Gjest Inggolf Skrevet 13. mai 2013 #501 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) ja jeg fikk inntrykk av det i dag tidlig på facebukken cindi det er jo helt utrolig hvor intens og jævlig innpåsliten denne kvalmen har tenkt å være! *aarrrgggh!* (eller, det var kanskje i går kveld du skrev det, men jeg så det ikke før i dag tidlig) Endret 13. mai 2013 av NozMonster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. mai 2013 #502 Del Skrevet 13. mai 2013 Skal jo ikke være måte hvor hvor kvalm du skal være da Håper formen er bedre i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #503 Del Skrevet 14. mai 2013 Velkommen til helvete. Også kalt andre trimester... *hulke* Har ligget i senga i hele dag. Måtte gå hjem fra jobb i går fordi jeg kasta bare opp... Dumme kvalme. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #504 Del Skrevet 15. mai 2013 I dag skal vi på visning. Spent! Har ikke sett noen bilder, så aner virkelig ikke hvordan det ser ut der. Krysser fingrene Er hjemme i dag, og håper i det lengste på at dagen i dag blir bedre enn dagen i går. Og dagen før der... Vært grusomt. Har vært dårlig hele dagen, så ille at jeg ikke klarte å gjøre noenting som helst. Ligget våken i natt også med kvalmen. Ordentlig dritlei.. Håper virkelig snart det går over, så jeg kan begynne å kose meg mer med graviditeten. Mannen skulle dra på apoteket og se etter link i dag. Beklager at jeg ikke er helt ivrig her om dagen... er bare så innmari sliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 15. mai 2013 #505 Del Skrevet 15. mai 2013 Føler meg så ubrukelig og hjelpesløs jeg Cindi...Skulle så gjerne ha visst hva jeg kan gjøre for deg... Har så lyst til å gjøre noe! Det er så grusomt at du har vært så dårlig over så lang tid nå... Vanvittig urettferdig er det. Kunne vi ikke i det miste ha vært kvalme annenhver dag da, sånn på tur? Har mannen fått tak i link? og hvordan var visningen!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #506 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Åååh søtnos! Hjelper bare det at du ikke kjefter på meg for at jeg syter for mye. Ække så storforlangende skjønner du. Mannen glemte link. Han var litt stressa stakkars. Jobbintervju også skulle han rett til bestemor som trengte hjelp. Så har var litt stressa for å i det hele tatt rekke hjem til vi skulle på visning, og glemte hele linken. Jeg har ligget i senga i hele dag også, helt inntil visningen. Jeg klarte å gjøre noe som kunne minne om en hårfrisyre av kråkereiret mitt også fikk jeg på meg noen klær som ikke klemte for mye på kvalmemagen, også tenkte jeg at "når jeg ser så sliten ut, så kanskje perleøredobber kan jevne ut inntrykket?" Jaggu tror du ikke at jeg brått så litt mere søt ut med øredobber. Hihi! Så jeg så vel sånn passe respektabel ut, til tross for at jeg følte meg ekkelpekkel. Leiligheten var lys og fin. Traaaangt bad, men tre soverom med god plass. Likte godt at det var i andre etasje og at det var så lyst og fint der, men husverten virket litt... hmmm... smålig? De hadde en stooooor hage og en stooor terasse, også var det noen som spurte om leieboerne hadde tilgang til egen uteplass. Da sa han: "der i skråninga kan dere være, men det er ikke deres plass, dere må dele den med oss. ungene pleier å bruke den plassen." Seriøst? Haha! Smålig type.. Kunne man ikke fått liksom TO METER av den gigantiske hagen hans som man kunne hatt for seg selv? Også fikk man ikke dele nettet hans eller kabeltvn hans, og han hadde ikke innlagt vaskemaskin. Til en leilighet med 3 soverom? Jaja... Som nordlending er det litt rart for meg at folk kan være så smålige, da jeg er vant med å dele det man har... Men men. Fatter at ikke alle er like. Så