Gå til innhold

Toalettpapir etter dobesøk...æsj!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kommer fra et muslimsk land, og selvom jeg ikke er spesielt religiøs gjør jeg fortsatt som muslimer flest og vasker meg på tissen eller rompa avhengig av om det er bimmelim eller bommelom.

Har merket meg at en del vestlige reagerer på denne skikken med å vaske seg i rompa etter å ha bæsja. Men det er da faen meg mye mer ekkelt og bare tørke seg med toalettpapir. Det er ingen som tørker bort svette istedenfor å dusje, så hvorfor skal det være annerledes med rompa?

Noen ganger har jeg måttet bruke bare toalettpapir (f.eks på hyttetur med klassen som ung) og rompa føltes mye mindre ren og forfriskende enn når jeg vasker den.

Anonym poster: 0c696ccc80483a4ef361ca1ac9e93f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har altid en pakke babywipes ved toalettet etter at jeg har vært på do, og jeg er helt 100% Norsk , skjønner også hva du mener, jeg har vanskeligheter for å føle meg helt rein med bare papir :)

Anonym poster: b8ffa75254a8ad3c459337b1ed52edd4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt spørsmål er: Hvordan vasker du deg? Det er uaktuelt for meg å sitte og vaske meg i ræva med hånden og vann rett etter at jeg har drete. Hadde ikke klart å bruke hånden etterpå uansett hvor mye jeg vasket den.

Men jeg bruker først papir og så baby wipes :-)

Anonym poster: 4024ec02049fe1cab0043689f0ee835f

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Papiret lager en avstand mellom meg og det som skjer der nede. Foretrekker det slik.. Skal jeg bli ren så tar jeg en dusj med såpe.

Anonym poster: 7c9a887095c2f8ce1f0b7992a0dee338

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker først babywipes for å få vekk "det grøftse" så er det papir for å tørke vekk fuktigheten fra babywipsene når jeg er helt rein , jeg hater å være våt mellom skinkene :P hehe!

Ellers så er daglig intimvask viktig for meg både forran og bak! :)

Anonym poster: b8ffa75254a8ad3c459337b1ed52edd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker ihvertfall å tørke med papir først, og så vasker jeg med intimservietter der bak etter nummer to. Men det er ikke bra å vaske seg etter hver gang man tisser i underlivet fordi da kan du få bakteriell vaginose. Man skal vaske seg 1 gang om dagen med intimsåpe der nede sier min lege, da jeg sliter en del med ubalanse i bakteriefloraen.

Anonym poster: bf751e60180501072776877a3d554886

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker intimservietter som kan kastes i do.

Hm, jeg visste ikke at toaletthygieneskikkene var annerledes. Takk for info :)

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg har ihvertfall ikke noen forventning om at rompa skal være "forfriskende" til enhver tid. Vi vet jo at det ikke blir helt rent med bare papir, men så lenge det ikke er noen merkbare rester kan ihvertfall jeg leve med enkelte deler av kroppen er litt mindre ren enn andre. Man dusjer jo uansett ganske ofte.

Du som bruker babywipes - blir ikke det ganske dyrt i lengden, da? Og jeg håper du ikke kaster dem i toalettet. Babywipes er av de tingene som skaper tildels store problemer i kloakken, siden de ikke løser seg opp slik toalettpapir gjør. Just sayin'.

Man får kjøpt intimservietter som er spesielt laget for å kunne kastes i do.

Anonym poster: 84ca0996cd85528373c91f08ef5e3831

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ihvertfall å tørke med papir først, og så vasker jeg med intimservietter der bak etter nummer to. Men det er ikke bra å vaske seg etter hver gang man tisser i underlivet fordi da kan du få bakteriell vaginose. Man skal vaske seg 1 gang om dagen med intimsåpe der nede sier min lege, da jeg sliter en del med ubalanse i bakteriefloraen.

Anonym poster: bf751e60180501072776877a3d554886

Jeg gjør som TS, og jeg har alltid hatt problemer med å få BV...etter at jeg begynte med vasking etter toalettbesøk har det gådd ned fra ti ganger i året til maks to.

Det er selvfølgelig ikke alle steder man KAN få vasket seg, men jeg foretrekker helt klart å gjør det etter toalettbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Jeg tar alltid en kjapp tur innom dusjen etter nr 2. (Vi har dusj på jobb).

Jeg er også muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan vasker dere dere nedentil? Skrever over vasken? Går i dusjen?

Og på offentlig toalett eller på besøk hos andre?

Anonym poster: e9e02309ac25fabe22570530d33108d4

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tar alltid en kjapp tur innom dusjen etter nr 2. (Vi har dusj på jobb).

Jeg er også muslim.

Godtar jobben din det? Du bruker jo ekstra lang tid hver dag på toalettet = tapt arbeidstid. Hva dersom du ikke hadde dusj tilgjengelig?

Hvorfor ikke bare bruke våtservietter etter papir?

Anonym poster: 5d0078e1ccab8cd13ca69e01b6e74800

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan vasker dere dere nedentil? Skrever over vasken? Går i dusjen?

Og på offentlig toalett eller på besøk hos andre?

Anonym poster: e9e02309ac25fabe22570530d33108d4

haha syns jeg ser det for meg :fnise: Skreve over vasken.

Anonym poster: abb1e109bc94cafa67814e76f355ef2b

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke så veldig uvanlig i andre kulturer og land heller. Uten å si så mye om mine egene hygienevaner kan jeg si at i Spania er det ekstremt vanlig med bide på badet. Vi har bodd i 3 leiligheter her, og alle har hatt bide. Alle vennene mine sine leiligheter og hus har også bide. Det er jo praktisk for dem som ønsker å vaske seg litt iallefall :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ts. Kan du svare meg på hvordan du vasker deg nedentil etter at du har vært på do? Hver så snill og fortell meg at ikke bruker vasken.

Anonym poster: f95bc0c8289a424d5675d008757355a9

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel vi dusjer tydeligvis oftere enn mange av dere. Mange av dere lukter svette.

Det har ofte ikke noe med hvor ofte de dusjer å gjøre.. men at svetten dems har en sterkere lukt enn oss skandinavere

Anonym poster: 6a5ca3139aff4535133e5a207361714b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de lukter vanlig gammel svette. Kjøper ikke den der med kraftigere kroppslukt.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...