Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Da har vi prøvd oss på vår egen modningskur. :fnise: Sitat Cindi: "når du fikk den inn der, så får du få den ut også."

Jeg våknet midt på natten av at det trykket veldig i magen og at jeg måtte på do (beklager detaljer her...), det har aldri skjedd før, så da tenkte jeg jo: "hurra! kanskje dette er et godt tegn?". Gikk og la meg igjen, og da jeg våknet neste gang (da mannen skulle på jobb) så hadde jeg mensmurringer. Igjen tenkte jeg: "jejjj!! dette er lovende!". Sov videre, og har nå være våken noen timer, men nå skjer det ingenting. Så det er visst bare ønsketenkning. :P

Har nå satt på en maskin med klær som jeg tenker jeg skal ha med i fødebagen, også skal jeg prøve å få gått meg en tur. Hadde som mål å få pakket den bagen senest i går,men det skjedde jo ikke. Sååå... Innen onsdag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Gode tegn da! Plutselig skjer det nok noe skal du se, men kroppen kan jo drive med denne modningen i evigheter. Jeg har en del selv og er jo ikke så nært termin som deg, enda.

Men spennende er det jammen meg!! :) Fikk du gått deg en tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Gode tegn da! Plutselig skjer det nok noe skal du se, men kroppen kan jo drive med denne modningen i evigheter. Jeg har en del selv og er jo ikke så nært termin som deg, enda.

Men spennende er det jammen meg!! :) Fikk du gått deg en tur?

Hva slags modning opplever du da? :)

Jeg har vært en tur hos svigerfar for å hente noe (mannen har ødelagt ryggen, så han ligger bare på gulvet nå stakkars). Også var jeg på butikken og handla. Så jeg fikk jo gått litt. Selv om det ikke var tur-tur liksom. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du er jo 38 veker alt! Er vanligvis på mobil, så får ikkje fulgt med på tickeren, men altså: du er jo snart i mål! Du får prøve å vere tålmodig litt til (seier ho som har gått overtid 3ganger...), men no er det spennande å kjenne etter på kroppen. Any day now!

Får du sove på nettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du er jo 38 veker alt! Er vanligvis på mobil, så får ikkje fulgt med på tickeren, men altså: du er jo snart i mål! Du får prøve å vere tålmodig litt til (seier ho som har gått overtid 3ganger...), men no er det spennande å kjenne etter på kroppen. Any day now!

Får du sove på nettene?

Jeg sover som bare det. ;) Bortsett fra at jeg våkner for å tisse, så sover jeg kjempegodt.

Slet en periode, men nå er det bare gull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags modning opplever du da? :)

Jeg har vært en tur hos svigerfar for å hente noe (mannen har ødelagt ryggen, så han ligger bare på gulvet nå stakkars). Også var jeg på butikken og handla. Så jeg fikk jo gått litt. Selv om det ikke var tur-tur liksom. :sjenert:

Jo, men du kom deg da ut :nigo:

Jeg har ofte murringer på kveldene og sterke kynnere. I tilegg driver nok deler av slimproppen og går litt nå og da for jeg har ofte noe skikkelig slimete i trusa. Sorry detaljer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, nå må hun jo komme snart! *utålmodigmissdior* :laugh::klem:

Jaaaa. Vil ha henne uuuut. Nåååå. Håper virkelig ikke jeg går max på overtid.

Jo, men du kom deg da ut :nigo:

Jeg har ofte murringer på kveldene og sterke kynnere. I tilegg driver nok deler av slimproppen og går litt nå og da for jeg har ofte noe skikkelig slimete i trusa. Sorry detaljer :fnise:

Mine murringer er mest på morgenen når jeg nettopp har våknet. Kynnere har jeg hatt lenge nå, men de er litt heftigere enkelte ganger nå. Ellers ikke så mye nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en fin dag. Veldig mye takket være flotteste Niennas som valgte å komme på besøk. :yvonne:

Var innmari koselig å ha besøk og skravle litt, og timene fløy som bare det. (blir litt mye venting om dagen... som om jeg venter på bussen :fnise: )

Jeg har lært meg å hekle i dag også! Vel... egentlig lærte jeg meg det for en uke siden, jeg bare orket ikke å hekle foran svigermor, så jeg ga opp og sa at jeg ikke klarte. :P Jeg klaaaaarer bare ikke å gjøre noe når folk stirrer på meg og "henger" over meg. Så jeg ble bare irritert og la det vekk. Men jeg husket godt hvordan jeg skulle gjøre det, trengte bare Niennas til å vise meg hvordan jeg festet tråden for å begynne, så var jeg i gang. Så nå har jeg heklet picot på deler av hentesettet, og er faktisk heeeelt ferdig med sokkene. Tenk det! For en uke siden kunne jeg verken strikke sokker eller hekle, og i dag har jeg gjort ferdig sokkene, med heklekant, og "fransk knute" på blomsten (noe jeg heller ikke kunne før i dag). Tekola mener dette har en sammenheng med at jeg skal bli mamma, og at mammaer kan jo alt. Jeg må si meg enig. Det er nok mammagenet som har slått inn her! :danse: Yeyy! I'm gonna be a maaaamaaaa. Må jo bare legge ved skrytebilde av sokkene. :P

Ellers så har jeg rukket å tisse sånn to tusen ganger i dag. Rekker så vidt å sette meg ned etter jeg har vært på do før jeg må reise meg og gå på do på nytt. Hurra! Blir passe frustrert til slutt, og vurderte å ta med meg sysakene på do.

Svigermor har reist på en ukes ferie nå, så jeg tenker jeg skal bruke morgendagen på å hoppe tau.

Neida...

Joda...

:plystre:

post-36808-0-97532800-1383084523_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo dra frem tippelista. Nå har den ene datoen gått forbi, og neste dato er Noz sin. Jeg heier på deg Noz!! *krysse fingra*

På babyverden har de terminliste for november, og der har ELLEVE damer født allerede. Seriøst! Elleve damer som eeeegentlig skulle føde i november har født allerede nå, og i går var det en med samme termin som meg, og en med termin dagen før meg som fødte. (eneste babyverdenforumet duger til er forøvrig akkurat den fødelista, i mine øyne.. makan til dødt sted. :P )

Hvis flere vil være med å tippe, så tipp i vei! :laugh:

missdior: 25. oktober

NozMonster: 31. oktober

hjärterdam: 1. november

Calavi: 5. november

Cindi: 8. november

Teita: 11. november

Tekola: 12. november

Yesterday: 14. november

ara: 17. november

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Hurraaaa for fine dagen, for Niennasbesøk, for superfine sokker oooog for at jeg skal vinne den store fødedagen :bolledeig:

Det ser ut som at du har strikket/heklet/snekret sammen minst 23 par babysokker før!

Du har ikke lagt ut bilde av hele hentesettet, eller har du det? Kunne nemlig tenke meg å se det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine sokkar! Syns eg skimtar hentesettet bak der, eller? Ei jakke? Fleirfarga og greier, du har jammen. Ikkje lagt lista lavt om du aldri har strikka før, altså!

Sytøyet med på do ja... Kjenner til den. Eg hadde fleire doturar på slutten som besto av tissing (ein ørliten skvett, sjølvsagt), påkledning (ein kjempejobb berre det...), vaske hendene. Må tisse meir. Tisser igjen (ein liten skvett igjen), påskledning og ny håndvask. Er det rart eg budde i joggebuksa her heime?

Du har termin 15. november? Eg trur du føder to dagar før termin, altså 13. november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vært en fin dag. Veldig mye takket være flotteste Niennas som valgte å komme på besøk. :yvonne:

Var innmari koselig å ha besøk og skravle litt, og timene fløy som bare det. (blir litt mye venting om dagen... som om jeg venter på bussen :fnise: )

Jeg har lært meg å hekle i dag også! Vel... egentlig lærte jeg meg det for en uke siden, jeg bare orket ikke å hekle foran svigermor, så jeg ga opp og sa at jeg ikke klarte. :P Jeg klaaaaarer bare ikke å gjøre noe når folk stirrer på meg og "henger" over meg. Så jeg ble bare irritert og la det vekk. Men jeg husket godt hvordan jeg skulle gjøre det, trengte bare Niennas til å vise meg hvordan jeg festet tråden for å begynne, så var jeg i gang. Så nå har jeg heklet picot på deler av hentesettet, og er faktisk heeeelt ferdig med sokkene. Tenk det! For en uke siden kunne jeg verken strikke sokker eller hekle, og i dag har jeg gjort ferdig sokkene, med heklekant, og "fransk knute" på blomsten (noe jeg heller ikke kunne før i dag). Tekola mener dette har en sammenheng med at jeg skal bli mamma, og at mammaer kan jo alt. Jeg må si meg enig. Det er nok mammagenet som har slått inn her! :danse: Yeyy! I'm gonna be a maaaamaaaa. Må jo bare legge ved skrytebilde av sokkene. :P

Ellers så har jeg rukket å tisse sånn to tusen ganger i dag. Rekker så vidt å sette meg ned etter jeg har vært på do før jeg må reise meg og gå på do på nytt. Hurra! Blir passe frustrert til slutt, og vurderte å ta med meg sysakene på do.

Svigermor har reist på en ukes ferie nå, så jeg tenker jeg skal bruke morgendagen på å hoppe tau.

Neida...

Joda...

:plystre:

Haha, min veninne hadde samme problemet! Men hun fikk et tips av jordmoren; når du er ferdig med å tisse, reis deg opp fra do og shake litt på rumpa, for babyen "deler" blære di i to, så du får ikke tømt den helt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaaa for fine dagen, for Niennasbesøk, for superfine sokker oooog for at jeg skal vinne den store fødedagen :bolledeig:

Det ser ut som at du har strikket/heklet/snekret sammen minst 23 par babysokker før!

Du har ikke lagt ut bilde av hele hentesettet, eller har du det? Kunne nemlig tenke meg å se det :jepp:

Har ikke lagt ut bilde av det hele nei, for alt er ikke ferdig. Skal legge ut når det er helt klart. :) Det er egentlig enormt mye arbeid med det siste småpuslet også. Hver blomst skal ha en fransk knute i midten, også ble det for voldsomt å feste blomsten til plagget med samme tråd, fordi det var dobbel garn. Så da måtte jeg feste alle garntrådene på hver enkelt blomst med sytråd, før jeg festet blomsten til plagget. Også var det visst mye mer picot på jakka enn jeg husket, for skulle ha to rader på brystet også. Så det tok litt lengre tid enn forventet. Men nå er buksa og sokkene klare. Satser på å få ferdig jakka i dag. Gleder meg faktisk til å vise frem resultatet, for dette har jeg virkelig lagt mye arbeid i :)

Må jo egentlig skyndte meg. Siden du har bestemt at jeg skal føde i morgen. :fnise:

Folk som føder før deg gjør det bare på pur faen for å være jævlige :opplyser:

Så utrolig søte de sokkene ble! :rodmer:

Ja, det tror jammen jeg også! :P

Takk! :laugh:

Kjempefine sokkar! Syns eg skimtar hentesettet bak der, eller? Ei jakke? Fleirfarga og greier, du har jammen. Ikkje lagt lista lavt om du aldri har strikka før, altså!

Sytøyet med på do ja... Kjenner til den. Eg hadde fleire doturar på slutten som besto av tissing (ein ørliten skvett, sjølvsagt), påkledning (ein kjempejobb berre det...), vaske hendene. Må tisse meir. Tisser igjen (ein liten skvett igjen), påskledning og ny håndvask. Er det rart eg budde i joggebuksa her heime?

Du har termin 15. november? Eg trur du føder to dagar før termin, altså 13. november :)

Jeg begynte å strikke i september for ett år siden. Hadde strikket pittelitt på folkehøyskole for 12 år siden, men det var bare lapper og sånt til et skoleprosjekt, ingenting etter det. Så jeg begynte med veldig skeive lapper i september i fjor, også har jeg prøvd litt mer og litt mer. Men strikker sjeldent egentlig, i forhold til f.eks Niennas som strikker hver dag nesten. Jeg kan strikke en dag, også kan jeg legge det bort og ikke strikke mer før tre uker etterpå. :P Blir så fort lei.

La lista ****** høyt fant jeg ut. Haha! Også er jeg så sta at jeg nektet å snu. Så jeg har strikket på dette settet nå siden i vår.

Skal legge deg inn på lista :)

Haha, min veninne hadde samme problemet! Men hun fikk et tips av jordmoren; når du er ferdig med å tisse, reis deg opp fra do og shake litt på rumpa, for babyen "deler" blære di i to, så du får ikke tømt den helt ;)

Skal prøve det! Tissa seriøst 3 ganger før jeg kom meg ut av badet på morgenen i dag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel:

missdior: 25. oktober

NozMonster: 31. oktober

hjärterdam: 1. november

Calavi: 5. november

Cindi: 8. november

Teita: 11. november

Tekola: 12. november

*Frida*: 13 november

Yesterday: 14. november

ara: 17. november

:kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo forresten oppdatere om hva som skjer i Cindiverden i dag. Sånn når jeg først sitter her. :)

Gikk på vekta (sjekker 1 gang i uken, for å følge med at alt er "innenfor normalen" ifht svangerskapsforgiftning, at babyen vokser etc..) og kunne konstatere at appen min kan gå å legge seg. Det sto nemlig i appen min at fra uke 36 så kunne det hende man ikke gikk noe særlig mer opp i vekt, og noen kunne til og med gå ned i vekt. Saklig! Har gått opp 1,5 kg i uka siden da jeg! Nå er jeg på + 14 kg, og kjenner at nå er det veldig greit altså. Dette skal jo av igjen også. :daane: Enda to uker til termin, og i denne farta skal jeg altså veie 17 kg mer enn jeg startet med til termin. Det er jeg ikke heeeelt komfortabel med. Har jo litt vann i kroppen, men det er virkelig ikke mye. Jeg har jo enda ringene mine på meg, og har fremdeles ankler. Så jeg tviler på at jeg kan skylde på vann. Synes lårene mine har blitt merkbart større siste måneden, så tror nok heller det har en sammenheng med høyt inntak av kaker. (sa hun som spiste julekake med brunost til frokost...)

Det som sjokkerer meg mest er egentlig hvor "normale" puppene mine er. Mamma reagerte også på dette. Jeg har i utgangspunktet 70G i bh-størrelse (det vil si i change-bh'er. men bruker 75E oftest, fordi de er mulig å få tak i på billigbutikker som cubus :P ). Mamma fryktet jo at jeg kom til å se ut som miss airbag før jeg var ferdig med graviditeten, men det virker akkurat nå som om at puppene mine er det som vokser minst. De er blitt tyngre, og strutter derfor litt mindre, men de er ikke veeeldig mye større. Pittelitt kanskje (hvis ikke jeg er blind). Så det ser ut som om jeg kommer meg ut av dette uten de største problemene med å anskaffe bh. Regnet med de ikke hadde størrelse ammeku på cubus :P

Hadde også en god intensjon om å vokse meg under armene i dag. Det gikk jo... heller dårlig. Hjemmevoksing funker visst ikke for meg. Fikk vekk 1/8 av hårene, og ser nå mest ut som om jeg har skabb. Sååå... Får vel dra frem høvelen. Kjenner jeg gruer meg til å skulle "ta runden" med høvelen, for det tar så j*vlig lang tid. Er umulig å se noe, og må stå med speil og krakk og det hele. Gleder meg til jeg blir litt mer mobil igjen, og til å barbere seg ikke er ekstremsport.

I kveld kommer tante på besøk. Det tilhører VIRKELIG sjeldenhetene at jeg får besøk at slekta, så det kom litt som et sjokk at hun kommer. Men jeg tror nok det blir koselig. De er vel spente på hvor enorm jeg har blitt nå tenker jeg. :fnise:

Vil dere se?

Kom på at jeg ikke har lagt ut noe gravidbilde. Så da legger jeg ut et jeg tok her om dagen da jeg var på vei ut døra for å handle. Jeg fikk latterkrampe over hvor teit jeg så ut, og måtte bare dokumentere det. :P

post-36808-0-94409000-1383136424_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage!!! Ser ikke ut som at du har lagt på noe annet sted enn magen men nå vet ikke jeg hvordan du så ut før graviditeten. Gikk selv opp 14-16 kg sist og ut i fra bildet så har vi ganske lik kropp. 10 av kiloene var borte etter 2 dager på sykehuset :) Så prøv å ikke bekymre deg!

Ja de sokkene så kjempefine ut. Gleder meg til å se alt ferdig og skulle ønske jeg var like tålmodig når det kommer til å lære. Jeg vil så veldig gjerne strikke sokker og klær til barna, men får jeg ikke til på første forsøk så kan det være det samme :fnise: Utålmodig ja...

Håper du får en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...