verene Skrevet 23. mars 2004 #1 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi skal ikke ha fri bar i bryllupet. I den forbindelse lurer jeg på om det er vanlig at man kan gjøre en avtale om at brudeparet og deres foreldre slipper å betale drikkevarene sine under festen, og at man heller kan skrive dette på totalregningen som vi mottar i etterkant? (Det er foreldrene våre som betaler selskapet i vårt tilfelle.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 23. mars 2004 #2 Del Skrevet 23. mars 2004 Det har i alle fall vi gjort i 50-årslag og andre slike festlige anledninger... Blir jo bare stress om dere skal fly rundt med penger, dere har nok annet å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 23. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 23. mars 2004 Ja, det var det jeg tenkte også. Det lar seg sikkert ordne, vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 23. mars 2004 #4 Del Skrevet 23. mars 2004 Det er jo vi som betaler regninge til syvende og sist alikavel, så vi henter bare drinker i baren når vi har lyst på det. Kanskje det samme skulle gjelde våre foreldre.....det har jeg ikke tenkt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 23. mars 2004 #5 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi har ikke fri bar..Og vi trenger ikke betale under festen,de setter det på regning for oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 23. mars 2004 #6 Del Skrevet 23. mars 2004 En lur ting å anbefale for de som står for baren, er å dele ut nummerlapper til de som handler sammen eller alene. Da kan par f.eks handle sammen uten kontanter, kun ved fremvisnign av nummerlappen. Til slutt betales regningen f.eks med kort. Da slipper alle gjestene deres kontanter overhode. Gjestens kort legges selvsagt igjen i baren, slik at dere ikke blir sittende igjen med regningen. Det er hvertfall slik det gjøres på en rekke utesteder i Oslo for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå