Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2004 #1 Del Skrevet 23. mars 2004 jeg har noen sporsmaal som jeg haaper noen tar sej tid til aa besvare.. Naar kjoepte dere hus/leilighet? (som student? etter utdanning?) Hvor mye sparte dere opp foer dere bestemte dere for aa kjoepe? Hvor mange prosent av kjopesummen laante dere? Noen av dere som angrer paa valgene dere tok da dere valgte aa kjoepe deres eget?? (noen som sitter med laan over hodet og angrer??) clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 23. mars 2004 #2 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi kjøpte for halvannet år siden. Lånte hele kjøpesummen. Vi angrer ikke på vi kjøpte leilighet, men i ettertid ville vi helst bodd et annet sted. Nå har det seg slik at Husbanken ikke lenger gir lån til brukte leiligheter, og vi er dermed låst her vi bor. Hvis vi selger må vi innfri lånet i Husbanken, og begynne helt på nytt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 23. mars 2004 #3 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi kjøpte hus like mens han var i jobb og jeg avsluttet min utdanning. Vi tok over huset fra hans foreldre og ga derfor veldig lite for det. Vi lånte derfor hele kjøpesummen + litt ekstra for å pusse opp med. Anger og angrer. Jeg trives, men har vel funnet ut at det er vanskeligere å evt. selge dette huset siden det er barndomshjemmet enn om det hadde vært et annet hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. mars 2004 #4 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi kjøpte leilighet i Oslo for fire år siden. Jeg var student, mens samboeren min hadde fast jobb. Han tok alt av lån og leiligheten står i hans navn. Jeg vet ikke hvor mye egenkapital han hadde, men tror det var et par hundretusen, han lånte vel 80% av kjøpesummen. Vi angrer ingenting, leiligheten er fin og har økt en del i verdi siden vi kjøpte. Når jeg er ferdig med studiene og får fast jobb flytter vi igjen, og kjøper da leilighet sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 23. mars 2004 #5 Del Skrevet 23. mars 2004 Jeg kjøpte for et år siden sammen kjæresten sentralt i Oslo. Jeg er student. Han er ferdigutdannet og jobber. Vi lånte 100% og det gikk bra for banken. Vi hadde ingen oppsparte penger. Det å kjøpe er noe av det smarteste jeg har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 23. mars 2004 #6 Del Skrevet 23. mars 2004 Naar kjoepte dere hus/leilighet? (som student? etter utdanning?) Hvor mye sparte dere opp foer dere bestemte dere for aa kjoepe? Hvor mange prosent av kjopesummen laante dere? Noen av dere som angrer paa valgene dere tok da dere valgte aa kjoepe deres eget?? (noen som sitter med laan over hodet og angrer??) Kjøpte leilighet i fjor, da hadde vi jobbet i to år begge to. Grunnen til at vi ikke kjøpte før, var flytting fra by til by. Jeg hadde litt penger fra arv som ble brukt i egenkapital, så vi lånte ca 80 % av kjøpssummen. Angrer ikke! Har en koselig leilighet i et attraktivt strøk med et lån vi klarer å betjene også når renta går opp (som den kommer til å gjøre før eller siden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 23. mars 2004 #7 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi har nettopp kjøpt hus. Vi skulle i utgangspunktet låne 90 % av kjøpesummen, men endte opp med å låne 96 % (tror jeg det ble til slutt), for da har vi litt ekstra til oppussing. Jeg er student og har et år igjen, og han jobber. Foreløpig har vi ikke rukket og angre, men jeg har jo tenkt litt over hvor mye gjeld vi plutselig har pådratt oss da. Men sånn må det vel bare være vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 23. mars 2004 #8 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi kjøpte bolig for ett år siden. Lånte hele kjøpesummen, og det var ikke noe problem. Vi hadde noe egenkapital, men det bruker vi til å pusse opp med. Trives kjempegodt hit vi har flyttet, angrer ingenting, også er det jo så mye rimeligere, for ikke å snakke om mer lønnsomt enn å leie noe tilsvarende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 23. mars 2004 #9 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi kjøpte vårt hus for to år siden. Lånte hele kjøpesummen og har pusset opp for oppsparte midler. Har ikke angret en dag!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 23. mars 2004 #10 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi kjøpte leilighet i Bergen sentrum for 4 år siden. Da var vi i jobb begge to. Vi hadde ikke oppsparte midler men fikk låne penger av foreldre til å låne 80 prosent av banken. Har ikke angret et sekund og nyter å være "inne på markedet"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 23. mars 2004 #11 Del Skrevet 23. mars 2004 Vi kjøpte leilighet for snart to år siden, da jeg var nyutdannet og arbeidsledig og sambo jobbet. Lånte 100%. Renta da var mye høyere enn idag, vi har valgt å opprettholde samme månedsbetalingen, så vi betaler nå nesten dobbelt så mye som vi må i mnd. Angrer ikke i det hele tatt på at vi kjøpte leilighet. Kjenner folk som leier tilsvarende leilighet som vi har, og kaster mange tusenlapper rett til huseieren hver mnd, mens vi betaler ned på lånet vårt. Er det noe vi skulle gjort annerledes, er det kanskje at vi skulle kjøpt en større leilighet med en gang, kunne vært greit med et ekstra soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. mars 2004 #12 Del Skrevet 23. mars 2004 Min første leilighet kjøpte jeg midt på 90-tallet. Fikk litt hjelp fra foreldrene mine, men lånte nok 80%. I løpet av de neste 5 årene steg verdien ganske kraftig. Jeg var lavtlønnet på den tiden. Hadde ca 8000 utbetalt i måneden. Og jeg bodde alene i min 2-roms. Sammen med sambo kjøpte jeg tomt for 4 år siden. Hadde egenkapitalen fra leiligheten. Lånte resten. Jeg var i full jobb og han var fortsatt student/lærling. Angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 23. mars 2004 #13 Del Skrevet 23. mars 2004 Kjøpte leilighet for et halvt år siden sammen med forloveden min. Han hadde nedbetalt leilighet fra før (men tok opp litt lån for å kjøpe ny bil), og jeg lånte hele min del av beløpet. (Tilsammen lånte vi i underkant av 60% av kjøpesummen). Jeg er student, han har jobbet i mange år. Angrer IKKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 24. mars 2004 #14 Del Skrevet 24. mars 2004 Vi kjøpte leilighet i Oslo for fire år siden. Jeg var student' date= mens samboeren min hadde fast jobb. Han tok alt av lån og leiligheten står i hans navn. Jeg vet ikke hvor mye egenkapital han hadde, men tror det var et par hundretusen, han lånte vel 80% av kjøpesummen. Vi angrer ingenting, leiligheten er fin og har økt en del i verdi siden vi kjøpte. Når jeg er ferdig med studiene og får fast jobb flytter vi igjen, og kjøper da leilighet sammen. Dette høres jo ut som meg! Men det var et par flere år siden, og nå er vi gift og har kjøpt tomannsbolig sammen. Selvom jeg aldri har tvilt på verken mannen min eller forholdet vårt, så er det betryggende at navnet mitt nå står på alle papirene. Og for å komme til poenget - NEI vi angrer ikke et sekund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 24. mars 2004 #15 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg kjøpte meg leilighet for 10 år siden, og det var før jeg ble student. Var lei av å flytte rundt med barna, og ville ha noe som var vårt. Jeg måtte låne 100% da, men i dag har jeg 60% rente. Har ikke angret et sekund, for det er den beste investeringene jeg har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 24. mars 2004 #16 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg kjøpte leilighet alene i november 2002, jeg hadde spart noe i egen kapital (nesten 200 000). Jeg lånte resten, i lokalbanken hjemme, har 30 års nedbetalingstid, god rente og begynner å se at jeg klarer meg selv. Brukte mye tid med rådgiver i banken, det er viktig når du står alene om et kjøp! Det er tøft å eie leiglighet alene sentralt i Oslo, men jeg har aldri angret på at jeg invisterte i eget sted å bo. Betaler mindre i måneden nå, enn da jeg leide for en periode i samme område. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 24. mars 2004 #17 Del Skrevet 24. mars 2004 Hei. Vi kjøpte 3roms leilighet i 1998 da vi begge var studenter. Vi lånte 80% av kjøpesummen hos husbanken! Kjempefornøyd med kjøpet, og ville anbefalt alle som har muligheten til å kjøpe å gjøre det mot for å leie! Vi bor fremdeles i den samme leiligheten, og har planer om å selge og kjøpe oss noe større til neste sommer når mannen er ferdig med studiene! Det har til tider vært trangt, men alt i allt har vi ikke betalt så mye mer enn om vi hadde leid (har hatt avdragsfritt lån) og har fått en kjempegod verdistigning som blir egenkapitalen ved vårt neste kjøp! Har i realiteten nesten bodd gratis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå