Binta Ba Skrevet 11. mars 2013 #21 Del Skrevet 11. mars 2013 Ts. Kan du svare meg på hvordan du vasker deg nedentil etter at du har vært på do? Hver så snill og fortell meg at ikke bruker vasken. Anonym poster: f95bc0c8289a424d5675d008757355a9 Kan svare deg, jeg. Man kan ha en kopp med vann stående ved toalettet, imsdal-flaske ( slik mange kvinner gjør etter fødsel, etter tips fra lege... ), eller min favoritt: vanner til planter, med sånn tut. Noen har også bare vanlige halv-liters flasker. Fylles med vann, og helles bak på, og man bruker da venstre hånd til å vaske med. Tørker enten med papir eller en liten vaskeklur ( i mannens land hadde jeg ALLTID en vaskeklut i veska i en liten pose.. ), og vasker hendene godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 11. mars 2013 #22 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Jeg dusjer ofte etter en nr 2. hjemme men når jeg bare har tisset og det er tomt for dopapir så tar jeg en fuktig duk og tørker meg (vasken er rett ved do:) ute på byen intimservietter i stumpen etter å ha tørket meg! Endret 11. mars 2013 av Anciol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #23 Del Skrevet 11. mars 2013 Kan svare deg, jeg. Man kan ha en kopp med vann stående ved toalettet, imsdal-flaske ( slik mange kvinner gjør etter fødsel, etter tips fra lege... ), eller min favoritt: vanner til planter, med sånn tut. Noen har også bare vanlige halv-liters flasker. Fylles med vann, og helles bak på, og man bruker da venstre hånd til å vaske med. Tørker enten med papir eller en liten vaskeklur ( i mannens land hadde jeg ALLTID en vaskeklut i veska i en liten pose.. ), og vasker hendene godt. ......Eeewh? Hvorfor ikke helle litt av det vannet på papiret, og tørke seg ren med vått papir? Jeg hadde aldri spist med den hånden etterpå :O Anonym poster: 2e8b21a09aec2ff86792108f6f3654e1 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 11. mars 2013 #24 Del Skrevet 11. mars 2013 jeg er norsk, og pleier å vaske meg i dusjen nedentil med såpe og vann etter nr 2. Alternativt bruker jeg våtservietter. Føler meg skitten viss jeg kun har tørket med dopapir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. mars 2013 #25 Del Skrevet 11. mars 2013 ......Eeewh? Hvorfor ikke helle litt av det vannet på papiret, og tørke seg ren med vått papir? Jeg hadde aldri spist med den hånden etterpå :O Anonym poster: 2e8b21a09aec2ff86792108f6f3654e1 ...fordi vått papir klumper seg gjerne, og legger rester. Jeg har vært og gravd i jord og møkk med hendene mine på bondegård, og greide fint å spise med de hendene etter en god vask. Og dette er forøvrig grunnen til at de fleste muslimer aldri spiser med venstre hånd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2013 #26 Del Skrevet 11. mars 2013 Mitt spørsmål er: Hvordan vasker du deg? Det er uaktuelt for meg å sitte og vaske meg i ræva med hånden og vann rett etter at jeg har drete. Hadde ikke klart å bruke hånden etterpå uansett hvor mye jeg vasket den. Men jeg bruker først papir og så baby wipes :-) Anonym poster: 4024ec02049fe1cab0043689f0ee835f Ja man må jo først tørke bort alt med papiret og så babywipes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2013 #27 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Kan svare deg, jeg. Man kan ha en kopp med vann stående ved toalettet, imsdal-flaske ( slik mange kvinner gjør etter fødsel, etter tips fra lege... ), eller min favoritt: vanner til planter, med sånn tut. Noen har også bare vanlige halv-liters flasker. Fylles med vann, og helles bak på, og man bruker da venstre hånd til å vaske med. Tørker enten med papir eller en liten vaskeklur ( i mannens land hadde jeg ALLTID en vaskeklut i veska i en liten pose.. ), og vasker hendene godt. høres enklere ut med våtservietter ja. Er ekkelt å bruke samme kluten flere ganger. man må jo hive den i vaskemaskinen etter en rumpevask Endret 11. mars 2013 av BettyBoop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2013 #28 Del Skrevet 11. mars 2013 Papiret lager en avstand mellom meg og det som skjer der nede. Foretrekker det slik.. Skal jeg bli ren så tar jeg en dusj med såpe. Anonym poster: 7c9a887095c2f8ce1f0b7992a0dee338 du skal aldri bruke såpe der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2013 #29 Del Skrevet 11. mars 2013 Nei de lukter vanlig gammel svette. Kjøper ikke den der med kraftigere kroppslukt. nå generaliserer du fælt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 11. mars 2013 #30 Del Skrevet 11. mars 2013 What? Aldri hørt om denne varianten . Nei, jeg gidder ikke å dusje etter jeg har gjort nr 2 for å si det slik. Bruker papir. Dusjer hver morgen og vasker med vaskeklut og rent vann før jeg legger meg. Orker ikke en gang å tenke tanken på å måtte dusje hver gang jeg har bæsja . Ville gått med alt for mye tid med på å dusje da (det er jo heller ikke bra for huden at jeg dusjer hver morgen i utgangspunktet, så jeg hadde jo sikkert tørka inn hvis jeg skulle dusje 2-3 ganger til dagen ) 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #31 Del Skrevet 11. mars 2013 Når jeg har vært på do, har jeg ikke avføring smurt over bakdelen, tørker over det lille hullet som er lukket, hvor det ikke renner ut avføring og griser baken min. Dusjer forøvrig hverdag, men å vaske meg etter dobesøk gjør jeg ikke, så mye griser jeg ikke. Om jeg hadde hatt diarè så hadde jeg gjort det. Anonym poster: 24088b5bed617f5ed0bff225b5edb075 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 11. mars 2013 #32 Del Skrevet 11. mars 2013 Noen ganger vasker jeg meg etter nr. 2, men det er bare hvis det er ekstra grisete Jeg tørker meg ganske godt der bak med papir, også vasker jeg meg på henda. Hadde aldri orka å vaske meg der etter hver gang, men har absolutt ikke noe imot at andre gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #33 Del Skrevet 11. mars 2013 Så rart. Jeg har aldri følt at det er ekkelt å kun tørke med papir etter hverken nummer 1 eller 2. Synes det er eklere å helle vann i rompa hele dagen. :/ Gidder ikke dusje hver eneste dag heller, kun hver tredje dag, med unntak av hvis jeg lukter svett eller generelt er veldig skitten. Anonym poster: 8347021c1d243cf0866cec30a43987a7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #34 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg forstår ikke at dopapir er mer "æsj" enn det å bruke hånda... Godt man håndhilser med høyre hånd sier jeg bare. Jeg føler meg hygienisk når jeg tørker meg bak, for man fjerner jo alt med dopapir, og så dusjer jeg hver dag. Så jeg kan på ingen måte se at papir skal være mer uhygienisk. Man bruker tross alt hendene til å spise med, det gjør man ikke med ræva. Anonym poster: 53aafc95ebec8c3b186d88e821966688 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. mars 2013 #35 Del Skrevet 11. mars 2013 høres enklere ut med våtservietter ja. Er ekkelt å bruke samme kluten flere ganger. man må jo hive den i vaskemaskinen etter en rumpevask Kluten bruker jeg kun til å tørke meg med etterpå. Sånn som man gjør etter å ha dusjet. Når jeg går på toalettet, i Norge vel og merke, bruker jeg først papir, så vann. Er jeg på besøk hos utenlandske venner er det ofte kun vann, samme i mannens hjemland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2013 #36 Del Skrevet 11. mars 2013 Kluten bruker jeg kun til å tørke meg med etterpå. Sånn som man gjør etter å ha dusjet. Når jeg går på toalettet, i Norge vel og merke, bruker jeg først papir, så vann. Er jeg på besøk hos utenlandske venner er det ofte kun vann, samme i mannens hjemland. betyr det at de ikke har toalettpapir i hus? Haha kommer til å tenke på tv serien elt perfekt med thomas gjertsen. Han er hjemme hos en etter han har vært på fest og driter. Finner ut at det ikke er dopapir der, så han finner et badehåndkle og tørker rompa med det istedet hehe. Men det jeg ikke skjønner er, om du bruker hendene og bare vann, hvordan får du vekk alt? Jeg mener dopapiret har jo en grovere side sånn at man virkelig får tatt vekk alt. Og så er det jo ekkelt å ta på dritten med bare henda. jeg føle man må liksom tørke vekk restene av dritt man har i rumpa før man vasker? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 11. mars 2013 #37 Del Skrevet 11. mars 2013 Så rart. Jeg har aldri følt at det er ekkelt å kun tørke med papir etter hverken nummer 1 eller 2. Synes det er eklere å helle vann i rompa hele dagen. :/ Gidder ikke dusje hver eneste dag heller, kun hver tredje dag, med unntak av hvis jeg lukter svett eller generelt er veldig skitten. Anonym poster: 8347021c1d243cf0866cec30a43987a7 Jeg er enig i at det ikke er ekkelt å bare bruke dopapir, men det er veldig ekkelt om du bare vasker underliv/rumpe hver tredje dag. Dusj er ikke nødvendigvis påkrevet, men vaske seg bør man gjøre hver dag! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #38 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg bruker intimservietter som kan kastes i do. Man får kjøpt intimservietter som er spesielt laget for å kunne kastes i do. Anonym poster: 84ca0996cd85528373c91f08ef5e3831 Problemet med dem er at de ikke skal kastes i do. Uansett hva det står. Anonym poster: ecab9ad2ad79100e532405a29e8f88b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2013 #39 Del Skrevet 11. mars 2013 Problemet med dem er at de ikke skal kastes i do. Uansett hva det står. Anonym poster: ecab9ad2ad79100e532405a29e8f88b8 de fleste har uansett søppelbøtte med lokk på badet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 11. mars 2013 #40 Del Skrevet 11. mars 2013 betyr det at de ikke har toalettpapir i hus? Haha kommer til å tenke på tv serien elt perfekt med thomas gjertsen. Han er hjemme hos en etter han har vært på fest og driter. Finner ut at det ikke er dopapir der, så han finner et badehåndkle og tørker rompa med det istedet hehe. Men det jeg ikke skjønner er, om du bruker hendene og bare vann, hvordan får du vekk alt? Jeg mener dopapiret har jo en grovere side sånn at man virkelig får tatt vekk alt. Og så er det jo ekkelt å ta på dritten med bare henda. jeg føle man må liksom tørke vekk restene av dritt man har i rumpa før man vasker? Du får det vekk på samme måte som du vasker vekk møkk på henda. Er ikke akkurat vitenskap Og nei, ingen do-papir. Trenger ikke se lengere enn til Spania, som noen nevnte, hvor de har bidè i hvert eneste hus. Fantastisk, spør du meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå