Gå til innhold

Avtrekkshette i rustfri stål


Amic@

Anbefalte innlegg

Vi har en avtrekkshette i rustfri stål over komfyren. Denne syns jeg er veldig vanskelig å holde blank og fin. Hadde satt stor pris på tilbakemeldinger og hjelp vedrørende dette. Noen som vet om et vidundermiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jepp!

Kjøp Bilvoks og voks i vei!! Jeg har også en avtrekshette i rustfritt stål. Den vasker jeg først med zalo og vokser deretter med bilvoks. Dette funker fordi stålet blir "mettet" av voksen. Flekker av ymse slag preller av som bare det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et spesialmiddel på Elkjøp for stålvarer. Pusser over hver lørdag (Og noen ganger sjeldnere) og mine ser skinneen rene ut hele tiden. Ikke et merke på hverken hette eller komfyr :)

Husker ikke hva det heter, men det er bare å dra på en elkjøp å spørre etter det. De har det sikkert på andre elektro også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bruke helt vanlig matolje (etter at hetten er vasket godt) og mette med det! Da slipper du merker, og hetten blir blank og fin :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problem med at det setter seg støv nei! Blir jo selvfølgelig støv på de vannrette delene, men det er det bare å dra over med en klut, og der ville det jo blitt støvete uansett :wink: De andre delene holder seg pene! Bruker matolje også på konfyr og kjøleskap og er kjempefornøyd med det, hvitevarene holder seg blanke og fine og skitt og merker tørkes lett av! (fikk tipset av en kokkevenn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nicoline

jeg har også kjøpt et spesialstoff i en butikk som forhandler hvitevarer - en sprayboks som jeg bruker ett par ganger i uken og jeg har alle hvitevarene mine i stål ... Ikke problem - de er alltid like fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvitevarer i stål. Jeg kjøpte noe på elektrikerbutikken som heter asko ett eller annet. Hvit flat flaske som så alt annet enn moderne og fancy ut. Det er for rustfri metall og lakkerte flater.

Jeg vasket hvitevarene mine hver dag og syns de alltid så bra ut. Men etter jeg kjøpte det skiftet de farge. Det ble mye blankere. Og fettmerker setter seg ikke lett. Dessuten trenger jeg vaske mye sjeldnere.

Det er visst noen som ikke skjønner det er lov å bruke håndtaket når man åpner og lukker kjøleskap... Nå er heldigvis resultatene av det problemet betraktelig redusert.

Den kostet 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...