Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Var det en spesiell grunn for at du testet deg for det? Eller er det rutine?

Er rutine. Jeg er noe overvektige og alle gravide over en bestemt BMI (husker ikke hva) bør ta en glukosebelastning i uke 28, jeg fikk ikke tatt i forrige uke når jeg var i uke 28. Vi har null diabetes i slekta så regna ikke med å ha det heller :)

Ha en fin torsdag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Døh! 100 dager igjen!!! :danse:

La merke til det først nå!

Hurra for 100 dager Det er jo bare rett over tre måneder det! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei hå! :babyjente:

En oppdatering fra en for tiden litt utilgjengelig Cindi. Har vært litt borte i min egen verden etter jeg begynte i jobb igjen etter ferie, så har konsentrert meg om å overleve hverdagen først og fremst. ;)

Lillegullet mitt begynner å bli stor jente nå, og vi er på rasende fart inn i 3 og siste trimester på tirsdag (enten det, eller så kom vi i 3 trimester på tirsdag som var. Jammen ikke sikker...)

Hun har vært veldig aktiv hver dag, og jeg kjenner livstegn som regel hele tiden hele dagen. Bortsett fra i dag da. Hun ble brått stille. Megastille! Ingen lyd fra henne hele dagen, og jeg ble litt nervøs. Drakk to glass iskaffe, to glass ananasjuice, spiste chokopops, drakk isvann, satte på opera på full guffe, hoppet opp og ned, men ingen miniCindi. Ringte til mamma, og hun sa "la nå jenta sove". Googla, og der sto det "fosteret sover ikke mer enn en time i mors liv". Så... Jeg prøvde litt til å vekke henne, og til slutt så ringte jeg til jordmora mi og spurte henne om jeg burde være bekymret eller om dette var ok.

Hun ba meg komme inn til henne på sykehuset, så da gjorde jeg det. Heldigvis fant hun hjertelyden med en gang. Lettelsen for over meg!!! Takk og lov! Jenta mi! <3

Hun var nok bare innmari fornærmet fordi pappan hadde forlatt henne i helga, for når gjett hva som fikk liv i henne igjen? Stemmen til farfar! :laugh: Daaa våknet hun. <3

Jeg reflekterte over hvor utrolig glad jeg er i dette lille mennesket allerede, og hvor skummelt det egentlig er. Jeg har aldri møtt henne, og allikevel betyr hun hele verden for meg. :gravid::hjerte:

På fredag skal vi på 3d-ultralyd. Jeg, mannen og mini til mannen. Jeg gleder meg ENORMT til å se henne!

I helgen har jeg vært alene hjemme, da mannen har vært på hyttetur med kompiser. Så jeg har kosa meg med jentefilm, levende lys, godis og gode venninner. Hatt mye besøk, og det har vært deiiilig. Storkosa meg har jeg! :hjerte:

Nå er mannen hjemme igjen, og jeg disket opp med blåbærsuppe, og så vafler med rørte bringebær. Godt å ha han hjemme igjen, selv om det var innmari kos å ha fjernkontrollen for meg selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

jeg forstår veldig godt at du ble engstelig! Ble det selv av å lese dette inntil du skrev at jordmord fant hjertelyd.

Det er godt at du er observang og at du går etter magefølelsen din ved å skjekke henne!

Det er klart at du blir knyttet så sterkt til henne selv før hun er født! Til og med jeg gjorde det med niesa mi (til en viss grad, men det hele kicka virkelig inn fra øyeblikket jeg så henne).

Ellers da Cindi? Er kvalmen fortsatt helt borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen den er helt borte :Nikke: Så akkurat nå har jeg det veldig bra. Selvsagt så har jeg litt bekken, rygg, kynnere, diverseetcetera-problemer, men ikke nok til at det er synd i meg. :P

Og dessuten så... Har jeg hatt den rareste, skumleste og flotteste dagen på lenge.

Jeg har vært våken halve natta nå for å si det sånn, fordi hodet mitt er helt: :bond:

Why you ask?

Jeg har nemlig kjøpt meg leilighet. Brått. :sjokkert: Sånn... Brått.

Altså. Jeg trodde virkelig ikke at vi skulle kjøpe noe før om et år. Men på en eller annen underfundig måte så fant vi først en leilighet som var 300 000 billigere enn "vanlig" akkurat der hvor vi har hatt som "førsteplass" på ønskelista å flytte. Og så, på en eller annen underfundig måte så fikk vi overtalt banken til at det var lurt å gjøre et lite unntak for oss på hvor mange kroner vi måtte ha i egenkapital. Så vi slapp 50 000 kroner billigere unna der også. Og så bestemte vi oss for at det vi manglet resten det klarte vi å skrape sammen på et vis innen overtakelse. Og så... Så ble vi bare 2 par med i budrunde. Og så... ga det andre paret seg 10 000 kroner over prisantydning!

Det er vel nesten ikke mulig å ha så flaks? Så, jeg klarer enda ikke å tro at det er sant.

Jeg eier en leilighet. Verdens fineste leilighet. I verdens fineste nabolag. OG, jeg kjøpte den bare 20 000 kroner over takst, i et marked som er ganske vilt (hovedstaden + omegn er virkelig unntakstilstand pga boligmangel..). Jeg er sjokkert. Og helt vannvittig lykkelig.

MiniHerrCindi går på skole bare noen hundre meter fra leiligheten. Og mitt favorittområde i hele kommunen ligger et stenkast (virkelig) unna. Så i vinter kan jeg ta med meg mitt lille under i vogna og trille tur dit for å nyte naturen, stillhet, lyden av fossen og kulda som biter i nesa. :hjerte: Det er så vakkert der rundt juletider også. Sånn generelt hele året egentlig.

Jeg kan ikke tro det.

Jeg er så heldig. Og så takknemlig. :lillesky: Livet ordner seg virkelig. Jeg kan ikke skjønne det. Er i lykkerus og sjokk.

Så, de neste 4 ukene (vi flytter seriøst om under 4 uker..!!) så skal vi leve under fattigdomsgrensa, og har et mål om å handle MINST mulig på matbutikken, men heller tømme alt vi har i skap og skuffer av mat. For nå må vi skrape sammen penger til det vi mangler for å gi banken ved overtakelse. Vi klarer det, det er jeg overbevist om. Det ordner seg på et vis for vår lille familie.

Og så blir det ca 6 mnd med ganske trang økonomi for å betale ned det vi har lånt til egenkapital som er topplån og haster litt å få betalt. Men etter det, så kommer vi til å ha det veldig veldig bra.

Og vi har et sted der den lille familien på fire kan vokse og gro, og bo i mange år fremover. :yvonne:

Tenk det! Vi flytter inn akkurat 2 mnd før termin. Så da kan jeg bygge rede og forberede leiligheten ut over høsten, og tiden kommer nok til å flyyyy avgårde!

Bebis vinker og hilser. (nå løy jeg litt, for egentlig så moona hun dere. :fnise: )

Så, det skjer i mitt liv om dagen. :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du finn.no-link du kan sende på fb? Gratulerer så mye til dere begge!! :)

Nå ble jeg glad på dine vegne ^_^

(Skriver på mobil, så gidder ikke skrive mye :P er mye mer entusiastisk enn jeg virker ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link sendt :laugh:

Ja tenk!! Bare 4 uker igjen av den grusomme trappa! Rekker faktisk å komme i ny leilighet før snøen faller og det blir vanskelig å komme seg opp der. Hurra!! :bolledeig:

Må innrømme at jubelen sitter litt i magen nå, for klaaaarer ikke å innse det helt. Og fokuserer på å få inn mest mulig penger før overtagelsen.

Jeg skal ringe etterpå for å avbestille timen til 3D-ultralyd. Vi har rett og slett ikke penger til det. Alt må gå til å få gjort banken fornøyde. Det er selvsagt veldig kjipt siden jeg har gledet meg som en unge, men... Sånn er livet. Man kan ikke få alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med leilighet! Kan jeg også få link...? :sjenert:

Og, jeg skal gå igjennom noen av klærne vesla har vokst i fra og selge dem. Men vil du ha bilde først, og så sender jeg det du evt. vil ha, som gave? :) Eller har dere det meste dere trenger av klær og sånt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Klart du kan! *sendt*

Vi har lite klær egentlig. Det kan Niennas skrive under på, for hun måtte lide seg gjennom å se på hva jeg har kjøpt. :fnise:

Det hadde jo vært helt utrooolig snilt av deg!! Jeg skal jo ikke bruke en eneste krone fremover nå, for å skrape penger til banken, så det hadde virkelig virkelig kommet godt med. :Nikke:

Supersnilt altså!!! Engel! :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt når babyen er mye rolig, min gutt har enkelte dager hvor han er veldig rolig men heldigvis ikke mange timer i strekk, jeg trur at det kan ha med hvordan han ligger å gjøre. Men når man kommer over uke 30 er det såpass trangt inni magen at babyene snur ikke så veldig mye på seg lenger :) Du 28 uker i dag! :danse:

Synd med 3D-ul'en :( Men gratulerer med leilighet!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jordmor sa at det var vanlig at de kunne være litt stille akkurat denne perioden. Fordi det er noe med balansenerven som utvikles denne uken, og det kan påvirke de litt. Men nå er hun i full action igjen :P Back on track! Og jeg elsker det! :rodmer:

Du har seriøst 65 dager igjen!! DET er bare litt over to mnd! Shit!

Ja, det er synd. Men har ikke pengene, så... Viktigere med tak over hodet, tross alt.

Takk takk! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det med balansenerven har jeg ikke tenkt på, kanskje de er litt uvel da, men håper ikke det :) Bra hun herjer igjen ;)

Ja det er sykt! Tiden har gått så fort som gravid at jeg ennå ikke skjønner helt at det er en baby i magen som beveger så på seg, er det virkelig det? Men er jo det :danse: Som jeg gleder meg til å få han ut!! :rodmer:

Vet mye om det å ha dårlig rå, har hatt to slike lange perioder, det er ikke noe gøy :( Håper det går bedre enn dere trur! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst mer klær enn jeg trodde! Og jeg som syntes jeg hadde spart på så mye :ler:

Håper noe av det kan komme til nytte for deg :)

Og så kan jeg vente med å sende det til dere har kommet litt på plass i ny leilighet, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for hverdagsengler som Tekola! :hoppendeglad::kghjerte::strix:

Nå får jo bebis både strømpebukser og pysjamas! Hihi! Suuuupersnilt!! Takk!!

Yesterday: Det er fullstendig verdt det. Siden betalingen for å leve "trangt" i perioden er at vi får flytte herfra, og inn i vår egen leilighet. :laugh: Og FØR bebis kommer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og: Shit! TREDJE TRIMESTER I DAG!! :danse::strix: Tiden flyyyr virkelig!! Og kommer nok ikke til å gå saktere av at vi skal være opptatt med flytting fremover. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

GRATULERER SÅ MYYYYYYYYYYYYE (Herr og fru) CINDIIIIII! :strix:

Dette her er jammen helt fantastiske nyheter!!!

jeg så jo på facebukken at du var så glad, men jeg ante ikke at det var en sååååå stor grunn!!!

Men du, denne leiligheten? Den ligger der jeg bodde før den, sant?

Er det nr 36?

Selvfølgelig er jeg bare superglad for at du ENDELIG har klart å skaffe leilighet der du aller, aller mest ville, men det er jo typisk da, at jeg får meg leilighet nesten-rett ved deg men så flytter du vekk :fnise:

Det er jo helt perfekt timing ift termin da! Flyttestyring og en liten bebis er ikke en god kombinasjon i det hele tatt aner det meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Ja, det er perfekt! ^^,) Nei, det er ikke det nummeret. Men er der i området ja. Rett inntil barnehagen, og med skolen rett ned til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...