Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er fordi dette med PC, å bytte prosessor, skjermkort, eller annet i maskinen er for komplisert for kvinner flest.

Video-bevis:

Anonym poster: c9ae5105d1219d75490f714611330522

Den videoen der er veldig bra til tross for at det knyter seg i magen når man hører den komplette idioten av ei dame som ikke skjønner begrepet "inni" til tross for flere gode forklaringer.

Lurer på om damer som ser denne videoen faktisk skjønner hvor dum blondina i klippet er....?

Det er jo helt opplagt at hun er stokk dum....eller spiller.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest EryMax
Skrevet

Jeg har det fordi jeg ikke har noen egnet plass å ha en stasjonær. Bor i liten leilighet, så det er veldig praktisk å kunne legge datan i et skap eller noe hvis man skal ha den vekk. Også er det veldig mye mer behagelig å ligge på sofaen med pc i fanget enn å sitte på en kontorstol - det gjøre jeg restena v dagen.

Det er bare å ha såpass ny stasjonær PC at du kan koble den til TV skjermen med HDMI kabel. Så kan du ligge i sofaen med et trådløs tastatur og mus, å bare chille samtidig som du har svæææær skjerm.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har kun laptoper for øyeblikket, men skulle gjerne hatt en stasjonær for gaming. Problemet med det er at det blir ganske dyrt med en skikkelig maskin. Også tar den mye plass. Også er den ikke like liten, søt og praktisk som en macbook...

Gjest EryMax
Skrevet

Hvis du har en macbook, så kan du egentlig bare klappe igjen brødskuffa over å klage på PC priser.

• Liker 5
Skrevet

Fordi man kan ha den med inn på badet selvfølgelig.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Her har vi begge laptop, av mangel på et godt sted å ha en stasjonær maskin i en liten leilighet. Har snakket om at dersom vi kjøper leilighet med plass til kontor (eller i hvertfall en kontorkrok) sammen kommer vi til å satse på en felles stasjonær + en felles mini-laptop til reise/surfing foran TVen.

Så plassmangel er grunn nr 1 for meg. Skulle jeg kjøpt ny i dag ville jeg nok også gått for en laptop jeg kunne ta med på Universitetet, da det til stadighet fjernes faste PCer der til fordel for plass til studenter som har med egen laptop.

Helt uten laptop syns jeg det er vanskelig å være, da jeg innimellom reiser i forbindelse med jobb/prosjekt, og gjerne har bruk for å kunne logge meg på nett samt skrive litt notater.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvis du har en macbook, så kan du egentlig bare klappe igjen brødskuffa over å klage på PC priser.

Mener at det blir dyrt med tanke på at jeg kun skal spille på den :)

Skrevet (endret)

Har en stasjonær for gaming og tegning og alskens ting.

Og så har jeg et nettbrett jeg kan ha med rundt omkring :)

Endret av Anoia
Skrevet

Hva skjedde med "ja takk begge deler"?

Stasjonær til bilderedigering og spilling og hjemmebruk generelt, er så mye bedre med stor og bra skjerm at jeg hadde aldri frivillig brukt laptop hjemme. Men når jeg reiser med jobb og lignende, da må jeg jo ha laptop..

Trodde alle hadde det sånn? :vetikke:

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Det er så himla tungvint å få med seg stasjonær pc på skolen så jeg har bærbar Mac.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare å ha såpass ny stasjonær PC at du kan koble den til TV skjermen med HDMI kabel. Så kan du ligge i sofaen med et trådløs tastatur og mus, å bare chille samtidig som du har svæææær skjerm.

Men jeg ser jo på tv samtidig som jeg surrer rundt på Internett. Også får jeg ikke plass til TVen min i veska eller sekken når jeg skal på skolen.

Og jeg har strengt talt ikke behov for det en stasjonær kan tilby. Bruker den stort sett til Internett, Word og excel.

Skrevet

Det er fordi de fleste jenter/damer vil ta med seg PCen overalt så de kan blogge fra soverommet, doen osv. I tillegg bryr de seg ikke om ting som gaming/videoredigering som krever kraftige maskiner.

Også er det jo det at stasjonære maskiner er for "nerder".

Jeg er selv en dame/latsekk som leser på soffan.

Men jeg tar ikke laptop med med meg inn på do! :overrasket:

(Jeg har jo et nettbrett liggende der inne, trenger ikke pc da)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på en liten studentleilighet og samboeren min har stasjonær. Jeg kunne godt tenkt meg min egen stajonær, men det er rett og slett i plass, så denne gangen ble laptop.

Er mest praktisk når man er student også, da kan jeg jobbe på toget når jeg skal hjem osv.

Anonym poster: 64ea477d025b231069f5f747839f68d3

Skrevet (endret)

Jeg har både laptop og stasjonær, men laptopen er mest praktisk. Og jeg kjøpte en såpass kraftig laptop så bruker den mest til spill, mer enn den stasjonære faktisk. Grunnen til at jeg kjøpte meg laptop er fordi jeg ville ha en pc som både kunne tas med rundt når jeg er på reiser (spesielt når jeg reiser til mine foreldre), og som er god å ha til mye annet, som f.eks spill.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Det er vel fordi en kan ta den med seg uten å ha bil eller trillebår.

Jeg har stasjonær, men bruker laptop i forbindelse med jobben. Veldig greit å kunne gjøre skrivearbeid og div. annet hjemme uten å være avhengig av å ha de samme programmene på stasjonæren som vi har på jobb.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så attraktivt med laptop over desktop. Jeg har selv begge deler, mest fordi jeg tilfeldigvis okkuperte HrMinya sin gamle laptop og tok den med i senga om jeg ikke fikk sove. En halvtimes tid med ett eller annet meningsløst spill, så slokner jeg som regel. (han har kjøpt seg en ny laptop for å slippe å "stikke av" med den gamle når han skal på jobbreise eller noe. Jeg flirte, det er jo egentlig hans maskin!)

Desktopen min er selvbygd, delene i den er alt fra to måneder til åtte år gamle, trenger ikke bytte ut alt når en ting kneler :)

Jeg ville aldri brukt laptop som primærmaskin fordi jeg spiller en del, og de aller fleste laptoper er ikke sterke nok til å kjøre de aller fleste spill.

Dessuten er det SÅÅÅ mye mer ålreit med dualscreens. :fnise:

Endret av Minya
Gjest EryMax
Skrevet

Hvis man ungår å kjøpe de billige maskinene de har på Elkjøp, å heller kjøper f.eks Ailienware eller Dell XPS så får du en nok så kraftig laptop.

Skrevet

Ikke kraftig nok ;)

Dessuten, å bruke 10k på en laptop som er super, er litt waste når man kan få en tilsvarende desktop til 8k.

Skrevet (endret)

Ikke kraftig nok ;)

Dessuten, å bruke 10k på en laptop som er super, er litt waste når man kan få en tilsvarende desktop til 8k.

Kommer vel helt an på hva slags spill man spiller. Selv er det mest viktig at jeg kan spille The Sims 3/andre Sims-spill, i tillegg til Sim City etc. Min MSI-laptop fungerer supert til det. Den kostet egentlig 8000 kr, men fikk den for 4200 kr, litt fordi jeg hadde gavekort, i tillegg til at jeg fikk et veldig godt tilbud. Min laptop har en 17 tommers skjerm, så den er god å spille med, og det fineste er at jeg kan ta den med når jeg reiser bort. Jeg sitter stort sett med den på et bord når jeg er hjemme, men jeg liker å kunne ha muligheten til å ta den med i senga om jeg vil det. Jeg tar den ikke med på do altså. ;)

Det er klart, stasjonære pc'er har sine fordeler, derfor har jeg også en stasjonær, men for meg er fleksibiliteten det viktigste og da blir den stasjonære upraktisk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Laptopen min til 5700 funker helt supert med WoW, Diablo 3, SC2 og Aion, samt ymse indie spill. Ikke de mest krevende men er nå det jeg spiller og kan sammenligne med. Laptoper har kommet en lang vei.

Anonym poster: f2e8e226ae4b1ad63db3fed01c592a11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...