Gå til innhold

Doven arm

Fremhevede innlegg

Gjest Funky Punk
Skrevet

Armen min har vært helt doven de siste to dagene. Halve hånden er helt ubrukelig noe som fører til at jeg mister alt jeg prøver å holde, vanskelig å gripe tak i noe, vanskelig å skrive osv. Når jeg bruker datamusen så klarer jeg knapt å trykke, og bare ved å holde hånden på den så begynner hele hånden å skjelve voldsomt.

Trenger noen tips til hva som kan fungere for å bli kvitt denne dovenheten.

Tror ikke det er noe vits i å gå til legen med det for de kommer bare til å si at dette har med fibromyalgien å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har fibromyalgi, er du kanskje disponert for dovne kroppsdeler, men jeg ville gjette at det har noe med stillingen din når du sitter foran pc'en å gjøre. Prøv å rette opp ryggen, strekke beina foran deg i ca 120 graders vinkel, og ha stolen høyt nok til at du ikke får skuldrene opp etter ørene når du har armene på bordplaten.

Du kan også prøve å legge en myk brettet klut eller en tynn, myk pute under musearmen. Strekk armen og hånden, sprell med fingrene i løse lufta, prøv å "knekke opp" leddene i armen ved å vri litt i alle retninger med håndledd, albue og skulder. Sjekk også om du har muskelknuter i nakken/skulderpartiet i ryggen og få evt noen til å kna dem ut for deg.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Ja, jeg er disponert for det så det er derfor jeg ikke gidder å dra til legen med det heller.

Sitter svært lite foran PC egentlig, bruker mest mobilen.

Skal uansett prøve å bevege og dra litt i armene og kanskje ta en muskelavslappende.

Klarer ikke at noen masserer siden det føles ut som om noen har banket meg opp om de så mye knar så forsiktig de bare kan (stakkars massøren som skulle massere meg en gang før jeg fikk diagnosen...tror aldri jeg har skreket så høyt før :fnise: )

Skrevet

Bevegelse og muskelavslappende kombinert med en og annen yogaøvelse tror jeg skulle funke bra for deg. :) Hvis du ikke har gjort yoga før, vil jeg anbefale deg å ta en tur innom et lokalt treningsenter for å sjekke ut yoga for nybegynnere, yoga 1 eller hva de nå måtte kalle dyret.

Det er rolige bevegelser som burde passe fint for deg i din tilstand, om du har ork til det. :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Finnes ikke så mye av det her, men jeg tester ut noen yogaøvelser når formen tilsier at jeg klarer det ved å bare søke opp litt på youtube etter enkle øvelser. Det og Qigong bruker jeg kanskje 3-4 ganger i uka.

Skrevet

Lykke til og god bedring. Eller... ihvertfall så god som formen kan bli i det minste. :klemmer:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Takk, takk :)

Heldigvis gjør det ikke vondt da, bare rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...