jeg kan godt sitte stå på verandaen på en kvart kvadratmeter med morrakaffen min jeg. Vi får se. Det var SYKT mye folk på visning. Skulle få beskjed i morgen. Så da får man bare vente og se. Er synd det ikke er 3 soverom og mere lys her, for husverten vår er virkelig super. Fortalte henne at jeg er gravid og at vi kanskje kommer til å flytte. Og hun bare "ååååh så herlig!! så glad på deres vegne!!" Skjønne damen. Endret 15. mai 2013 av Cindi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 16. mai 2013 #507 Del Skrevet 16. mai 2013 heheee, ja husverten hørtes veldig merkelig ut!! Det er jo ikke bare nordlendinger som deler, men den vante nordmann vil jeg tørre påstå. Den derre husverten der var nok en art for seg selv. Men hvordan skal han/hun/dem avgjøre hvem som skal få bo der da? Prata de med hvert par som var på visning der da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #508 Del Skrevet 16. mai 2013 Ja, de snakket med alle. Også regner jeg med at de ringer til referansene til folk. Vi har gode referanser, så den delen er nok i boks. Spørs nok mest på om de synes det er ok å få et spedbarn over seg... Jeg var helt ærlig på at vi venter baby i november, så spørs det da, om de foretrekker en toåring (var flere med barn der) eller en gravid. Jeg krysser fingrene. Vær så sniiiiiiiiill Jeg driter litt i om husverten var en gjerrigknark. Jeg er så innmari sjarmerende, at jeg regner med at vi kommer til en enighet både om internettet og hageflekken etterhvert Tihi! Akkurat nå så tenker jeg som så at: Er det meningen at vi skal bo der, så får vi leiligheten. Hvis ikke... Ja, da er det ikke meningen fordi det kommer noe enda bedre fremover som vi bare må være tålmodige å vente på. Så, skjebne: Do your thang. Akkurat nå er jeg på jobb, og er helt usaklig effektiv!! Jeg har vært dritkvalm og hatt vondt i hele dag, MEN jeg har faktisk gjort kjempemasse! Er så flink! *klappe seg selv på skuldra og være stolt* Jeg sukker og offer meg litt da, men det gjøkke no, for jeg er aleine. Hehe! Nå må jeg spurte videre. Things to do! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. mai 2013 #509 Del Skrevet 16. mai 2013 Da krysser vi fingrer og tær for at leiligheten blir deres! Godt å høre noen har vært effektive i dag, jeg har vært alt annet enn det. Er så giddalaus i dag, og sitter bare å venter på at klokken blir 16 så jeg kan dra hjem. Eller, hjem blir det ikke, er jo en hel haug som skal ordnes til i morgen.. Baahh... Hva er dine planer for morgendagen da, CIndi? Den kvalmen må vel snart gi seg vel? Kan jo seriøst ikke gå sånn her i 9 mnd? Jeg synes skikkelig synd på deg, må være fælt å gå å være kvalm hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 16. mai 2013 #510 Del Skrevet 16. mai 2013 Får dere ikke leiligheten Cindi, så er det nok fordi husverten er en idiot av en gjøk og at det er derfor de forige (eller alle de forige) flytta ut! Om dere ikke får den så er det de høyere makter som ikke vil at dere skal få den Vet du når dere får høre noe eller? Enig med Calavi- det høres helt forferdelig ut å være konstant kvalm i ulovlig lang tid! Faktisk så klarer jeg ikke å forestille meg det en gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #511 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg har hatt noe å styre med hele dagen, så arbeidsdagen gikk som en lek. Fort som fy var den over! Etter jobb kjørte jeg innom et par tusen butikker for å finne muffinformer og sløyfer til å ha i håret til i morgen. Endte opp med noen silikonformer som jeg syntes så veldig teite ut, men som viste seg å være AWESOME!! Seriøst, jeg er så stolt over de muffinsene jeg har lagd! De er skikkelig høye, saftige og fyldige. Perfekt størrelse også! Jeg er sykt god på å bake muffins visstnok! Skal ha med 25 muffins til klassen til mininestencindi i morgen. Også skal jeg ha med meg 10 stk til mamma og pappa. De er innmari mektige, så jeg vedder på at vi ikke kommer til å spise alle 10, men jeg skal i allefall ha de med på kakebordet. Mitt stolte bakeverk! Så, planene for i morgen er først å hente minien, så dra på skolen hennes med muffins og se på at hun skal gå i tog mens vi heier, også skal vi på skolen igjen for å leke, spise is og sånn, også skal vi kjøre til mamma og pappa. Der skal vi grille, spise mere is og dra på tivoli. Blir nok kjempekos! Dagen avsluttes med: enda mere spising! Kakeeer! Haha! Blir spising hele dagen. Det er 17 mai det hos oss, spising og familie hele dagen. Til du til slutt bare sitter der som en oppblåst zombie med øreverk. Mitt bidrag er kjøtt og muffins. Fru Carnivore. Hva skal du Calavi? Jeg er også overbevist om det Noz, Hvis vi IKKE får den, så er det fordi husverten ville fått meg til å tippe over etter en uke. Da er det virkelig ikke meningen, og virkelig ikke det beste for oss og bebis. Så jeg slapper nesten helt av mens jeg venter. Vi skulle få høre noe i kveld. Men, guess what!!?? Seriøst... Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg sendte mail til husverten bare for å si at jeg hadde snakket med vår husvert, og at hun sa at det ordnet seg med oppsigelsestid. Da svarte den "nye" husverten: "dere var en av våre favoritter. så vi skal ta en trekning i kveld, og sender mail når vi har gjort det." Seriøst? En loddtrekning? Står min og bebis skjebne og hviler på en loddtrekning? Jeg må si de har humor. En eller annen form for humor i alle fall. Nå har jeg vært kvalm i 8 uker sammenhengende. I morgen går jeg inn i min niende uke med kvalme. Yeyy! I'm a surviiivooor, I'm gonna... eh. Èn positiv ting med kvalmen er at den gir ikke rom for så mye fråtsing på kveldstid. For da er jeg for dårlig form. Så matinntaket skjer hovedsaklig mellom klokken 08.00 og 17.00. Det er en vane jeg nok godt kunne fortsatt med. (hvis vi ser bort fra at jeg nettopp spiste to desiliter muffinrøre og en muffin med et kg sukker i... *kremt*) Nå venter jeg bare på at mannen skal komme hjem igjen, så han kan skryte uhemmet av bakeferdighetene mine, og på at husvertpersonen skal sende en mail. *sjekke mailen* Neh, ikkeno. Får vente og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 16. mai 2013 #512 Del Skrevet 16. mai 2013 hehehheeee, loddtrekning ja! Dersom de øvrige makter ikke vil at dere skal flytte dit, så får de lappen med deres navn til å falle på gulvet uten at huseier merker det! Jeg så bilde av muffnissene dine Cindi og du har virkelig all grunn til å være stolt! De ser jo alldeles kjempefine ut! Jeg blir så rørt at av du baker på vegne av en pike som ikke er din biologiske datter! Det tror jeg og håper at gubbeskinnet ditt setter stor pris på Det er godt å høre at det blir en stor spisedag i morgen. Du har tross alt mye å ta igjen vet du! Jeg blir så glad når jeg leser om at du har fått til å spise et eller annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #513 Del Skrevet 16. mai 2013 Hahaha! Ja, jeg tror nok de øvrige makter bestefar har en finger med i spillet her uansett. Ting pleier å ordne seg til det beste for meg, uansett om jeg ikke alltid vet det mens jeg venter. Hvis jeg må vente leeeeeeeeeenge og blir skikkelig utålmodig og lei meg, så viser det seg alltid etterpå at det var en grunn til det. Så hvis det ikke blir oss, så har den lappen forduftet. Ja, jeg er råstolt! På bildet på bakebloggen var de flate og kjipe. Men mine bare: "hele Norge baker" liksom. Vet ikke om han setter pris på det. Tror det. Eksen hans kunne så vidt koke vann, så tror han liker at jeg er litt kjærringemne, og at jeg melder meg frivillig til å stå på kjøkkenet og bake for minien hans. (Jeg er vel mer overrasket over at ikke moren til minien selv foreslo at hun skulle bake, men forventet at jeg skulle gjøre det... Jeg ville jo selvfølgelig ha bakt for mine egne barn. Det er jo stolthet på spill her. ) Jeg liker å være MissHusmor. Også har jeg den filosofien at det er de tingene vi gjør for/med barn som betyr noe, ikke hvor mye vi kjøper de. Kjærlighet kan ikke kjøpes for tenk. Okey, litt da, med muffinrøre og slikkepott. Blir nok etegilde av en annen dimensjon i morgen. Veide meg i morges, og var fremdeles på samme som jeg har vært hele tiden. -1 kg. Har ikke gått ned mer i alle fall. Og spiser jo hver dag. Magen vokser, så bebis har det jo tydeligvis bra. Er sikkert ikke veldig unormalt for å være i uke 14 (15 i morgen, yeyy!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 16. mai 2013 Forfatter #514 Del Skrevet 16. mai 2013 Seriøst... What tha fuck? "Dere var med i siste trekningsrunde" HVahæsadu?? Seriøst, hadde de semifinale i hvem de skal leie ut til? Ljug fra ende til annen... Kan man ikke bare være ærlige da. Hrmf! Jaja... Da ble det ikke no leilighet på oss, og fru gravidus må bare leve med å bo i kjelleren med mordors trapper og ikke ha plass til bebis. Muh! Jeg som dagdrømte om stellebord og alltingen. Håper i det lengste dette betyr at det er noe enda bedre som venter i horisonten. Vil ikke la baby bo i sokkeskuffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 17. mai 2013 #515 Del Skrevet 17. mai 2013 Det årdner seg Cindi! Husk på hva vi sa- husverten er nok bare en irriterende balle som hadde gått dere fra vettet! Jeg er inne på finn og titter veldig ofte selv og det legges jo ut masse leiligheter hele tiden Håper dere får en fin dag i dag Cindi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #516 Del Skrevet 20. mai 2013 Ja, det legges ut masse leiligheter hele tiden, men ikke i den prisklassen og med 3 soverom... Helgen har vært super. 17 mai ble veldig vellykket. Vi var på skolen til mini og fikk lekt masse og sett henne gå i tog, også dro vi til foreldrene mine. Vi grillet, koste oss med is og kaker, også ble det tivoli. Både store og små var storfornøyde med dagen. Vi var enormt heldige med været, da det eneste tidspunktet det regnet satt vi faktisk i bilen. Resten av helgen har vi tilbragt hos mine foreldre. Det har vært veldig koselig! Har vært sydentemperaturer, så det har vært som en liten ferie. Solet oss og grillet. Vært på besøk hos familie og hilst på både kattunger og valper, og vært på besøk hos søster. Kjempefin helg for oss alle, og selvsagt med skikkelig ESC-kveld på lørdag. Jeg veivet med flagget som bare det, og nøt kvelden med 19 varmegrader og sydenstemning. Var svært fornøyd med en fjerdeplass, og at Danmark velfortjent vant. Kom hjem igjen sent i går, og har arbeidsdag i dag. Våknet ca 04.30 i natt, og fikk ikke sove mer, så er stuptrøtt. Drømmer allerede om å komme meg hjem å få meg litt søvn. Var pinsehelgen fin for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 20. mai 2013 #517 Del Skrevet 20. mai 2013 Fin oppdatering Cindi! Fikk du truffet denne (litt snodige) venninna di mens du var hjemme? Ja det har virkelig vært varmt i noen dager nå! varmen kom så innmari pluteselig og ut av det blå! En dag hadde jeg god utsikt fra trappa mi men dagen etter så hadde det sprunget ut så mye grønt på trærne at jeg ikke hadde sjangs til å se nesten pitte,pittelitt igjennom en gang! Alt på en dag! Nå må vi snart finne ut av hvilken dag vi skal møtes! Den feiringa vi prata om.... Men det passer sikkert best etter at dere kommer hjem igjen fra turen deres.. Hvordan gikk det med kvalmen din mens du var hjemme Cindi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 20. mai 2013 Forfatter #518 Del Skrevet 20. mai 2013 Nei, jeg traff ikke henne. Jeg valgte å ikke prioritere henne. Siden hun ikke prioriterer meg. Så jeg prioriterte å besøke flere familiemedlemmer, oooog å slappe masse av og ikke stresse. Ja, det var helt sært! Fra en dag til den neste, så var det full blomstring på pæretreet! Morro Ja vi må ta det når vi kommer hjem fra turen. Gleder meg til å se dere igjen! Alle sammen! Spent på hvordan det går med Niennas sin mage også nå. Kvalmen min var ikke-eksisterende hjemme. Merkelig! Hver gang jeg er hos mamma, så er jeg max kvalm to timer per dag. Denne gangen også, var kvalm litt den ene dagen bare. I dag, hjemme hos meg selv er jeg kvalm igjen. Sært... Sover dårlig her også. Hos mamma sover jeg som en engel. Sikkert en sammenheng der. Kanskje? Etter å ha tenkt litt og snakket litt så bestemte vi oss i forgårs for at vi skal dra til syden selv om vi egentlig ikke har råd, og mannen ikke har jobb. Fordi vi har gledet oss til dette i hele vinter, og fordi det blir lenge til neste gang vi har muligheten til å dra på sydentur alene. Så får vi ta pengeproblem senere. Noen har sagt til meg en gang at du må bruke penger for å få penger. Kan ikke bare spare. Så på torsdag reiser vi! Syyyyden! 1 uke! Blir bare 6 dager, fordi vi kommer på natten, og reiser igjen på morgenen, så vi mister 1 dag. Men det må jeg bare svelge. (jeg bryr meg virkelig om sånt. haha! HVER dag med sol teller!) Men som mannen min sa: 1 mindre dag å bruke penger på. Og det er jo sant. Jeg sjekket overalt på turer, og sjekket opp mot været. Valgte til slutt det som var varmest, og som hadde best værutsikter på langtidsvarselet. Det var flere steder det var utrygt for regn, eller at det bare var 20-23 grader. Jeg liker VARME, så jeg droppa det. Satser på 26-31 grader Så reisemålet ble Tyrkia. Egentlig sistevalget mitt, men været ble det avgjørende. Jeg vil ha sol og varme, ikke skyer, mulighet for regn og vind. (kommer jeg til å angre på dette? haha!) Ser ut til at det blir en FABELAKTIG sommer for oss. Selv på budsjett. Nå blir det 1 uke til Tyrkia, så blir det 1 uke til sørlandet i fellesferien. Også blir det en uke hos mamma og pappa i fellesferien også. Så blir mye bading og kos. Sjøl om jeg virkelig ikke har bikiniformen inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 21. mai 2013 #519 Del Skrevet 21. mai 2013 Så deilig med ferietur, Cindi! Jeg er en skikkelig snikleser, jeg vet, men henger kun på KG som privat bruker (altså, ikke som mod) på mobilen, og jeg synes det er så styr å skrive fra den magen min er forresten sprengt! Må legge ut bilde snart... GLEDER MEG TIL Å SE DERE IGJEN!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cindi Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #520 Del Skrevet 21. mai 2013 Jaaa, gleder meg!! (enda ikke helt kommet over den heeeele dagen jeg mister men. haha!) Googlet om sol og sånn, og blir så usikker. For noen sier at så lenge det ikke er ubehagelig for meg, så er det heller ikke det for baby, men noen sier man ikke skal ligge lenge i sola. Jeg syns det er deilig i sola. Ligger helt fint i sola i godt over en time og bare nyter, også en liten badepause og påan igjen. Ligger gjerne på stranda i 5 timer per dag når jeg er i syden... Vil jo ikke ligge i skyggen hele tiden heller, da er jo mye av gleden borte. Noen som har snakket med jordmor om sånt? Yeyy! Magebilde! Gleder meg masse til å se deg igjen nå Niennas! Altfor lenge siden!! Og det er skikkelig min feil. Enda dårlig samvittighet for at jeg ikke kom den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå