PeeWee Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Ville ha skutt alle libertarianere, DLFere og slikt, men ellers hadde jeg ikke orket å gjøre stort. 4
spørsmålstegnet Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2013 -Jeg ville først og fremst ryddet opp i kriminaliteten. -mere synlig politi og mer ressurser til oppklaring. Mer politi sjenerelt. -strengere straffer for voldtekt. Tvinge dem til å gå med gps på seg, med alarm, slik at dem ikke kan ta det av -strengere straffer sjenerelt. Større fengsler, med minimalt med luksusutstyr. Lite tilgang til internett, og ha full oversikt over hva de kriminelle holder på med -gps på ALLE biler. Slik at en bitteliten avdeling i Norge kan sitte med all kunnskap. Facebook har mye informasjon, så hvorfor ikke en liten avdeling (som er strengt utvalgt og som er til å stole på) kan ha oversikt -Gjennomsnittmåling av biler, så man kan luke ut de verste bilkjørere -mer fokus på naturen. Frede mer skog og landskap -sende ut kriminelle innvandrere. De som selger dop eller driver med kriminelle handlinger må sendes ut. -Ta vare på innvandrere som gjør det beste for å gjøre samfunnet vårt bra. Som for eksempel være en god medborger -fjerne tigging. -bedre og tryggere veier. Mer 4 felt, eller midtrabatt, for å hindre frontkollisjon -innføre dyrepoliti -strengere krav til dyreeiere. Hvis de blir tatt i dyreplaging/misshandling så får man ikke lov å ha husdyr -INGEN privatbiler innen ring 1 i Oslo. Kun taxi, trikk og tbane, som skal holde lav fart -flere busser og tbane i sentrum -breiere togspor inn til oslo, slik at togene blir breiere. Slik kan man ta med flere passasjer -mindre rushtrafikk -bygge en stor parkeringsplass for biler utenfor Oslo og de andre største byene, for å hindre lange køer i rushtrafikken. På denne måten kan de breie togene/t-banene ta med seg de alle inn til byen -dyrere bensin og bilavgift. Slik at familier ikke har 2 (!!) biler. -vakt inne på kinoen under hver film som kan melde ifra hvis det er noen som snakker i telefonen eller ikke oppfører seg -fjerne tagging fra bygninger. De som blir tatt kan få samfunnsstraff og fjerne disse. -pusse opp flere bygninger som ser falleferdig ut -satse mer på turisme. Bygge bedre severdigheter blant annet. -propaganda på mer folkeskikk opp gjennom skolen og annet. Forstå at det ikke bare er du her i verden, men også andre. ”gjør det du vil andre skal gjøre mot deg”. -la tannlegeprisene være som de er, og vær glad du ikke levde for 100 år sia! -ikke sende millioner av penger til fattigere land. Dette er kun en ond sirkel. Ta ting ved roten, sånn at vil slipper å gjøre dette i evigheter, som vi allerede har gjort i evigheter!! -mer overvåkningskamera. For å nevne noe! 1
Miah Skrevet 4. mars 2013 #4 Skrevet 4. mars 2013 -dyrere bensin og bilavgift. Slik at familier ikke har 2 (!!) biler. Morsomt. Vil kun ramme de som allerede sliter med økonomien. De rikeste vil likevel kunne ha to biler. De som i dag såvidt har råd til en bil, vil muligens ikke kunne ha det med enda høyere bensinpriser og bilavgift. Eller mener du bilavgiften kun skal gjelde fra bil nummer to? Uansett; mange trenger to biler, det er ikke alltid det at de vil ha to biler, men må ha det for å få hverdagen til å gå rundt. Ellers er mange av forslagene dine gode, men de er ganske... langt borte fra virkeligheten. Om jeg kunne gjøre hva jeg vil ville jeg selvsagt forsøke å bli kvitt fattigdom, arbeidsløshet og kriminalitet - spørsmålet er jo hvordan det i så fall skal gjøres.
spørsmålstegnet Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2013 Morsomt. Vil kun ramme de som allerede sliter med økonomien. De rikeste vil likevel kunne ha to biler. De som i dag såvidt har råd til en bil, vil muligens ikke kunne ha det med enda høyere bensinpriser og bilavgift. Eller mener du bilavgiften kun skal gjelde fra bil nummer to? Uansett; mange trenger to biler, det er ikke alltid det at de vil ha to biler, men må ha det for å få hverdagen til å gå rundt. Ellers er mange av forslagene dine gode, men de er ganske... langt borte fra virkeligheten. Om jeg kunne gjøre hva jeg vil ville jeg selvsagt forsøke å bli kvitt fattigdom, arbeidsløshet og kriminalitet - spørsmålet er jo hvordan det i så fall skal gjøres. Hehe, dette er helt hypotetisk og jeg vet at mye av det ikke vil gjennomføres. Og det vil alltid være urettferdighet. Dette har jeg skjønt når folk vil ha foreksempel tigging på gata, for å minne oss selv på hvor heldig vi er osv osv. Jeg tenkte selvsagt på høyere avgifter på de som har to biler. Jeg synes det er så rart at vi klarte oss godt uten biler og elektronikk før i tiden. Alt er på en måte en vanesak. Tanken med denne tråden kan man nevne hva man vil, uten å måtte forsvare seg. Fordi, her vil det være urettferdighet og det vil være hypotetisk. Klart jeg også vil bli kvitt fattigdom, og arbeid for alle er noe jeg kan ta med i lista. Men så er det jo noen som ikke vil jobbe. Eller kun ha jobb som krever høy utdanning, uten å gidde å ta den utdanningen. Det er alltid to sider av samme sak. Så bare kom med forslag
Gjest nobilian Skrevet 4. mars 2013 #6 Skrevet 4. mars 2013 Wow, det var mye kontroll, spørsmåls.. Men ok. Liker tanken på å bestemme alt. Jeg ville likevel ha beholdt demokratiet, bare reformert det litt før jeg slapp tøylene. -ville innført maks to perioder på stortinget. -krav om at statsråder skulle ha fagkompetanse -gjeninnført direktevalg med stryking og kumulering -krav om at stortingspolitikere skulle ha minst fem års arbeidserfaring -skilt kirke fra stat -økt straffenivået for seksualforbrytelser og lagt til obligatorisk prøvetid med elektronisk fotlenke -fjernet den lovfestede retten til videregående utdanning -deportert Anniken Huitfeldt -lagt helse og skole under staten -hevet lønna til lærerne - og tilsvarende økt kravene for å komme inn på og gjennom studiet -fått på plass et jævlig tydelig lovverk for sjikane på nett, og opprettet en enhet som kunne håndheve det -fjernet all kjønnskvotering -gitt lik lønn for likt arbeid -innført opptaksprøve for utvalgte utdanninger, slik at kloke hoder kunne komme inn selv om de har valgt feil retning tidligere -reversert reform94 og gjort yrkesutdanningene mer fagrettede -opprettet et statlig lotteri med ukentlige trekninger. i dette lotteriet trekkes det blant dem som ikke har hatt fravær pga egen sykdom siste år. en mill? to? -innført foreldrekursing for alle vordende foreldre -innført kursing for alle som skal anskaffe dyr -tillatt vannscooter uten de krøkkete reglene som gjelder nå -innført makstid på saksbehandling i det offentlige -satt statens innkrevingssentral til ALL innkreving, med balanse som mål i stedet for profitt -innført DØDSSTRAFF for byråkrater som motarbeider miljøvennlige tiltak og satsing på fornybar energi Dødsstraffen effektueres med sandpapir. -Til slutt ville jeg gitt meg selv amnesti, diplomatisk immunitet, stemme- og talerett på stortinget, landsted på kunstig øy i Oslofjorden og en anstendig gasje. Og garasje. - 3
Gjest Gunfreak Skrevet 4. mars 2013 #7 Skrevet 4. mars 2013 Ville først bygget et stort palass til meg selv, med med følgende harmen med 1000 redheads. Ville brukt alle olje pengene våres på å bygge 5 super carriers alle med ca. 100 fly på dem, og siden vær av dem har ca 4000 mannskap måtte jo vi ha 20 000 flere i marinen. Når at det var klart ville jeg invadere sverige og danmark å forene de lendene med norge under mitt styre, danmark ville trømmes for folk bortsett fra kjøbenhavn, resten av danmark ville bare bli brukt til jordburd og dyrehold, de ville produsere alt maten for resten av oss, så ville jeg skutt alle sauebønder i norge, importert brjørner og ulver fra sverige og russland, ville fjerne alle små bygder i norge og sverige og plasere alle i 6-12 store byer, resten av sverige og norge ville bli national park hvor ville dyr levde i fred, folk kunne så klart reise og nye disse områdene men ikke bo der. skyte alle hval og selfangere ville jeg også gjort. 2
Gjest uAnonymbruker Skrevet 4. mars 2013 #8 Skrevet 4. mars 2013 Wow, det var mye kontroll, spørsmåls.. Men ok. Liker tanken på å bestemme alt. Jeg ville likevel ha beholdt demokratiet, bare reformert det litt før jeg slapp tøylene. -ville innført maks to perioder på stortinget. -krav om at statsråder skulle ha fagkompetanse -gjeninnført direktevalg med stryking og kumulering -krav om at stortingspolitikere skulle ha minst fem års arbeidserfaring -skilt kirke fra stat -økt straffenivået for seksualforbrytelser og lagt til obligatorisk prøvetid med elektronisk fotlenke -fjernet den lovfestede retten til videregående utdanning -deportert Anniken Huitfeldt -lagt helse og skole under staten -hevet lønna til lærerne - og tilsvarende økt kravene for å komme inn på og gjennom studiet -fått på plass et jævlig tydelig lovverk for sjikane på nett, og opprettet en enhet som kunne håndheve det -fjernet all kjønnskvotering -gitt lik lønn for likt arbeid -innført opptaksprøve for utvalgte utdanninger, slik at kloke hoder kunne komme inn selv om de har valgt feil retning tidligere -reversert reform94 og gjort yrkesutdanningene mer fagrettede -opprettet et statlig lotteri med ukentlige trekninger. i dette lotteriet trekkes det blant dem som ikke har hatt fravær pga egen sykdom siste år. en mill? to? -innført foreldrekursing for alle vordende foreldre -innført kursing for alle som skal anskaffe dyr -tillatt vannscooter uten de krøkkete reglene som gjelder nå -innført makstid på saksbehandling i det offentlige -satt statens innkrevingssentral til ALL innkreving, med balanse som mål i stedet for profitt -innført DØDSSTRAFF for byråkrater som motarbeider miljøvennlige tiltak og satsing på fornybar energi Dødsstraffen effektueres med sandpapir. -Til slutt ville jeg gitt meg selv amnesti, diplomatisk immunitet, stemme- og talerett på stortinget, landsted på kunstig øy i Oslofjorden og en anstendig gasje. Og garasje. - Hvis jeg lover å støtte deg i alle sakene dine, kan jeg få et badekar da? 2
Gjest Lurifix Skrevet 4. mars 2013 #9 Skrevet 4. mars 2013 Hadde kastet ut alle politikere og hentet inn folk som har peiling innen de relevante områdene som må bli ordnet opp i. 1
Gjest nobilian Skrevet 4. mars 2013 #10 Skrevet 4. mars 2013 Hvis jeg lover å støtte deg i alle sakene dine, kan jeg få et badekar da? Så stort du enn vil, Honey!
Gjest BettyBoop Skrevet 4. mars 2013 #11 Skrevet 4. mars 2013 (endret) ...hvis du kunne bestemme ALT!!!? - Vi hadde brukt mindre penger på sportsting og mer penger til skoler og helsevesen - De eneste innvandrerne som kunne få komme til landet måtte være de som hadde ressurser til å bidra i arbeidslivet -Ingen narkomane måtte dø i behandlingskø. Alle fikk hjelp og alle ble rusfrie -Ingen kreftsyke måtte dø i behandlingskø -Alle brysktreftopererte kvinner ville få nytt bryst med en gang og slapp å vente i mnd vis på¨operasjon - Det å kjøpe bil og bolig skulle vært myyyye billigere - hadde kutta ut mange tulleavgifter som ikke er nødvendig. -Mobbing skulle vært straffbart ved lov i skoler, og det skulle føres til politianmeldelse med en gang. -Strengere fengselsstraffer for drap/misbruk av barn. Endret 4. mars 2013 av BettyBoop 2
Fossegrimen Skrevet 4. mars 2013 #12 Skrevet 4. mars 2013 Nobilian virker som en kul type. Er enig i sikker 90 % av det du lista opp! Min liste blir vel: -Fått Norge ut av NATO og dermed stansa alle regelrette angrepskriger -Fått oss ut av EØS og Schengen - 5 års arbeidserfaring for stortingspolitikere - Strengere straffer for voldtekt + en egen politienhet for slike saker. - Forbydd VG og Dagbladet - Holdt Lofoten, Vesterålen og Senja fritt for oljeboring for all framtid. - Fått igang en omfattende sosial boligbygging - Meldt oss ut av WTO, IMF og slikt piss. Ja, i alle fall noe slikt. 1
Gjest nobilian Skrevet 5. mars 2013 #13 Skrevet 5. mars 2013 Nobilian virker som en kul type. Er enig i sikker 90 % av det du lista opp! Min liste blir vel: -Fått Norge ut av NATO og dermed stansa alle regelrette angrepskriger -Fått oss ut av EØS og Schengen - 5 års arbeidserfaring for stortingspolitikere - Strengere straffer for voldtekt + en egen politienhet for slike saker. - Forbydd VG og Dagbladet - Holdt Lofoten, Vesterålen og Senja fritt for oljeboring for all framtid. - Fått igang en omfattende sosial boligbygging - Meldt oss ut av WTO, IMF og slikt piss. Ja, i alle fall noe slikt. Hehe, enig i 100% av dette her. Tenkte også på EØS og Schengen, men har helt ærlig ikke nok oversikt over mulige konsekvenser.
Fossegrimen Skrevet 5. mars 2013 #14 Skrevet 5. mars 2013 Hehe, enig i 100% av dette her. Tenkte også på EØS og Schengen, men har helt ærlig ikke nok oversikt over mulige konsekvenser. Du kan lese her http://www.alternativprosjektet.no/ Det står klart nedfelt i EØS-avtalen at frihandelsavtalen fra 1972 vil fortsette å virke (denne er aldri sagt opp) om vi sier opp EØS-avtalen. Uten EØS-avtalen vil vi slippe alle drittdirektiv og i større grad føre en nasjonal politikk der våre folkevalgte finner dette hensiktsmessig.
Gjest BettyBoop Skrevet 5. mars 2013 #15 Skrevet 5. mars 2013 Morsomt. Vil kun ramme de som allerede sliter med økonomien. De rikeste vil likevel kunne ha to biler. De som i dag såvidt har råd til en bil, vil muligens ikke kunne ha det med enda høyere bensinpriser og bilavgift. Eller mener du bilavgiften kun skal gjelde fra bil nummer to? Uansett; mange trenger to biler, det er ikke alltid det at de vil ha to biler, men må ha det for å få hverdagen til å gå rundt. Ellers er mange av forslagene dine gode, men de er ganske... langt borte fra virkeligheten. Om jeg kunne gjøre hva jeg vil ville jeg selvsagt forsøke å bli kvitt fattigdom, arbeidsløshet og kriminalitet - spørsmålet er jo hvordan det i så fall skal gjøres. Tror spørsmålstegnet ER politiker. Hun tenker jo likt som politikerne gjør nå. De elsker jo å øke avgifter.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2013 #16 Skrevet 5. mars 2013 Ingen som tenker på eldeomsorgen og sykehusene? Anonym poster: 0e4450ae66ae5a3735a348a53a52bb82
spørsmålstegnet Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #17 Skrevet 6. mars 2013 Tror spørsmålstegnet ER politiker. Hun tenker jo likt som politikerne gjør nå. De elsker jo å øke avgifter. Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke er politiker, og det forstår du når jeg ramser opp slik jeg gjør. Nå er jeg imot mye av det politikerne sier og gjør, men jeg forstår at alle kan ikke være enig og få vilja si. Har ingen problmer med å betale skatt, og andre avgifter. Jeg er blant annet glad for at røyk koster dyrt. Mange som klagde i starten, men det blir en vanesak etterhvert og nå respekterer mange det. En venninne av meg ble fly forbanna på meg da jeg ville betale ekstra (for expresspass) for å slippe å stå over 1 time i kø i en fornøyelsespark i utlandet. Hun sa hun var mot prinsippet. For meg så er det helt ubegripelig å forstå hennes tenkemåte.
SubHuman Skrevet 6. mars 2013 #18 Skrevet 6. mars 2013 Ville ha skutt alle libertarianere, DLFere og slikt, men ellers hadde jeg ikke orket å gjøre stort. Så utrolig tolerant og liberalt av deg Hva var det man drev å sa etter 22. Juli?
spørsmålstegnet Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #19 Skrevet 6. mars 2013 Ingen som tenker på eldeomsorgen og sykehusene? Anonym poster: 0e4450ae66ae5a3735a348a53a52bb82 Selvfølgelig! Få ned sykehuskøer, og bygge større og bedre sykehus + pusse opp de man har. Det er jo nevt tidligere. Feks de som blir rammet av brystkreft, må jo slippe å vente i evigheter for ny pupp. Også tenkte jeg også på at noen kriminelle har det bedre enn eldre. Så jeg vil jo også gjøre noe med det.. Jeg ville også forbydd tungtrafikk i å kjøre i venstrefila på motorveien. Biler blir trekkspill, hvis det først skjer noe
SubHuman Skrevet 6. mars 2013 #20 Skrevet 6. mars 2013 - Strengere straffer for voldtekt + en egen politienhet for slike saker. Ja, i alle fall noe slikt. Hvorfor ikke overgrep generelt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå