Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Ja, var den ikke skjønn. ^^,) Sævv! Hihi!

Takk for det! Det er veldig hyggelig å høre. :)

Artig å møte deg også, og minien din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jeg i gang med 5 uker ferie. 1 uke er allerede overstått, og den ble i hovedsak brukt til bilrelaterte ting. Jeg har jo hatt en ganske lite familievennlig bil (men sykt morsom!), som nå var på tide å bytte inn. Det var med litt smådepp at jeg måtte forlate den lille lekebilen min. Den bilen har fått meg til å glise på de verste dager. Men det er ikke en gang plass til barnevogn om du har litt godvilje, ikke en sportstrille engang. :P Så den måtte gå.

Vi har nå fått kjøpt oss familiebil, og jeg føler meg særdeles lite kul. :fnise: Stasjonsvogn, jeg??

Jaja... Jeg skjønte jo selv at når jeg faktisk slet med å komme meg ut av den gamle bilen (ganske lav bil) så var det på tide. Fordelen er at vi har kjøpt oss en veldig pen stasjonsvogn. Den har et fantastisk flott design, ooooog så har den panoramaglasstak. Det har jeg alltid ønsket meg. :danse: Så jeg kommer nok til å sitte mer enn nødvendig i baksetet med mini for å "passe på".

Første ferieuke ble avsluttet med et aldri så lite kg-treff. Var hos Niennas på grilling sammen med flere andre jenter (og mannene deres, og en baby). Ble høy etegildefaktor, og høy skravlefaktor. Sånn som det skal være når damer samles. :Nikke:

Nå sitter jeg her uten bil, for siden vi har byttet to biler mot èn, så har mannen med bilen på jobb, og jeg sitter her hjelpesløs og alene. *hulk hulk* Jeg får vel finne ut av dette kollektivtilbudet... *kremt*

Hadde vært sånn passe deilig med en iskaffe akkurat nå, såååå... skal man vurdere å gå de 15 minuttene det tar å gå til butikken? Blir jo en minimum halvtimes tur da. Kan være kroppen har godt av det.. Har merket vondter i det siste når jeg går langt. Kan ikke beskrive det, eller forklare hva det er, for har aldri vært gravid før, og har ikke vært hos jordmor og spurt enda. Men jeg får vondt nederst i magen når jeg går. Kan gå kanskje 3-400 meter uten å kjenne noe, og brått så begynner det å kjennes som om magen blir tyngre, og kanskje litt som om magen strammer seg eller kramper seg til, og hvis jeg da topper det hele med å gå i en oppoverbakke så føles det som tusen små knivstikk nederst i magen. :vetikke:

Har 4 uker ferie igjen (wtf? seriøst?? haha!). De skal brukes til følgende: denne uken skal jeg prøve å komme meg ut av leiligheten uten bil. Prosjekt selvstendig i kollektivtrafikken. (mannen jobber hele uken, og jeg er alene). Neste uke skal jeg ha minien til mannen. Håper vi finner på noe å gjøre da, for det finnes ikke lekeplass i nærheten, jeg har vondt i magen når jeg går, og vi er uten bil (hjælpes!). Jeg skal i allefall kjøpe inn et basseng å sette ut på platten her. Bare så innmari dritsynd at sola ikke kommer hit før klokken 17, så vi må sitte hele formiddagen å fryse på plattingen... *kremt* Telttur i hagen til søss? :P

Tredje uka så skal jeg, mini og mannen reise av sted til det vakre sørlandet. Det har jeg gledet meg som en unge til! Jeg eeeelsker sørlandet, og jeg gleder meg vilt til å treffe igjen bestevenninna mi fra barndommen. Vi var som erteris :yvonne: Så vi skal bo hos de en uke, dra på bading, plukke krabber, grille, leke og dra til dyreparken. Det blir gøy!! :danse: Uka etter der igjen (siste ferieuka) har vi enda ikke bestemt oss for hva vi skal bruke til. Vi har snakket om å dra til polen en tur, men vi får se om vi kanskje ikke finner ut av pengeboka er sånn passe tom da. Hvis ikke så blir det vel sol og bading (lov å håpe) her hjemme.

Det må jeg bare få si, nå har jeg vært to uker i utlandet i sommer allerede, på to forskjellige steder, og INGENTING slår norsk sommer. Jeg elsker norsk sommer! :hjerte:

I går var jeg og mannen ute hele dagen og badet og grillet. Det var så deilig!! Finnes ikke noe koseligere enn norsk natur og lukten av nyklippet gress.

Så, nå så jeg at dette ble ganske langt. Hvis du enda har holdt ut: Gratulerer! :blomst::fnise:

Nå skal jeg kvinne meg opp til å gå den turen til butikken for å kjøpe iskaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Overlevde du iskaffe-turen!? :lete:

Er det noe ang. kollektiven du lurer på så bare spør meg!

Jeg kan alle priser, rutetider, soner, hvordan man kommer seg dit eller dit og diverse utenatt!

Det er spådd utrolig fint vær på torsdag, så kanskje vi skal busse til "byen" vår og ta

en tur på stranda!? :hoppe:

Og dette her med det vonde greiene; Niennas har sikkert et vettugt svar til deg! :jepp:

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt ut! :fnise:

Høres ut som kynnere - jeg får det veldig lett når jeg er ute å går, spesielt i andres tempo. Man klarer rett og slett ikke gå så fort som man en gang gjorde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlevde du iskaffe-turen!? :lete:

Er det noe ang. kollektiven du lurer på så bare spør meg!

Jeg kan alle priser, rutetider, soner, hvordan man kommer seg dit eller dit og diverse utenatt!

Det er spådd utrolig fint vær på torsdag, så kanskje vi skal busse til "byen" vår og ta

en tur på stranda!? :hoppe:

Og dette her med det vonde greiene; Niennas har sikkert et vettugt svar til deg! :jepp:

Eh... For å være helt ærlig. Jeg ble akutt trøtt og gikk og la meg. :fnise:

Men i dag har jeg tatt igjen! :opplyser: Jeg har nemlig tatt på meg joggeskoa og fått fisen ut av døra. Gikk ikke så innmari langt da, men ble borte hele dagen. For gikk ned til nærmeste butikkområde, også tittet jeg på ting jeg kunne pynte i hagen med. Og ble der til mannen kom, så han kunne plukke opp alle tingsene jeg hadde kjøpt og legge de i bilen. (ble for mye til å bære for lille meg)

Også kjørte vi til senteret der vi kjøpte basseng og sommerleker til minien hans som kommer hit neste mandag, også spiste vi en kjempesunn middag på burger king :plystre: og så dro vi hjem der jeg brukte tre timer i hagen på pynting. Så i dag har jeg vært aktiv!

Ooooog det er blitt kjempefint ute! Bare å komme på besøk! :laugh:

Det syns jeg hørtes ut som en formidabel idè! Jeg er klar for stranda! Og Noz-up-catching! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt ut! :fnise:

Høres ut som kynnere - jeg får det veldig lett når jeg er ute å går, spesielt i andres tempo. Man klarer rett og slett ikke gå så fort som man en gang gjorde ;)

Kynnere? :sjokkert: Er ikke det noe man får på slutten? (hva er egentlig det? og er det noe jeg burde unngå? :P )

Hvorfor må man gå så sakteeeee? Jeg ER ikke noen gå-sakte person. Jeg ble forbigått her om dagen, FORBIGÅTT hører du! :daane: Første gangen i mitt liv at noen andre har gått fortere enn meg, og de var ikke særlig sporty heller. *sukk med stor U*

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

hahahaaa, jeg leeer :skratte: forbiiiiiiiiiiigått! daaaakar :ler:

De få bildene jeg har sett fra hagen din ser så braaaaaa ut! Du er flink til å pynte og til å få det fint og flott du! :Nikke:

Det er spådd helt heidundranes fint vær både i morgen ooooog i overimorgen :strix:

Jeg lukter stranda og som du sier; Catching-uping :5:

Og så må du få peng på røyken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. ^^,) Jeg er egentlig ikke så glad i interiør og sånn, for jeg føler aldri jeg får det skikkelig til, også blir jeg så fort misfornøyd igjen :P Det var koselig i stua en gang i tida, men nå er det bare rotete igjen. Jeg skylder på at jeg ikke bor alene her. :fnise:

Men syns faktisk det ble kos ute selv nå, mangler bare en blomst, så blir det finfint!

Ja, jeg må sjekke hva den røyken egentlig kosta. Har vel kvitteringen her et sted.

Er så slaaaaapp, kunne sovet et døgn. Tror kanskje søvn avler søvn? For jo mer jeg daffer, jo verre blir det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Vi er tydelig 2 trøtte typer for tiden (3 med hjerterdam :lol: )

Men du Cindi? Hva blir det til i morgen ang stranden da?

Det er spådd :sol: men det ser ikke ut til at det blir sånn suuupervarmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke torsdag vi skulle dra? Det er tirsdag i dag sant? :klo: *døgnvill*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Var det ikke torsdag vi skulle dra? Det er tirsdag i dag sant? :klo: *døgnvill*

hehee, ja det er tirsdag i dag.. du har rett i at jeg først spurte om torsdag, men så skrev jeg at det er spådd soooool både onsdag og både torsdag etter det. Men torsdag funker det og :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit det ble i morgen? Blåser jo noe helt vilt i dag. Hengekøya med stativ og det hele har blåst flere meter bort. :P

Å være alene hjemme er egentlig ganske koselig når man venner seg til det. Det eneste som er kjipt er at de tingene jeg hadde fordel av med å være singel ikke er her. Eksempel: Cindi våkner etter å ha sovet leeenge, gnir seg i øynene og går ut i stua for å lage kaffe. Nykvernede kaffebønner. Mmmh!! Kaffelukt i hele huset. <3 Cindi heller kaffe i koppen sin, åpner opp kjøleskapsdøra og... "men!!! hvor i svarte er melka?????!!!"

Da kom påminnelsen om at jeg har en samboer. :P Han tømte BEGGE melkekartongene i dag morges. Jeg hadde latt det være igjen en liten skvett med skummet melk, akkurat nok til å ha i kaffen. Må man seriøst merke det man skal ha i kjøleskapet? *slå seg i panna*

Så nå sitter jeg her og nyter ikke fullt så mye min nytraktede cubanske kaffe.

(for de av dere som nettopp tissa litt på dere over at jeg drikker morrakaffen klokka 14.17, så våknet jeg klokken 12. Men har ligget to timer i senga og lest. Ikke at det gjorde meg mer til en morgenfugl :fnise: )

Kveldene er også ganske kos når mannsen jobber tidlig. Han legger seg nemlig klokken 22. Så i går fikk jeg grått litt til avslutningsscenen på "you got mail", og jeg fikk sett et par episoder av sex og singelliv. Heeeelt uten at noen sukket i bakgrunnen. :P

Nå har jeg fortært frokosten min, som var et nystekt rundtstykke med egg på. (klarte å ødelegge plommen... mannsen er jammen flinkere på egg enn meg..) og må begynne å tenke på hva jeg skal lage til middag. Han er nemlig hjemme om litt over en time. Har tatt opp kylling, og lurer på om jeg skal gå for noe med salat, eller noe spicy... Hverdagsutfordringer. :fnise:

Nevnte jeg at jeg liker å ha ferie? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

ja, det har blåst noe innihapen i dag! :sjokkert: sjelden sterk vind! ...men jeg har ligget å marinert på stranda jeg! :laugh: Siden jeg lå helt flatt så gikk det helt greit, men jeg må innrømme at jeg ble nokså susete i huet av denne konstante blåsinga da!

jeg synes faktisk at det var litt frekt av gubbeskinnet ditt å ta aaaall melken! Spesielt siden dere hadde en del melk (hørtes det ut som ihvertfall)...Det burde jo ikke ha vært så veldig vanskelig å tatt 3 slurker mindre melk for han..

i kveld er det også en likedan film Cindi :fnise: ...when Harry met Sally..

men si meg? har gubbeskinnet ditt fått jobb?? (eller jobber han hos faren (?) sin?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi! så deilig da :) Jeg har brukt dagen på å bestille hytte vi skal leie på sørlandet, til å lage handleliste over hva vi trenger fra babyshop (er 10% på alt man handler første gangen når man melder seg inn i babyshopklubben), oooog til å finne barnevogn. Og har endelig landet barnevognen. Det var deilig det! :laugh:

Det var bare litt melk igjen i begge kartongene, men det var nok til at han ville klart seg med det som var i hans kartong, men han skulle "rydde vekk" den andre kartongen siden det var så lite i den. Så da tok han all melken. Jeg skjønte jo at det var greia. Menn vettu, de klarer ikke å tenke så langt som at det var en grunn til at jeg lot det være igjen så lite melk. :P

Vi var på ikea til klokken 22 vi, så den filmen gikk helt vekk fra meg. For da jeg kom hjem så begynte jeg å google på barneutstyr og lage liste. :fnise:

Han har fått seg jobb! :laugh: Glemte kanskje å nevne det. Hehe! Det gikk relativt fort faktisk. For tiden jobber han ekstra for pappan sin, fordi de skulle lage et nytt system av no blablabla (teknisk-greie-cindi-ikke-forstår). Så da tjener han litt ekstra penger som vi kan bruke på babyshop. :danse:

Nå var det sikkert noen som lurte på hvilken vogn vi endte på? Kanskje?

Taraaaaaam *trommevirvel* Brio Smile!

Butikkdamen mente at det var den beste vognen til kombinert bruk både på kjøpesenter, vinter og på tur langs stier i skogen. Har googlet nå også, og det virker til å være en bra vogn. Føltes veldig bra i butikken også. Og best av alt: en brøkdel av prisen til de vi har tittet på hittil! Det var faktisk bare en bonus! Det viktigste var at den funket til både vinter, vår, skog og kjøpesenter.

Er egentlig veldig fornøyd, og tror vi kommer til å trives med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! så deilig da :) Jeg har brukt dagen på å bestille hytte vi skal leie på sørlandet, til å lage handleliste over hva vi trenger fra babyshop (er 10% på alt man handler første gangen når man melder seg inn i babyshopklubben), oooog til å finne barnevogn. Og har endelig landet barnevognen. Det var deilig det! :laugh:

Det var bare litt melk igjen i begge kartongene, men det var nok til at han ville klart seg med det som var i hans kartong, men han skulle "rydde vekk" den andre kartongen siden det var så lite i den. Så da tok han all melken. Jeg skjønte jo at det var greia. Menn vettu, de klarer ikke å tenke så langt som at det var en grunn til at jeg lot det være igjen så lite melk. :P

Vi var på ikea til klokken 22 vi, så den filmen gikk helt vekk fra meg. For da jeg kom hjem så begynte jeg å google på barneutstyr og lage liste. :fnise:

Han har fått seg jobb! :laugh: Glemte kanskje å nevne det. Hehe! Det gikk relativt fort faktisk. For tiden jobber han ekstra for pappan sin, fordi de skulle lage et nytt system av no blablabla (teknisk-greie-cindi-ikke-forstår). Så da tjener han litt ekstra penger som vi kan bruke på babyshop. :danse:

Nå var det sikkert noen som lurte på hvilken vogn vi endte på? Kanskje?

Taraaaaaam *trommevirvel* Brio Smile!

Butikkdamen mente at det var den beste vognen til kombinert bruk både på kjøpesenter, vinter og på tur langs stier i skogen. Har googlet nå også, og det virker til å være en bra vogn. Føltes veldig bra i butikken også. Og best av alt: en brøkdel av prisen til de vi har tittet på hittil! Det var faktisk bare en bonus! Det viktigste var at den funket til både vinter, vår, skog og kjøpesenter.

Er egentlig veldig fornøyd, og tror vi kommer til å trives med den.

Håper dere blir fornøyd med Brio Smile! Jeg har allerede bestemt meg for at vi skal ha Brio Go :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Inggolf

Tusen takk for en så fin og koselig strandtur Cindirella :hoppendeglad:

Og ikke minst, tusen takk for skyssen hjemover!

Rakk dere bilgreia i tide?

Det var fint å endelig (så vidt) hilse på mannsen din,og håper anledningen byr

seg ved en senere anledning og. Synes nemlig det er litt viktig å kjenne til venners

bedre halvdel, i og med at de er en del av dem selv! mmmmhm! Du har helt rett Cindi;

Du har en alldeles kjekk mann! (Og han har en utrolig bra dame!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for en så fin og koselig strandtur Cindirella :hoppendeglad:

Og ikke minst, tusen takk for skyssen hjemover!

Rakk dere bilgreia i tide?

Det var fint å endelig (så vidt) hilse på mannsen din,og håper anledningen byr

seg ved en senere anledning og. Synes nemlig det er litt viktig å kjenne til venners

bedre halvdel, i og med at de er en del av dem selv! mmmmhm! Du har helt rett Cindi;

Du har en alldeles kjekk mann! (Og han har en utrolig bra dame!)

Haaai! Takk i like måte! Superdeilig å være på stranda!! :laugh: Og beste selskapet som fikk timene til å fly. Ble til og med litt solbrent. Tjuhu! :P

Jada, vi rakk det fint. Hårfint!

Ja, han er ganske flott skjønner du. ;)

Håper resten av dagen din ble fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Haaai! Takk i like måte! Superdeilig å være på stranda!! :laugh: Og beste selskapet som fikk timene til å fly. Ble til og med litt solbrent. Tjuhu! :P

Jada, vi rakk det fint. Hårfint!

Ja, han er ganske flott skjønner du. ;)

Håper resten av dagen din ble fin?

Ja, det var så superdeilig at jeg tok meg en spontantur i dag og :fnise:

Det var så merkelig, for jeg har vært en god del på stranda alene i de siste årene

(alle andre untatt meg driver jo å ferierer :tunge1: ) og jeg har alltid synes det har vært

deilig å bare ligge der og nyte stillheten og sovne litt her og der...Men idag så var det rett

og slett ganske kjedelig :ler: Holdte på å sende deg en essemess, men kom på at det sikkert

hadde tatt så lang tid siden du må styre med buss (om du i det hele tatt hadde kunnet/giddet).

Har du noen fine planer for helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var så superdeilig at jeg tok meg en spontantur i dag og :fnise:

Det var så merkelig, for jeg har vært en god del på stranda alene i de siste årene

(alle andre untatt meg driver jo å ferierer :tunge1: ) og jeg har alltid synes det har vært

deilig å bare ligge der og nyte stillheten og sovne litt her og der...Men idag så var det rett

og slett ganske kjedelig :ler: Holdte på å sende deg en essemess, men kom på at det sikkert

hadde tatt så lang tid siden du må styre med buss (om du i det hele tatt hadde kunnet/giddet).

Har du noen fine planer for helgen da?

Så det du sier er at du ble akutt litt avhengig av mitt selskap? ^^,) Moahahaa!!! Min onde plan virket!! :P

Jeg vurderte å ta en tur i går også, men så sovna jeg. Haha!

Jeg har planer om å gå tur, og bade, og strikke. :) Kanskje det blir en kjøretur et sted spontant i morgen, men har ingenting som MÅ gjøres. Bare feriere :) du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...