Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Gjest Inggolf

Må jo egentlig skyndte meg. Siden du har bestemt at jeg skal føde i morgen. :fnise:

Jepp, og nå er klokka over midtnatt, så nå håper jeg at fødebagen er pakket og klar!

Håper du får deg noen timer på øyet nå før plutselig fødselen er i gang nå da!

Lykke til kjære deg, du klarer dette her sååå bra! :klemmer:

Nydelig mage!!! Ser ikke ut som at du har lagt på noe annet sted enn magen

Det er det jeg også prøver å si! Kan ikke se noe forskjell annet enn magen!

Fine magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig mage!!! Ser ikke ut som at du har lagt på noe annet sted enn magen men nå vet ikke jeg hvordan du så ut før graviditeten. Gikk selv opp 14-16 kg sist og ut i fra bildet så har vi ganske lik kropp. 10 av kiloene var borte etter 2 dager på sykehuset :) Så prøv å ikke bekymre deg!

Jeg håper virkelig det går fort bort her også. Jeg aner jo ikke hvor mye som er fett, og hvor mye som er vann nå, så det blir i grunn spennende å se hva jeg veier noen dager etter fødsel.

Fant et bilde av hvordan kroppen så ut den dagen jeg testet positivt, og må jo le når jeg sammenlikner, for det ser virkelig ikke ut som samme kroppen. :P Skal prøve å se om jeg får lagt inn et "før" og "nå" bilde med samme klær bare for å sammenlikne ordentlig. :fnise:

nydelige babymagen :hjerte:

Takk :laugh: Den er ganske pointy nå! hehe!

Så fin babymage :-D jeg har også store pupper fra før og trodde at de kom til å bli gigantiske under graviditeten. Jeg slapp unna frem til melken kom to dager etter fødselen... DA snakker vi pupper! Ikke bare ble de superdupermegasvære, men de var så vonde at jeg trodde brystkassen min skulle revne! pappaen til jentungen tullet med at de så ut som to svære marsipankuler som var halvveis dyppet i sjokolade. Snille mannen... :fnise: Er jo ikke sikkert at du får samme opplevelsen, men i så fall så er det faktisk enklere å binde de opp med et mykt skjerf! Jeg hadde ammeinnlegg+dobbel gulpeklut-skjerf i starten fordi de var vonde og jeg lakk som en sil! Kjøpte heller ammebh (kapahl har store størrelser :) ) når melken hadde stabilisert seg litt :)

Var ikke meningen å skremme deg alt for mye nå altså :ler:

Haha! Ja, jeg får meg vel en overraskelse noen dager etter fødsel. :fnise: Så skal vel ikke juble for tidig :P Men blir nok i det minste underholdende for mannen, om puppene mine også blir marsipankuler. Takk for tipset om skjerf, skal ha det i bakhodet om jeg står der uten passende bh. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og nå er klokka over midtnatt, så nå håper jeg at fødebagen er pakket og klar!

Håper du får deg noen timer på øyet nå før plutselig fødselen er i gang nå da!

Lykke til kjære deg, du klarer dette her sååå bra! :klemmer:

Det er det jeg også prøver å si! Kan ikke se noe forskjell annet enn magen!

Fine magen!

Fødebag? Eeeeh... :sjenert:

Altså... Jeg skulle pakke den... Men så... Så jobbet jeg med hentesettet i stedet.

I natt har jeg sovet lite. Den gode søvnen jeg har hatt i det siste bare forsvant. Jeg sovnet ikke før sånn 02.30 ca, og våknet igjen 05.30 ca. Og har vært våken siden. De timene jeg "sov" halvsov jeg også bare, og våknet i ett sett. Skal se om jeg klarer å sove en time nå, og så skal jeg lage grøt til middag i dag. Har hørt noe om at kanel kan være med på å sette ting i gang? :P hehe!

Joda, det er en stooor forskjell! Jeg har fått dobbelthake! :opplyser:

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebag? Eeeeh... :sjenert:

Altså... Jeg skulle pakke den... Men så... Så jobbet jeg med hentesettet i stedet.

I natt har jeg sovet lite. Den gode søvnen jeg har hatt i det siste bare forsvant. Jeg sovnet ikke før sånn 02.30 ca, og våknet igjen 05.30 ca. Og har vært våken siden. De timene jeg "sov" halvsov jeg også bare, og våknet i ett sett. Skal se om jeg klarer å sove en time nå, og så skal jeg lage grøt til middag i dag. Har hørt noe om at kanel kan være med på å sette ting i gang? :P hehe!

Joda, det er en stooor forskjell! Jeg har fått dobbelthake! :opplyser:

Dobbelthake her også :ler:

Kanel skal visstnok være riestimulerende, men det hjalp ikke på meg og jeg prøvde store mengder på grøt, blanda i vann, eplekake osv! Men nå kom jeg på at den kvelden riene startet så spiste jeg faktisk eplekake!! :fnise:

Hva slags grøt skal du lage? :) Håper du har fått sove litt ekstra..ikke godt med slike dårlige netter.. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelthake her også :ler:

Kanel skal visstnok være riestimulerende, men det hjalp ikke på meg og jeg prøvde store mengder på grøt, blanda i vann, eplekake osv! Men nå kom jeg på at den kvelden riene startet så spiste jeg faktisk eplekake!! :fnise:

Hva slags grøt skal du lage? :) Håper du har fått sove litt ekstra..ikke godt med slike dårlige netter.. :-(

Godt jeg ikke er alene :P

Jeg fikk sove! Sov tre timer faktisk. Så nå skal jeg lage risengrynsgrøt og overdrive med kanelen! :D Har vi trua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pannekaker er fy som gravid sa fastlegen min, pga blodsukkeret. Men hvem bryr seg? ;)

Pannekaker? Hvor kom det fra? :P

Tror nok det er forskjell på leger da, for legen min og jordmor har ikke sagt noe som helst om blodsukkeret eller at jeg ikke burde spise sånt. Har laget pannekaker flere ganger, og tenker det ville vært litt hysterisk å ikke spise pannekaker i 9 mnd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Om kanel skal fungere riestimulerende, så må det vel til overdreven kanelbruk ganger trettenhundreogfem!? Dra heller et sted hvor en begynnende fødsel absolutt ikke passer seg- svømmehallen eller noe :ler: ...meeeenneh, det ser ut til at jeg blir streket ut av lista nå gitt- jeg som var så sikker på at det ikke var lenge igjen sist vi hang sammen! Dæmitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på kino på mandag for å se Thor. Så kanskje det er en mulighet.

Har hatt "mensensmerter" nå i ettermiddag, etterfulgt av et jeg-er-så-sliten-at-jeg-bare-vil-grine tokt.

Har vondter og ubehag overalt nå føles det som...

Og er sliten i kropp og sinn. Vet ikke helt om jeg helst vil ha henne ut eller om jeg bare vil sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Enda kleinere med restaurant eller kino, gjerne i et annet fylke! ;)

Og er sliten i kropp og sinn. Vet ikke helt om jeg helst vil ha henne ut eller om jeg bare vil sove.

:rope: Spenn på deg sikkerhetsbeltet Cindi! (Om det er langt nok...heheee, neida det var en tøys!)

Så kommer du å plukker opp med på veien så kjører vi avsted til Niennas! :bolledeig:

Det er jo løsningen! :idesmil: ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen Noz, da. Du så da bildet! Ikke søren om Cindi får på seg beltet nå! :fnise:

Du er så fin, atte, Cindi! Og TENK, om maks fire uker har du bitteliten mage igjen! Og føler deg fit for Top Model og hele pakka, tro meg! (Og SÅ treffer realiteten deg noen dager etter det igjen, men man føler seg så superliten dagen etter fødsel, i hvert fall gjorde jeg det :hoho: )

Dere kan legge ut på langtur opp hit! Det hadde jo passet enda dårligere bedre :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Næmmen Noz, da. Du så da bildet! Ikke søren om Cindi får på seg beltet nå! :fnise:

Du er så fin, atte, Cindi! Og TENK, om maks fire uker har du bitteliten mage igjen! Og føler deg fit for Top Model og hele pakka, tro meg! (Og SÅ treffer realiteten deg noen dager etter det igjen, men man føler seg så superliten dagen etter fødsel, i hvert fall gjorde jeg det :hoho: )

Dere kan legge ut på langtur opp hit! Det hadde jo passet enda dårligere bedre :nigo:

Heheee :ler:

Jeg har veldig lyst på en trondheimstur, så det passer bra for min del!

(kanskje ikke like mye for praksisen min sin del, men det er nå så...)

Med Cindi bak rattet så er vi jo gjerne fremme på et par-tre timer og :reise:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydeligvis noen som har sittet på med meg :plystre:

Trondheimtur får bli etter fødsel. Jeg kommer til å krepere hvis jeg ikke får føde på ABC nå. Er innmari innstilt på det fødebassenget. :gravid:

Men nå som jeg skal bli mamma så må jeg jo begynne å kjøre pent og sånn. Være ansvarlig og alt det der. (tror forresten ikke det finnes nok belter i verden til meg akkurat nå..)

Det ble ingen halloweenunge, heller ingen oktoberunge. Skuffaaaaa. Da ble det november da. Og det er faktisk ikke max 4 uker, men max 3,5 uke :opplyser:

Herregud... Jeg håper virkelig jeg slipper å gå på overtid! For jeg er skikkelig dritlei av å være stor og tung nå. Jeg har faktisk gått opp 1/5 av min egen kroppsvekt. Det er virkelig ikke lite!! Ikke rart man er sliten vel. Jeg krysser fingrene for at dobbelthaka bare er en illusjon, og at julebrusen har gått rett gjennom meg (tisser jo i ett sett), og at jeg ser ut som en sylfide to sekunder etter fødsel. (er vel større sjanse for at jeg ser ut som et vrengt pølseskinn...)

Aaaanyways... Nå er kysa også ferdig, og det siste som mangler på hentesettet er å sy fransk knute, montere tråder på og så feste blomstene til jakka. Og feste noen tråder på jakka. Så foreløpig er bukse, kyse og sokker klare. Det føles godt! :)

Vi har pakket en del til fødebagen i dag også. Mangler litt, men har pakket det meste. Ble selvsagt mer enn jeg hadde planlagt..

Her er pakkelista mi (det som er strøket ut ligger nå i bagen):

Til meg:
1 Pysjbukse

nattkjole
2 Singleter
2 bukser

Tights (i tilfelle jeg koker over med bukse på)
2 overdeler
cardigan
3 store truser
sokker
2 stk ammebh
Purelan
Ammeinnlegg (engangs og ull)
Sminke, tannbørste + tannkrem, shampo, balsam, dusjsåpe o.l
Nattbind
Hårføner
crocs (*grøss*)
varme kosesokker
bikini (til fødebasseng)

til bebis:
hentesett (strikket sparkebukse, jakke, kyse og sokker)
1 hvit body + 1 hvit strømpebukse til å ha under hentesettet
2 bodyer med lang arm *kremt* det ble fire...
2 sparkebukser
sokker/strømpebukse
klorevotter
inneluer
1 utedress til hjemreise
hjemmestrikket teppe

ellers:
kamera

ipod
kjeks

nøttemix
drikkeflaske med tut
noe varmt å drikke jeg liker
Iskaffe + iste
frukt
mobil m/ lader

Hvis jeg har glemt noe som er superviktig, så får dere hyle ut :) Lett å glemme seg.

I dag hentet jeg forresten rimi-pakken, og jeg er helt enig med dere! Den var super! :laugh: Fikk jo til og med badebleie! Det var finfint! :danse: Masse fint i den pakken som skal få bo i stellebagen.

Så... Vi får bare fortsette å tippe da jenter, dessverre så hadde ikke Noz rett. Hvem var neste på lista igjen? *sjekke og oppdatere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste tippedato er i dag (i morgen)! Får hjärterdam rett tro? Foreløpig kjennes det ikke slik ut... Men vi får se ;) Har jo enda 22 timer og 15 min på meg.

Tippeliste fødsel:

missdior: 25. oktober

NozMonster: 31. oktober

hjärterdam: 1. november

Calavi: 5. november

Cindi: 8. november

Teita: 11. november

Tekola: 12. november

*Frida*: 13 november

Yesterday: 14. november

ara: 17. november

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Novemberbarn er bestet, så det så! (29. november her :nigo: )

Sånn for minime sin del, så hadde det sikkert vært hyggeligere med bursdag de første månedene i året, men da hadde det jo ikke blitt akkurat henne som kom. :) Så da blir jo novemberbarn best da. Sånn for å konkludere :P

I dag skal jeg på kontroll. Er 3,5 uke siden sist, så syns det tok litt tid imellom denne gangen. Er spent på om det blir noe annerledes enn de andre kontrollene, siden jeg er så nærme termindato nå, eller om det bare blir blodtrykk-urinprøve-måle magen. Jeg skulle ønske at jordmor kunne fortelle meg noe om størrelsen på bebis, og om jeg har modnet noe som helst... På 3D UL skremte han jo vettet av meg med å fortelle at bebis var monsterstor, og da hadde jeg jo "normalt" symfyse-fundusmål. Så siden hun følger kurven sin, så er vel bebis enda et lite monster? :sukk: Jeg gruer meg veldig til å presse ut noe som er nesten 5 kg i verste fall, og kan bare ikke tenke meg hvor mye jeg vil grue meg hvis jeg går på overtid.

Føler jo også at siden det ikke var sykehuset selv som hadde den ultralyden så er den ikke verdt noe for de, og at de derfor ser helt bort fra informasjonen hans, og bare lar meg gå rundt med monsterbebis på overtid. Hoff! *trekke pusten dyyyypt*

*grue seg*

to timer igjen til kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra, skal du se! :klemmer:

Men du kan vel be om henvisning for vekstestimering, tror jeg?

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra, skal du se! :klemmer:

Men du kan vel be om henvisning for vekstestimering, tror jeg?

Man kan sikkert spørre, men skal vel en del til før man får det? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk kontrollen greit?

I dag hadde verdens beste oldemor bursdag, så jeg holder fortsatt på i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...