Gå til innhold

Hva har hhv. 1- og 2-åringer på seg i badebasseng?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har aldri vært i basseng med småtassene, så nå lurer jeg på hva i all verden de har på seg? Har en på ett og en på to, begge bruker bleie enda til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette varierer veldig, noen bruker kun truse til å samle opp det værste som måtte komme, mens andre har badebleier på ungene som Stayra sier. Du kan vel investere i en badebleie til hver av de, så er dere sikret mot kjedelige uhell en stund fremover. Badebleiene kan jo vaskes og brukes mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte badebleie på datteren min da ho brukte bleie, og kommer også til å bruke det på nestemann. Jeg kjøpte en som ser ut som en badebukse, men den var veldig dyr og ble nesten ikke brukt før ho vokste ut av den. Deretter kjøpte jeg en bade-papirbleie som de delte ut på badelandet hvor vi pleier å gå, dette var faktisk billigere siden vi ikke svømmer så ofte. Disse ser nesten ut som vanlige up&go-bleier. Utenpå disse brukte jeg badedrakt. Så mange barn som bare hadde på seg disse, men jeg liker ikke at mitt barn skal gå rundt i bare bleien.

Å bare ha på en badebukse/badedrakt er altfor lite synes jeg, de vil nemlig ikke samle opp det som skulle komme av "uhell". Hadde du hatt lyst til å bade en plass hvor barna både tisset og bæsjet i vannet? Det ville iallefall ikke jeg, så derfor tar jeg hensyn til at det vil sikkert ikke andre heller. Vet at ikke alle tenker som meg, men jeg føler at det skulle bare mangle at jeg viser så pass mye hensyn til folk rundt meg. De har ikke bedt meg om å ta barnet mitt med, og derfor ønsker jeg ikke at de skal bli "utsatt" for noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn har gått på baby-svømming.

Der fikk vi kjøpt ordinære badebukser - med "tette" ben.

I løpet av de 7 årene vår svømmetrener har hatt baby-svømme-kurs har hun aldri opplevd at barna bæsjer i vannet!! Tissing vet jeg voksne som bedriver også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ska börja på babysim med Malvin efter påsk. Här måste barnen ha babysimbyxa på sig. Det säljs av de som ordnar simskolan och jag har även sett babysimbyxor på babybutiken.

Är du osäker på vad som gäller i er simhall så ring och fråga. De kanske säljer eller hyr/lånar ut babysimbyxor; eller såna bade-papirbleie som Padmee tipsar om.

Jag vill känna mig säker på att min lille inte kissar eller bajsar i vattnet, det är ändå mitt ansvar som förälder att se till att det inte sker någon olycka. Och jag är den som vet hur torr och säker mitt barn är.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Jeg vil tro at de fleste basseng har badebleier til de små. Det er iallefall det vi har brukt. I pirbadet der vi går, er de inkludert i prisen.

Og forresten, min datter bæsjet i bassenget da hun var 2 år...takk og pris for badebleie da. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmehallen selger badebleier til ca 25 kr stk.

Ellers så får du jo kjøpt badebukser til småtassene som er "foret" slik at bæsjen ikke kommer ut, hvis uhellet skulle være ute. Har brukt slike hele veien med mine og har aldr hatt uhell som har kommet ut i vannet... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...