke, hygiene fremfor primitiv skikk. Kan godt skylle med vann, men å føre hånden ned bak etter nr. 2 for å gjøre meg ren med egne kroppsdeler. Never gonna happen! Folk er hysterisk for mye rart, men her er jeg 100% enig. Søppelbøtte på et WC er også viktig for hygienen sin del, brukt dasspapir går uansett ikke oppi der. Anonym poster: 53aafc95ebec8c3b186d88e821966688 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå