Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er laptop så populært for damer? Har nesten alle damer det nå? Blant de jeg kjenner jeg er jeg den eneste damen som har stasjonær. Er det flest menn som har stasjonær nå for tiden?

Anonym poster: a7c6c00969c56b7e25231e34fefbf3b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi de fleste jenter/damer vil ta med seg PCen overalt så de kan blogge fra soverommet, doen osv. I tillegg bryr de seg ikke om ting som gaming/videoredigering som krever kraftige maskiner.

Også er det jo det at stasjonære maskiner er for "nerder".

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de fleste har det de trenger i en laptop vel.

Anonym poster: f2e8e226ae4b1ad63db3fed01c592a11

Skrevet

Jeg har det fordi jeg ikke har noen egnet plass å ha en stasjonær. Bor i liten leilighet, så det er veldig praktisk å kunne legge datan i et skap eller noe hvis man skal ha den vekk. Også er det veldig mye mer behagelig å ligge på sofaen med pc i fanget enn å sitte på en kontorstol - det gjøre jeg restena v dagen.

• Liker 2
Skrevet

Det er fordi de fleste jenter/damer vil ta med seg PCen overalt så de kan blogge fra soverommet, doen osv. I tillegg bryr de seg ikke om ting som gaming/videoredigering som krever kraftige maskiner.

Også er det jo det at stasjonære maskiner er for "nerder".

Haha, denne var kreativ ;)

Kjenner ingen bloggere jeg - men nesten alle venninnene mine har laptop.

Kameratene også, forresten. Brukes både til gaming og videoredigering, mange laptoper er mer enn kraftige nok til det nå. Er bare å specce den riktig vet du :)

• Liker 3
Skrevet

En laptop dekker alle mine behov. Pluss disse fordelene: jeg kan gjemme den bort når jeg får besøk eller vil ha det ekstra ryddig. Den er mye finere og nett enn en stasjonær, kan faktisk ta den med meg på hytta eller flyet om jeg føler for det :)

• Liker 2
Skrevet

Er bare å specce den riktig vet du :)

Selvfølgelig, men man må betale mer enn en stasjonær med samme kraft.

Skrevet

Jeg har stasjonær, en "spill pc" Orker ikke laptop, de er så himla treige og tastaturet er bleeh

Gjest Adera
Skrevet

Hadde stasjonær pc før, bygd for å takle det som kreves for å spille WoW med bra grafikk. Når vi flyttet, så var det ingen bra plass å ha ein stasjonær pc, så eg solgte den og kjøpte meg ein bra laptop istede. Eg syns det er greit med ein pc som eg kan flytte med meg rundt i huset, om eg vil sitte på stua å surfe på internett eller ligge i senga å se film f.eks. No har eg ein liten laptop som er veldig bra, lett å bære med seg og eg kunne aldri tenkt meg å gå tilbake til stasjonær.

Gjest Spiderpig
Skrevet

Jeg syntes stasjonære er stygge, klumpete, tar stor plass og du MÅ sitte der den står.

Laptopen er lett å rydde vekk, tar liten plass, og det viktigste: Jeg kan sitte i sofaen med den på fanget :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser mye og vil gjerne ha "alt" med meg.

Laptopen min håndterer fint spill, redigering...og nei, jeg blogger ikke =p

Anonym poster: 0feff313e0de143404e7109ea544c78d

Skrevet

Jeg har en laptop. Jeg bruker den ikke. Hjemme sitter jeg på stasjonær maskin, ellers har jeg en Nexus 7 til å ta med meg rundt. Jeg liker ikke å sitte med duppedingser i stua.

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi dette med PC, å bytte prosessor, skjermkort, eller annet i maskinen er for komplisert for kvinner flest.

Video-bevis:

Anonym poster: c9ae5105d1219d75490f714611330522

• Liker 1
Skrevet

Forstår folk som sier at en stasjonær tar plass og de vil ha noe lett og mobilt.

Selv så har jeg et eget rom for pcen min pluss 3 skjermer tar litt plass hehe.

Skrevet

Det er fordi dette med PC, å bytte prosessor, skjermkort, eller annet i maskinen er for komplisert for kvinner flest.

Det er stort sett derfor jeg har stasjonær. For å få bygget litt innimellom. :)

AnonymBruker
Skrevet

Video-bevis:

Har bygd mine egne stasjonære siden tidlig 90 tallet.

Ett videoklipp fra ett reality show er ikke akkurat bevis.

Anonym poster: 0feff313e0de143404e7109ea544c78d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har laptop, men bruker den som stasjonær. Kobler til ekstern skjerm og tastatur.

Skrevet (endret)

Fordeler med laptop:

* Kan ha dem i fanget slik at man kan ligge i sofaen med beina opp

* Tar lite plass i leiligheten

* Kan tas med til skolen, på ferier og besøk

* Kan flytte meg rundt i leiligheten med den, f.eks. rundt i sofaen eller til kjøkkenet for å lese av oppskrifter osv.

Jeg har en laptop som er kraftig nok både til bilderedigering og spill, men den kan så klart ikke måle seg med stasjonære i samme prisklasse. Men likevel, fordelene jeg har nevnt veier opp for ulempene.

Endret av Tonje!
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har både stasjonær og laptop, men foretrekker stasjonær, da den ikke blir herja rundt med. Data som er lagra på en laptop er jo risky business da disken godt kan få seg en smell (ja, ikke om det hadde vært SSD-disk da, men den kan også plutselig dø for deg...).

Stasjonær er lettere å reparere og er mye lettere å komme under panseret på.

Man har mer kontroll på kjølinga på dem og kan ha flere harddisker i, samt bruke den som som verktøy for å reparere andre stasjonære komponenter, samt laptop-disker mm.

Har knapt kjøpt datautstyr siste 10 år. Alt er plukka på gjenbrukstasjon eller fått fra jobb. Det er en god grunn for meg...

Dessuten jobber jeg myyye raskere på en stasjonær med ordentlig tastatur og mus. Full kontroll!!!

AnonymBruker
Skrevet

Video-bevis:

Synd du har så lite troa på kvinner flest.

Anonym poster: f2e8e226ae4b1ad63db3fed01c592a11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...