Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P

Cindi

Anbefalte innlegg

Vi koser oss. Er så deilig å gå med kjole og shorts midt på natta uten å fryse. Bade i perfekt temperert sjøvann og sove i solen på en solseng. :) og ikke minst: fri fra hverdagen. Deilig å komme seg vekk. :) Men gleder meg stort til å se dere til uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inggolf

Kos dere og utnytt den siste kvelden deres så mye som overhodet mulig Cindi :kose:

Gleder meg også til å se folket igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen <3

Var godt å være på ferie, men skikkelig deilig å være hjemme igjen også!

Har tent lys i stuen og kost meg med en kopp te nå. Skal bli godt å sove i min egen seng, og nyte stillheten uten bråk fra nabohoteller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeyy for graviduke 17 og graviditetsmåned 5!! :D Har hørt hjertet slå i dag, så alt er bra med lille bebis. <3 Koooos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Velkommen hjem til moderladet Cindi :velkommen:

Uttrykket "borte bra men hjemme best" er du tydeligvis like enig i at stemmer som det jeg synes?

Jeg tenker alltid over hvor deilig det er å komme hjem, og hvor deilig det faktisk er å synes det...Er så glad for at jeg ikke er av typen som kjeder meg med en gang jeg er hjemme eller som tenker hver gang at "ååhhh, jeg skulle så gjerne bare ha vært der noen dager til!"

Betryggende å vite at bebisnurket har det bra! Ble det ekstra varmt for deg i syden pga graviditeten eller?

Har du noen planer for helgen eller?

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Yeyy for graviduke 17 og graviditetsmåned 5!! :D Har hørt hjertet slå i dag, så alt er bra med lille bebis. <3 Koooos!

Så deilig å høre hjerteslag!!! Gratulerer med det:) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 + 4

Da var vi trygt hjemme fra ferie. Det var utrolig deilig å få en uke med total avslapning og kos, og samtidig utrolig deilig å komme hjem igjen. Jeg er en hjemmekjær frøken, og trives nok aller best i mitt eget hjem med hverdagens sysler, når alt kommer til alt. Men jeg er kjempeglad for at vi valgte å reise, jeg hadde veldig godt av det.

Formen har vært upåklagelig hele turen, og den har fremdeles holdt seg godt etter vi kom hjem, så det ser faktisk ut til at svangerskapskvalme er et avsluttet kapittel. *bank i bordet*

Det er noe som har vist seg på vekta.

Vet ikke helt hva jeg foretrekker... Kvalme eller vektoppgang?

Jeg har ikke veid meg på noen uker, tror det er 2 eller 3 uker siden sist. Og jeg hadde gått opp 2,5 kg siden sist! Det vil si at jeg har gått opp 3,5 kg totalt. :vekt:

Jeg døde.

Jeg har faktisk gått opp 2,5 kg på to uker!!! WTF? I boka står det at man ikke skal gå opp mer enn 0,5 kg per uke. Jeg føler meg lurt!

Jeg har jo sett det i ansiktet mitt, at jeg er blitt rundere. Mannen min sier bare "neida, jeg ser ikke noe." Men jeg tviholdt på at joda, jeg har lagt på meg. Jeg ser det jo selv! Ansiktet mitt avslører fort hvor mye jeg veier. Jeg gjettet faktisk riktig på grammet før jeg gikk på vekta. Akkurat så mye jeg trodde jeg veide var riktig. Så mannen min kan bare gå å legge seg. For tenk.

Sånn går det når man er i utlandet en uke og ikke kan spise så mye som et salatblad. Man blir fort feit av godteri, pizza og burgere. *hulke litt*

Dette er ikke min kropp. Er det?

Er under to uker igjen til jeg skal til jordmor på ordinær UL nå. Får snakke med henne om det. Hva som er normalt, og om det er noe jeg burde gjøre for å ikke fortsette å gå opp 2,5 kg annenhver uke. (kommer jo til å bli en hval!) :(

On the bright side: gleder meg til å møte damene på torsdag. Blir nok koselig med litt skravle og kosetid. Kanskje jeg får tankene mine inn på sunnere baner og glemmer hvor feit gravid jeg er.

Baby koser seg hvertfall inni der. H*n har et hjerte som slår som ti gallopperende hester, og jeg begynner sånn smått å kjenne noe som rører seg. Kan ikke være helt sikker på om det er baby eller ikke, men legen mente at det måtte være baby. I går hadde jeg en sånn "hulke-moment" der jeg igjen innså hvor utrolig heldige vi er. Vi skal faktisk få vår helt egen lille miniCindi. :hjerte:

Gleder meg til å se h*n om under to uker. Da får vi også forhåpentligvis vite hvilket kjønn det er. Kanskje jeg må sette i gang en tippeliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Jeg er helt enig med deg, Cindi. Det er veldig godt med ferie, men er liksom ingenting som kan måle seg med å komme hjem. Det er alltid like godt!

Og du får meg ikke til å tro at du har blitt feit altså :fnise: Jeg skjønner jo at det er kjedelig om du skulle gått opp like mye hver uke, men du har jo vært på ferie og greier :) Men, jeg kjenner til den å bli rundere i ansiktet. Jeg gikk opp en del i fjor, og når jeg ser på bilder fra den tiden så ser jeg stor forskjell. Utrolig irriterende...

Og det begynner å bli tide med tippeliste nå ja :danse: Jeg gjetter på jente! Har en skikkelig magefølelse på det! Til og med jeg er jo kjempespent, så kan bare tenke meg hvordan du/dere må ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Dette er ikke min kropp. Er det?

Jo, det er din kropp, men det er ikke dine kilo.

Det er ostepoppen som ikke lenger er en ostepop som har lagt seg godt til rette

og begynner å veie mer og mer etter som den vokser :Nikke:

Den dagen du blir feit Cindi, den dagen...... Ja, da skal jeg spasere ned Karl Johan midt i "beste"

sendetid splitter naken...

Tippeliste ja....I likhet med Calavi så er jeg og overbevist om at det er en jente.

Jeg har jo allerede kalt den en powerpuff :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Du kommer til å være glad for litt ekstra kilo etterhvert. Jeg la på meg fire kilo (akkurat hva babyen veide), og hadde så liten mage at ingen kunne se at jeg var gravid før de siste ukene. Hvilket resulterte i at jeg ikke fikk puste ordentlig fra uke 24 og fikk forbud mot å anstrenge meg (ikke engang gå i butikken) alene, fordi jeg besvimte støtt og stadig. Og jentungen var helt buet i kroppen når hun kom fordi hun hadde hatt så dårlig plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper jente også!

Har allerede planlagt fødselsgave til babyen, uansett hvilket kjønn det blir :jepp:

Og hvis du faktisk får jente så har jeg noen klær til henne :nigo: Vi har gitt bort det meste av nyfødtklær, og helt opp til 68, men den jentebabyen blir født i august, og helt feil årstid mtp at Fie var desemberunge, så sommerklærne kommer til å passe om vinteren og motsatt. Jeg vet at str 68-74-80 virker mer størrelse konfirmant, men du kommer til å bli glad for å ha litt sånne klær liggende også :jepp: Hvis du får jente, altså. Hvis ikke så føder jeg en måned før deg, og da får du sikkert arva litt gutteklær av meg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å være glad for litt ekstra kilo etterhvert. Jeg la på meg fire kilo (akkurat hva babyen veide), og hadde så liten mage at ingen kunne se at jeg var gravid før de siste ukene. Hvilket resulterte i at jeg ikke fikk puste ordentlig fra uke 24 og fikk forbud mot å anstrenge meg (ikke engang gå i butikken) alene, fordi jeg besvimte støtt og stadig. Og jentungen var helt buet i kroppen når hun kom fordi hun hadde hatt så dårlig plass! :)

Oi! :sjokkert: Ja, da er det klart bedre om jeg blir litt hvalete en periode! Var du kvalm hele graviditeten, siden du ikke la på deg no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er din kropp, men det er ikke dine kilo.

Det er ostepoppen som ikke lenger er en ostepop som har lagt seg godt til rette

og begynner å veie mer og mer etter som den vokser :Nikke:

Den dagen du blir feit Cindi, den dagen...... Ja, da skal jeg spasere ned Karl Johan midt i "beste"

sendetid splitter naken...

Tippeliste ja....I likhet med Calavi så er jeg og overbevist om at det er en jente.

Jeg har jo allerede kalt den en powerpuff :danse:

Nesten så jeg blir feit med vilje nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper jente også!

Har allerede planlagt fødselsgave til babyen, uansett hvilket kjønn det blir :jepp:

Og hvis du faktisk får jente så har jeg noen klær til henne :nigo: Vi har gitt bort det meste av nyfødtklær, og helt opp til 68, men den jentebabyen blir født i august, og helt feil årstid mtp at Fie var desemberunge, så sommerklærne kommer til å passe om vinteren og motsatt. Jeg vet at str 68-74-80 virker mer størrelse konfirmant, men du kommer til å bli glad for å ha litt sånne klær liggende også :jepp: Hvis du får jente, altså. Hvis ikke så føder jeg en måned før deg, og da får du sikkert arva litt gutteklær av meg og ;)

Yeyyy!! :danse: Bebisklær gleder jeg meg til å få i hus! Har ikke handla nooooenting enda, ikke en liten smokk engang. Ekstra gøy å arve fra andre! Hurra for deg! Nå ble jeg glad :laugh:

Bare jenter tippet foreløpig ser jeg. Det er motsatt av alle de fremmede jeg møtte i Tyrkia. Der sa alle "This is a boy. I know it!!!" Jeg bare: "hrmf..."

Baaaaaaaaare *telle litt* 13 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Oi! :sjokkert: Ja, da er det klart bedre om jeg blir litt hvalete en periode! Var du kvalm hele graviditeten, siden du ikke la på deg no?

Nei, var ikke kvalm en eneste dag. Jeg bare la ikke på meg noe. Jeg gikk ned i min egen kropp etterhvert som babyen vokste og et par dager etter fødselen så var jeg 10 kg lettere enn før graviditeten. Ingen som vet hvorfor det var sånn da, jentungen var perfekt i både lengde og vekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig da Nikki09. Skulle tro man la naturlig på seg om man spiste godt.

I dag skal jeg på kafè med damene, og gleder meg stort. Blir koselig med litt skravlings. :laugh: Forsov meg til morgenen i dag, så ser ikke ut i halvmørket, men det får så være. Får håpe det magisk kommer seg i løpet av dagen. Trøtt som fyyy etter kveldsvakt i går, og lite søvn og tidlig opp i dag.

I morgen er det brått 18 svangerskapsuke. Sært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 svangerskapsuke.

Nav valgte å feire det med å fortelle oss at mannen ikke får arbeidsledighetspenger. Fordi han ikke tjente nok i fjor.

Og sosialkontoret ba oss bruke opp pengene vi har spart til bolig før vi vurderte å spørre de om noe hjelp.

Hurra.

Her går det fremover... :sukk:

Så nå skal min lønn alene dekke alle utgifter. Husleie, barnebidraget hans, strøm, telefon, forsikring, bilen jeg aldri får solgt, etc etc....

Babyutstyr kan jeg bare glemme.

Baby får sove i en skuff.

Livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter. Eller så sier de i alle fall.

Mannen skal på jobbintervju i dag, og jeg krysser alt som krysses kan. Han skal på ett i morgen også. Jeg lukker øynene og holder pusten. Værsåsnillladetværedennejobbenhanskalfå. *hive etter pusten*

Er på jobb nå, og bare en kvikk tur innom her. Skal skrive masse i dag, papirflytter Cindi er jeg i dag. Også skal det møtes. Møtevirksomhet er en underfundig ting. Dagen går nok ganske så fort, så det er vel bare å sette i gang.

1 uke igjen nå til ordinær UL. Vi er veldig spente. Drømte igjen i natt at det var en gutt. Sært nok så fikk mannen vite det før meg i denne drømmen. Hvordan er det mulig? Sånn med tanke på at ultralyden avhenger litt av at jeg er tilstede? :fnise:

Jeg går konstant og kaller magen for "hun". Som om det skulle hjelpe, og at det ble en jente bare fordi jeg ønsket det, eller bare fordi jeg kalte magen for "henne" og "hun".

Etter alle disse drømmene, folks meninger og forrige ultralyd så tror jeg nok innerst inne mest på at det er en gutt der inne. Men sånn utenpå så nekter jeg enda. Klaaaart det må være en jente. *living in denial*

Bare en uke igjen til vi får fasiten, forhåpentligvis.

På tippelisten foreløpig så er det:

Niennas: Jente

Noz: Jente

Calavi: Jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hiver seg med i tippingen* Jeg tipper på jente :)

Håper mannen får en av jobbene, som han skal i intervju til :) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...