Gå til innhold

aktivitet mellom vielse og middag?

Maja04

Anbefalte innlegg

Er det noen oppfinnsomme sjeler her som har noen gode forslag til hva gjestene kan gjøre mens vi er hos fotografen?

Etter vielsen regner jeg med vi tar bilder utenfor kirken med venner og familie. Men så skal vi til fotograf og da er det jo enda god tid igjen til middagen (halvannen til to timer).

Kan jo ikke akkurat be dem leke stol-leken eller gjemsel heller! Hadde vært kjekt om de kunne blitt kjent med hverandre og snakka uten at det ble "han heter sånn og hun heter sånn og jeg heter sånn... hva heter du?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ofte jeg poster på bryllup, but here it goes.

Har vært i flere bryllup med en slik "dødtid" mellom vielse og middag og da har det blitt elegant løst med champagne og mingel blant gjestene, gjerne med litt musikk i bakgrunnen.

Som gjest har jeg syntes det har vært utrolig hyggelig å få muligheten snakke med de av gjestene som man kansje ikke kjenner så godt fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom gjestene ikke har tilgang til å se oppdekningen, kan dere jo gjøre følgende:

Heng opp bordplasseringen, da får folk noe å snakke om

Heng opp gjesteforklaring, Eva = venn fra barndommen, Adam = Sambo med Eva....osv. (Om mulig, kan det jo også henges opp bilde av gjestene)

Bildefremvisning på PC. Scann en haug med bilder, og la dette stå å gå i et rom på et lerret. Dette får folk til å mimre og skravlingen settes i gang.

Dart. Heng opp dart-spill. Vet at mange herrer i min familie fort hadde satt i gang en eller annen form for konkurranse seg i mellom.

Gavebordet - la gjestene ha tilgang hit tidelig, slik at de kan titte på alt det fine som pakkes opp.

Fruktfat og drikke. Vi skal servere dette når gjestene ankommer. Alle er nok litt sultne og tørste sånn midt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha gjestene til å gå i samlet flokk til selskapslokale og deretter får de litt å spise og drikke på. Håper de får snakket litt med hverandre og bli litt kjent. Vi blir jo ikke borte i flere timer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var i bryllup for et par år siden og de lånte et telt av oss som de hadde satt et langt bord som de hadde satt glass med beus/champagne og oppdelt frukt, vannmelon, epler, jordbær, forskjellige meloner etc.

siden det var kjempe vær den dagen ble det kjempe koselig og en veldig god stemning. vi satt nede ved strandkanten og koste oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss skal de få servert kanapèer og champagne, mens vi er hos fotografen..Regner med at de da bruker tiden på å "mingle" litt, men de fleste kjenner hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har aldri gjort meg noe at jeg må vente mellom vielsen og middagen. Vi pleier å dra dit hvor middagen skal være, og jeg synes det er en glimrende anledning til å slappe av og bli kjent med andre, eller bare prate med kjente.

Litt å drikke på, og kanskje noe å bite i passer bra! :sjarmor:

Jeg synes ærlig talt at det enkelte ganger kan bli for mye organiserte aktiviteter(hater det!). Man må la gjestene få slappe litt av innimellom, og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der bekymrar eg meg og for. Vi må ha vigselen så tidleg som kl 13 og skal til fotografen rett etter vigselen, 14.15/14.30. Trur nok vi skal gje folk høve til å gå til hotellet/restauranten der vi skal ha middagen og sette fram drikke og frukt eller kanapeer. Veit ikkje heilt når vi skal sette igang middagsetinga. Hadde eigentleg tenkt kl 17, men det vert jo skrekkeleg lenge å vente :roll:

Har også susla litt med tanken på å ha ein båttur i den sørlandske skjærgården for dei gjestane som har lyst til det.

Vonar berre at det vert fint ver. Alt løyser seg liksom når det er fint ver og folk kan site ute i sola og kose seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har velsignelse kl 1430, og inviterer til mottakelse kl 16.30, med middag kl 1700. mottakelsen er rett og slett apertiff og fruktfat, men det høres liksom så fint ut med mottakelse!!! 8)

regner med at seremonien tar ca en time, så er det vel litt somling på kirkebakken før vi drar derfra ca 1545 eller noe...? resten av tiden bruker folk til å komme seg fra kirken til hotellet, mingle litt der eller i parken utenfor - eller kanskje de rekker en tur ned på bryggepromenaden også??? (det blir selvsagt fint vær og sol og byen viser seg fra sin beste side!! :kul: )

har bestilt fotografering kl 1230 vi, altså før kirken. det gjør at vi får bedre tid til å mingle selv også noe vi syntes er så lurt!!!! :wink:

men det var vel egentlig litt på siden her i denne tråden... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...