Gå til innhold

hvor mye lønn når en jobber i bemanningsbyrå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, ikke utplassert men med selve bemanningsdelen?

Anonym poster: fc6118a3c557e31108816914dbe70e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo helt an på hva slags jobb man har da. Finnes jo alt fra resepsjonister og sekretærer til økonomer og direktører

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du som ansatt i selve byrået? Eller som utleid? Som utleid har du krav på samme lønn som om du hadde hatt stillingen fast.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du som ansatt i selve byrået? Eller som utleid? Som utleid har du krav på samme lønn som om du hadde hatt stillingen fast.

Jeg får ikke det her helt til å stemme. Har selv vært ansatt i en bedrift gjennom et vikarbyrå, og fikk langt mindre lønn enn de som var fast ansatte. Slik er det også med alle andre jeg kjenner som jobber via bemanningsbyrå.

Men tror nok TS mener lønn for de som faktisk jobber med driften av bemanningsbyrået.

Anonym poster: 7a3acb3140587f7b1a3e3b1bfb2770ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal få samme lønn som utleid som man ville fått i stillingen ellers. Altså, kunden skal betale mer for bruk av vikar og det skal ikke gå utover lønna til medarbeideren :)

Tenker du som rekrutterer, TS?

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke det her helt til å stemme. Har selv vært ansatt i en bedrift gjennom et vikarbyrå, og fikk langt mindre lønn enn de som var fast ansatte. Slik er det også med alle andre jeg kjenner som jobber via bemanningsbyrå.

Men tror nok TS mener lønn for de som faktisk jobber med driften av bemanningsbyrået.

Anonym poster: 7a3acb3140587f7b1a3e3b1bfb2770ff

Ny regel ( vikarbyrådirektivet) som gjelder fra 01.01.2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke helt sant tror jeg? (er jo lov å håpe)

Jeg jobber gjennom et bemanningsbyrå, og tjener 150 kroner i timen. Fra 1. april blir jeg fast ansatt direkte gjennom firmaet, og får da 40 000 mer i året i samme stillingen?! Det eneste jeg har merket av vikarbyrådirektivet er at jeg får dekket telefonregning og kantine på lik linje som de som er fast ansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du, hvis det er slik at du når du blir fast ansatt skal gjøre samme jobben som du gjorde som innleid, i prinsippet kreve differansen fra januar til april utbetalt. Dette kan du kreve direkte fra bedriften. Men jeg tror ikke jeg ville gjort det hvis du ønsker et godt forhold til arbeidsgiver 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt sant tror jeg? (er jo lov å håpe)

Jeg jobber gjennom et bemanningsbyrå, og tjener 150 kroner i timen. Fra 1. april blir jeg fast ansatt direkte gjennom firmaet, og får da 40 000 mer i året i samme stillingen?! Det eneste jeg har merket av vikarbyrådirektivet er at jeg får dekket telefonregning og kantine på lik linje som de som er fast ansatt.

Kan det bare hende de har gitt deg lønnsøkning? Det har vært slik siden i år, at man skal få samme lønn som en i den stillingen.

Det er ikke "lov" å begynne i samme firma med samme stilling som man var utleid i hvis det ikke har skjedd gjennom bemanningsbyrået forresten - hvertfall i de jeg har vært borti. Men det er kanskje det som har skjedd, at du har fått fast jobb gjennom byrået :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det bare hende de har gitt deg lønnsøkning? Det har vært slik siden i år, at man skal få samme lønn som en i den stillingen.

Det er ikke "lov" å begynne i samme firma med samme stilling som man var utleid i hvis det ikke har skjedd gjennom bemanningsbyrået forresten - hvertfall i de jeg har vært borti. Men det er kanskje det som har skjedd, at du har fått fast jobb gjennom byrået :)

Nei, jeg får samme lønn som de andre som er fast ansatt, så går jeg opp i lønn hvert år som normalt.

Fra 1. april har jeg ikke lenger noen ting med byrået å gjøre, så det er ikke gjennom de jeg er ansatt.. Dette er merkelig.. Jeg bør vel kanskje ta en prat med kontaktpersonen min i bemanningsbyrået? :klo:

Endret av Adegami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en viss periode man ikke kan ansettes i samme stilling i samme bedrift, for det anses som brudd på kontrakten, selv om man slutter i bemanningsbyrået. For bemanningsbyrået er de som rekrutterte deg til firmaet. Det er egentlig slik at det firmaet da må betale deg ut for å få deg. Det var slik for venninna mi når hun ble tilbudt fast stilling, da måtte bedriften "kjøpe" henne ut. Og jeg fikk ikke jobbe i min tidligere jobb direkte gjennom dem pga samme ting :)

- Whops, ikke for å kapre tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med han idag, og han mente jeg hadde samme lønn, til tross for at de andre har minimum 20 kroner mer i timen. Jeg gidder uansett ikke å krangle på det, klarer meg fint med lønna jeg har, og jeg går jo opp neste måned. Det er noen tusen, men det er mer verdt å være godt likt.. Jeg har mast nok på de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...