Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke kraftig nok ;)

Dessuten, å bruke 10k på en laptop som er super, er litt waste når man kan få en tilsvarende desktop til 8k.

For å få en tilsvarende laptop som en desktop til 8,000 må du opp i 20,000-klassen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få en tilsvarende laptop som en desktop til 8,000 må du opp i 20,000-klassen.

Det kommer an på nøyaktig hvor bra desktopen er, men poenget mitt er fortsatt valid, det koster latterlig mye mer for en veldig bra laptop, enn for en state of the art desktop.

Skrevet

Hvis man ungår å kjøpe de billige maskinene de har på Elkjøp, å heller kjøper f.eks Ailienware eller Dell XPS så får du en nok så kraftig laptop.

Lol.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så attraktivt med laptop over desktop. Jeg har selv begge deler, mest fordi jeg tilfeldigvis okkuperte HrMinya sin gamle laptop og tok den med i senga om jeg ikke fikk sove. En halvtimes tid med ett eller annet meningsløst spill, så slokner jeg som regel. (han har kjøpt seg en ny laptop for å slippe å "stikke av" med den gamle når han skal på jobbreise eller noe. Jeg flirte, det er jo egentlig hans maskin!)

Desktopen min er selvbygd, delene i den er alt fra to måneder til åtte år gamle, trenger ikke bytte ut alt når en ting kneler :)

Jeg ville aldri brukt laptop som primærmaskin fordi jeg spiller en del, og de aller fleste laptoper er ikke sterke nok til å kjøre de aller fleste spill.

Dessuten er det SÅÅÅ mye mer ålreit med dualscreens. :fnise:

Ikke noe en portreplikator ikke kan hjelpe deg med.

Men sånn ellers er jeg veldig enig. Desktopkabinetter er et naturlig valg til en spillmaskin, siden kjølemulighetene er 1000 ganger bedre.

Skrevet

Vannkjøling ftw! (Bortsett fra når den lekker...)

AnonymBruker
Skrevet

Har en laptop som fungerer som en stasjonær pga at den er stor. 18 tommer skjerm. Min neste blir stasjonær siden jeg synes det er greit å selv bytte ut komponenter som krangler eller ikke holder mål. Den må takle spill. I tillegg så kan jeg tenke meg en liten laptop til sofabruk, men et nettbrett duger også fint.

Anonym poster: 449fecafea2c9447135f8198256ed8b2

Skrevet

Vannkjøling ftw! (Bortsett fra når den lekker...)

Solved!

Skrevet

Blir jo bare enda verre når den lekker.

Skrevet

Blir jo bare enda verre når den lekker.

Et akvarie lekker jo ikke! :snurt:

Skrevet

Ikke noe en portreplikator ikke kan hjelpe deg med.

Men sånn ellers er jeg veldig enig. Desktopkabinetter er et naturlig valg til en spillmaskin, siden kjølemulighetene er 1000 ganger bedre.

Indeed. Vannkjøling og seks vifter i kabinettet ftw. Termostaten i maskina mi overskrider aldri 35 grader. :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...