AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #21 Skrevet 6. mars 2013 Hvem er det som jobber for samme summen, som kan bruke penger tl tatovering, løshår,klær hver mnd osv? Anonym poster: 7bd9bd393c371fef98cf32067befa3bd Hvilke alenemødre er det som har råd til tatoveringer, løshår, klær hver måned uten å arbeide? Gjerne opplys meg. Anonym poster: 15d32b14203fa319536ecd9af1c6afa5 1
Gjest loren Skrevet 6. mars 2013 #22 Skrevet 6. mars 2013 Det synes du utelukkende på grunn av smileyen tenker jeg. Den får det til å se hovent ut. Poenget med den var "good for you" og at mange med aleneforeldre klarer seg som voksne. Men det skygger for meg ikke over sannheten i at mange barn sliter på grunn av foreldres egoisme da de tok valget om å få barn/ha ubeskyttet sex i en mindre god situasjon. Igjen, ingen regel uten unntak. Anonym poster: b949df703b5bf1937fe93a83614d2c41 Nå får jeg sikkert stempel som egoistisk alenemor, men det tror jeg at jeg har fått her inne fra før av, så det får bare være. Svar meg helt ærlig på dette: Du har vært i et forhold i seks år, dere har et barn på tre år, dere er kun noen få uker unna å gifte dere, da får du vite at partneren din har hatt et forhold til en annen over flere år. Er det da egoistisk å ikke kunne leve med det sviket? Å ikke kunne tilgi det tillitsbruddet? Når partneren i tillegg mener at man bare skal fortsette som planlagt uten å i det hele tatt snakke om det, han bare "lover at det er over" Er det da så egoistisk å gå som noen skal ha det til? 5
Gjest celine Skrevet 6. mars 2013 #23 Skrevet 6. mars 2013 økonomisk fett? De sulter da ikke ihjel akkurat. Når du kan gå hjemme å ha lik utbetaling som en som jobber, så er det noe galt. Faktik så har de bedre økonomi enn de som jobber. Hvem er det som jobber for samme summen, som kan bruke penger tl tatovering, løshår,klær hver mnd osv? Er det et handicap å være alenemor? Nei Anonym poster: 7bd9bd393c371fef98cf32067befa3bd Når ble det automatikk i at enslige forsørgere ikke jobber?? 3
Gjest loren Skrevet 6. mars 2013 #24 Skrevet 6. mars 2013 Nå kjenner jeg veldig få virkelig aleneforeldre. De fleste har faktisk en barnefar de deler belastningen med, uavhengig av om man bor sammen eller ikke. Jeg synes det er ganske absurd at man betegner seg som aleneforelder når man har ungene 50%. I tillegg er det nesten bare kvinner som gjør det, jeg treffer få menn som betegner som alenefar selv om han har ungene 50%... Anonym poster: 799ee97501ede0d9eb852ce6f646feaa Jeg kaller meg sjelden alenemor, men jeg kaller meg enslig forsørger. Denne formuleringen har jeg kranglet på her inne før, men i følge Trygdelovgivningen er jeg det: Enslige forsørgere er definert som foreldre som er ugift, skilt eller separert og ikke bor sammen i en felles husholdning. (http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2008/nou-2008-9/16/3.html?id=508250)
Gjest loren Skrevet 6. mars 2013 #25 Skrevet 6. mars 2013 Når ble det automatikk i at enslige forsørgere ikke jobber?? Det lurer jeg og på.. Har flere ganger fått høre "så kjekt å slippe å jobbe mens du studerer da!" - Mens jeg i realiteten jobber mer enn 100% ved siden av studiene... Såe, joda, noen trenger å opplyses... 1
myomocca Skrevet 6. mars 2013 #26 Skrevet 6. mars 2013 Her stod det mye stygt om alenemødre gitt! Men jeg forstår at folk blir frustrert over mødre som sitter på ræv hjemme i sofaen å ikke gidder å finne seg jobb og likevel mottar penger fra nav..kansje stønadene skulle blitt halvert etter permisjonen hadde gått ut,så de som ikke gidder å jobbe faktisk MÅ ut i jobb snarest for å forsørge barnet å seg selv.
Gjest Violetta Skrevet 6. mars 2013 #27 Skrevet 6. mars 2013 Her stod det mye stygt om alenemødre gitt! Men jeg forstår at folk blir frustrert over mødre som sitter på ræv hjemme i sofaen å ikke gidder å finne seg jobb og likevel mottar penger fra nav..kansje stønadene skulle blitt halvert etter permisjonen hadde gått ut,så de som ikke gidder å jobbe faktisk MÅ ut i jobb snarest for å forsørge barnet å seg selv. Eller kanskje slike som deg skulle løfte blikket fra tabloiddiskusjonene og se at de fleste faktisk jobber og forsørger seg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #28 Skrevet 6. mars 2013 Nå får jeg sikkert stempel som egoistisk alenemor, men det tror jeg at jeg har fått her inne fra før av, så det får bare være. Svar meg helt ærlig på dette: Du har vært i et forhold i seks år, dere har et barn på tre år, dere er kun noen få uker unna å gifte dere, da får du vite at partneren din har hatt et forhold til en annen over flere år. Er det da egoistisk å ikke kunne leve med det sviket? Å ikke kunne tilgi det tillitsbruddet? Når partneren i tillegg mener at man bare skal fortsette som planlagt uten å i det hele tatt snakke om det, han bare "lover at det er over" Er det da så egoistisk å gå som noen skal ha det til? Nå er det mange som surrer med AB-ene, så det er ikke meg du svarer (se på kodene). Hvis det var det som skjedde med deg, så har jeg lyst til å gi deg en stor kos! For en råtten ting å si. "lover det er over." uten å vise noe ønske om å jobbe for forholdet. Jeg hadde lyst til å svare et litt sarkastisk svar om at det er jo din feil siden du er kvinne, og at mannen ikke har noe ansvar. Anonym poster: 15d32b14203fa319536ecd9af1c6afa5
Gjest loren Skrevet 6. mars 2013 #29 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Her stod det mye stygt om alenemødre gitt! Men jeg forstår at folk blir frustrert over mødre som sitter på ræv hjemme i sofaen å ikke gidder å finne seg jobb og likevel mottar penger fra nav..kansje stønadene skulle blitt halvert etter permisjonen hadde gått ut,så de som ikke gidder å jobbe faktisk MÅ ut i jobb snarest for å forsørge barnet å seg selv. Nå er reglene for overgangsstønad slik at man må være i 50% aktivitet etter at barnet er fylt ett år da. http://www.nav.no/Fa...¸nad.296498.cms Så å sitte hjemme å motta penger uten å gjøre noe skal ikke være mulig. At det skjer nekter jeg ikke på, men da er det trygdesvindel på lik linje med svindel av dagpenger, sykepenger osv. (Jeg mottar forresten ikke OS, og har aldri gjort det, men rett skal være rett) Endret 6. mars 2013 av loren 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #30 Skrevet 6. mars 2013 Her stod det mye stygt om alenemødre gitt! Men jeg forstår at folk blir frustrert over mødre som sitter på ræv hjemme i sofaen å ikke gidder å finne seg jobb og likevel mottar penger fra nav..kansje stønadene skulle blitt halvert etter permisjonen hadde gått ut,så de som ikke gidder å jobbe faktisk MÅ ut i jobb snarest for å forsørge barnet å seg selv. Les deg opp på tema først for du er tydeligvis ikke opplyst om reglene for overgangsstønad. Anonym poster: 15d32b14203fa319536ecd9af1c6afa5 1
Gjest ida Skrevet 6. mars 2013 #31 Skrevet 6. mars 2013 du føler vel du har gjort noe galt når du hele tiden må forsvare dine valg. i samfunnet i Norge i dag må du forsvare det hvis du ikke følger "normalt løp" som er utdanning, fast jobb, eie hus og bil, være i fast forhold (helst gift) - og så får du barn og lever lykkelig sammen i alle sine dager. Alenemødre føler ikke normalt løp. Det gjør heller ikke unge mødre - uavhengig av om de er sammen med barnefar eller ikke. Kan vi slutte å kritisere alle som ikke følger normalt løp?
myomocca Skrevet 6. mars 2013 #32 Skrevet 6. mars 2013 Eller kanskje slike som deg skulle løfte blikket fra tabloiddiskusjonene og se at de fleste faktisk jobber og forsørger seg selv. Hva feiler det deg SURa?? Jeg vet om flere mødre som ikke gidder å jobbe og som SVINDLER nav. Og jeg er fullstendig klar over at de aller fleste jobber.
Gjest Violetta Skrevet 6. mars 2013 #33 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Kan vi slutte å kritisere alle som ikke følger normalt løp? Endret 6. mars 2013 av Violetta
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #34 Skrevet 6. mars 2013 Jeg vet om flere mødre som ikke gidder å jobbe og som SVINDLER nav. Når de har fått barn? Og, hvordan svindler de NAV? Anonym poster: 15d32b14203fa319536ecd9af1c6afa5
Gjest Violetta Skrevet 6. mars 2013 #35 Skrevet 6. mars 2013 Hva feiler det deg SURa?? Jeg vet om flere mødre som ikke gidder å jobbe og som SVINDLER nav. Og jeg er fullstendig klar over at de aller fleste jobber. Og jeg kjenner til mange andre som svindler. Har jeg dermed rett til å dømme alle grupper jeg kan klare å plassere dem i? For øvrig : spar meg for hersketeknikkene. Det blir alt for gjennomskuelig. 3
myomocca Skrevet 6. mars 2013 #36 Skrevet 6. mars 2013 Når de har fått barn? Og, hvordan svindler de NAV? Anonym poster: 15d32b14203fa319536ecd9af1c6afa5 Ja. De som er registrert arbeidssøkende hos nav,men ikke er aktiv arbeidssøkende.
Gjest me too Skrevet 6. mars 2013 #37 Skrevet 6. mars 2013 Ingen regel uten unntak. Anonym poster: b949df703b5bf1937fe93a83614d2c41 Her er enda et unntak.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2013 #38 Skrevet 6. mars 2013 Har en venninne som er "alenemor" dvs hun har ungene annen hver uke. Hun kaller seg alenemor og jeg blir stadig påminnet hvor sliten og dårlig økonomi hun har. Likevel har hun råd til både weekendturer i utlandet, ferietur til USA og spabehandlinger. Jeg er møkklei av å høre hvor synd det er i henne. Selv er jeg gift og har flere unger enn henne, og kan bare drømme om både weekendturer og spa. Syns i alle fall mange "aleneforeldre" skal slutte å syte over ståa og tro par som holder sammen har det så veldig mye feitere enn dem. Anonym poster: a404a2155c04afeddc58a639f4dfa28b
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2013 #39 Skrevet 6. mars 2013 Ja. De som er registrert arbeidssøkende hos nav,men ikke er aktiv arbeidssøkende. At en del gjør dette, vet de fleste, men hva har det spesifikt med alendemødre å gjøre?
Gjest singlemum Skrevet 6. mars 2013 #40 Skrevet 6. mars 2013 Hvilke alenemødre er det som har råd til tatoveringer, løshår, klær hver måned uten å arbeide? Gjerne opplys meg. Anonym poster: 15d32b14203fa319536ecd9af1c6afa5 Den episoden så jeg, og jeg skjønner at noen reagerer. Til og med min unge datter reagerte, hvordan hadde hun råd til det? Men som en annen sa, deler man omsorgen med barnefar så er man ikke alenemor. Den formuleringen har jeg reagert på flere ganger. Jeg er enke og jeg er alenemor, men med egen inntekt og barn som klarer seg fint både på skole og i jobb. De sliter ikke, og det gjør heller ikke min venninnes barn som er barn av skilte foreldre. Aktive, flinke barn. Men så klart det finnes unntak, og ut fra det jeg har sett gjennom mange år så er det unntakene som sliter og i flere av de tilfellene så klarer ikke mor og far å samarbeide. Noen ganger skyldes dette mor og andre ganger far.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå