Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed av min jordmor at 50% av førstegangsfødende på ABC blir overført nettopp pga lang åpningsfase (skulle føde der selv, men sånn ble det altså ikke for meg heller). Lykke til i siste innspurt Cindi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lyder veldig kjent det der altså, samme som skjedde med meg.

Godt hun har fått epidural da sånn at hun får slappet av litt.

Husker jeg var så redd for at de skulle ta fra meg epiduralen når jeg først hadde fått den (tok rundt 7 timer før jeg endelig fikk) at jeg måtte ta en alvorsprat med jordmor. Det var ingen som fortalte meg at epiduralen ble skrudd av på slutten for å si det sånn, for da hadde jeg nok lagd en skikkelig scene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere! :) Nå står jeg på Ullevål med verdens største bleie på meg. :fnise:

De tok vannet mitt nå nettopp, da kroppen min ikke er helt med på dette fødegreiene.

Det hele startet jo klokken 04.00 natt til i går, med sterke uregelmessige mensensmerter. Klokken 17 va begynte riene, og de var knallkjipe fra første sekund i grunn, for de kom tett!! Hadde 1-4 min pause helt fra starten av, og etter 7-8 timer hjemme så var riene regelmessige 1 min på, 1 min av. Så da turte ikke mannen mer. :P

I bilen var jeg ganske overbevist om at jeg kom til å ha null fremgang, vet ikke helt hvorfor, men følte det bare på meg.

Jeg hadde rett. På tross av regelmessige rier i da 8 timer, så hadde jeg bare 1 vm åpning. Jordmor rota litt rundt der nede og satte akupunkturnåler for å få fortgang i sakene. Det resulterte bare i en storm av VONDE, men ineffektive rier. Etter tre timer til var åpningen fremdeles en cm.

Vi prøvde badekar, for å se om det kunne løsne ting, men ikke noe hell der heller.

Etter 15 timer med hyppige rier med kun ett minutts mellomrom ble det til overføring til føden på Ullevål, og epidural. De har tatt vannet mitt, og prøvd å provosere frem noe, men kroppen er sta som fy. Riene ville bare ikke gjøre jobben. Mistenker ungen lå for høyt i bekkenet, så det ble ikke noe press.

Hun ligger lengre nede nå, men åpningen er stuck på 3 cm. Har rier, og kjenner de, men endelig fått hvilt litt og spist.

Dette kommer til å ta tid...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så greit å få slappa av etter så lenge! men hvorfor ventet de såpass med å ta vannet?

Jeg kommer hjem igjen klokka 18.30, så til den tid er hun vel ute :D

Dette går bra, snart er hun der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du var på en måte i gang da jeg var hos deg i går du da Cindi? :hoppe:

Vi visste nok begge to at det virkelig var rett rundt hjørnet da i hvertfall, men

det virket ikke om du hadde vondt da ihvertfall. Men dette her er spennende saker altså!

Jeg frykter at jeg kommer til å prioritere denne tråden her fremfor eksamensskriving, husarbeid og langtur med bissevovven (det får nesten mamma ta seg av, jeg har en viktigere ting å få med meg :popcorn: ) !

Stå på videre kjære du! Dette fikser du!

Gleder meg veldig til å møte den lille tulla :rodmer:

Sender deg masse telepatiske klemmer og energibooster!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Antenne på hodet, drypp og mindre dose epidural. Puster meg gjennom rie for rie. 1 min mellom igjen.."

Fikk den for ti min siden. Nå må du komme, miniCindi!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått økt drypp og mindre epidural. Bebis har antenne på hodet. Ikke en millimeter fremgang på ni timer. Nå har vi holdt på i 20,5 timer. 3 cm åpning enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår godt at det kan føles tungt Cindi :klemmer:

Dette er en tolmodighetsprøve gange syvhundreogfem!

Dette tar sin tid, men heldigvis så er du i de tryggeste hender :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe nytt? :popcorn:

Føler veldig med deg Cindi, men det varer ikke evig og snart så er hun her!! :kose:

INGENTING NYTT :( Hun har grusomme rier, men åpningen blir ikke større enn 3 cm.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åeeh, stakkars Cindi! :sukk:

Jeg er mektig imponert over henne, da! Guri land! Håper virkelig at hun snart blir ferdig, stakkar, og at hun får god hjelp fra sykehuset etterpå for å få sovet litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste nytt: Cindi kaster opp av utmattelse og har feberkramper. Fremdeles ikke noe resultat av dryppet, annet enn kvalme og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...