Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #1 Skrevet 2. mars 2013 Hei dere! Har ett lite problem nedentlig, som kanskje noen som har vært borti det samme kan svare på! Jeg er en kvinne i 20-års alderen, og har nyllig vært syk med kraftig diarè(sorry for detajer) men dagen etter jeg ble smittet med omgangssyken fikk jeg to harde blemmer nedentil på den ene siden av leppa, helt nederst ved skjedeinngangen. Blemmene var ikke vonde og de var ikke til noen særlig ubehag bortsett fra når jeg tørket meg etter do besøk, ellers merket jeg ikke til de i hele tatt. Jeg gikk på apoteket og kjøpte zinksalve som jeg smurte meg med nedentil og etter ett par dager ble blemmene bedre, ble mykere og gjorde ikke lenger vondt. Trodde kanskje det var kviser jeg hadde fått nedentlig som hadde blitt betente for når jeg så med speil på blemmene så var det sånn gul ting på toppen sånn som med kviser, og etter en dag forsvant den og blemmene ble bedre. Var lykkelig for at det ikke lenger gjorde vondt når jeg tørket meg nedentil og skulle smøre meg en siste gang og sjekke hvordan det sto til dere nede, pga jeg tidligere på dagen hadde kjent en bittebittebitteliten sviende og kløende smerte på den andre siden, så da at det hadde oppstått to helt identiske blemmer på andre siden, nøyaktig samme plassering. Tok og kjente på de med en våtserviett og de gjorde vondt ved berøring men ikke ellers.. I tilegg hadde det oppsått bittesmå blemmer litt spredt rundt der nede(så små som ved knottestikk) de var ikke noe røde og ikke gjorde det vondt å være nær dem heller. Så tok jeg og skulle vaske av kremen som var der fra før, før jeg tok på den nye og da jeg skulle vaske akkurat rundt skjeden kjente jeg at jeg var veldig sår der, det svei litt når jeg pelte der og jeg kunne se at det var litt rødt i kantene, det var også noen hvite greier lenger ned på kantene som jeg prøvde å ta bort med servietten siden jeg tenkte det var salva. Men den ville ikke vekk og jeg kunne se at det var mer lenger ned + at skjedeveggene var veldig ru(eller hva det heter).. Er det noen som har opplevd lignende? Vurdere sopp siden jeg så et bilde av det på nettet og da var det sånn hvite greier sånn som jeg hadde.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #2 Skrevet 2. mars 2013 Er du seksuelt aktiv? Uansett bør du dra til legen med dette. Anonym poster: 0a693da6e85e6fccaf03457b959bf952
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #3 Skrevet 2. mars 2013 Gå til lege og forklar problemet. Å sitte her på KG hjelper ingenting. Anonym poster: e410daf4f6de967d765ad214c6ce91aa
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #4 Skrevet 2. mars 2013 Er seksuelt aktiv med kjæresten ja. Har vurdert herpes, men etter å ha lest på nettet så synes jrg ikke symptomene er så like.. Vet at herpes er blemmer, men de gjør jo veldig vondt og det oppstår jo ofte fler som utvikler seg til sår. Blemmene jeg hadde på den ene siden gikk jo bort etter noen dager uten å fra seg særlig ubehag eller sår. Og jeg har ikke lest noen sted at herpes gir smerter og ubehag inni skjeden. Trnkte å gi det over helgen, er det ikke blitt bedre da ringer jeg lege.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #5 Skrevet 2. mars 2013 Gå til lege. Gå til lege. Gå til lege. Anonym poster: e410daf4f6de967d765ad214c6ce91aa
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #6 Skrevet 2. mars 2013 Gå til lege. Gå til lege. Gå til lege. Anonym poster: e410daf4f6de967d765ad214c6ce91aa På en lørdagskveld? Med noe såpass lite dramatisk? Ikke rart legevaktene er stappfulle.
Zoom Skrevet 2. mars 2013 #7 Skrevet 2. mars 2013 Jeg tenkte på førstegangsutbrudd av herpes pga nedsatt almenntilstand. Ring fastlegen din.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #8 Skrevet 2. mars 2013 Jeg tenkte på førstegangsutbrudd av herpes pga nedsatt almenntilstand. Ring fastlegen din. Har jo vurdert det jeg også, men synes det da er rart jeg kun har fått en blemme på hver siden som kun gjør vondt ved kontakt, og når den ene var på vei til å bli mindre og forsvinne så kom ned andre på den andre siden. Og de små nuppene som jeg velger å kalle de gjør jo ikke vondt i hele tatt. Eneste stedet som det svir litt nå og når jeg sitter er inne i skjeden min.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #9 Skrevet 2. mars 2013 På en lørdagskveld? Med noe såpass lite dramatisk? Ikke rart legevaktene er stappfulle. Skrev jeg I DAG? Nei. Anonym poster: e410daf4f6de967d765ad214c6ce91aa
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #10 Skrevet 2. mars 2013 Har jo vurdert det jeg også, men synes det da er rart jeg kun har fått en blemme på hver siden som kun gjør vondt ved kontakt, og når den ene var på vei til å bli mindre og forsvinne så kom ned andre på den andre siden. Og de små nuppene som jeg velger å kalle de gjør jo ikke vondt i hele tatt. Eneste stedet som det svir litt nå og når jeg sitter er inne i skjeden min. Men du må til lege til uka, ok? Bestill en time og gå til lege, gå til lege, gå til lege. Anonym poster: e410daf4f6de967d765ad214c6ce91aa
Wildy Skrevet 2. mars 2013 #11 Skrevet 2. mars 2013 Bestill deg en time til legen på mandagen, og få klaret opp i hva det er.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #12 Skrevet 2. mars 2013 Skrev jeg I DAG? Nei. Anonym poster: e410daf4f6de967d765ad214c6ce91aa Noe hun skrev hun skulle. Skader ikke å lese litt rundt for å se hva det kan være i mellomtiden.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #13 Skrevet 2. mars 2013 Noe hun skrev hun skulle. Skader ikke å lese litt rundt for å se hva det kan være i mellomtiden. Skal som sagt ringe legen på mandag og se hvordan det er i løpet av helgen. Har søkt litt rundt på nettet, men blir så usikker. Og siden det er lørdag og ikke mulighet for å ringe legen før mandag så tenkte jeg å se om andre hadde opplevd lignende.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2013 #14 Skrevet 2. mars 2013 Jeg synes det høres ut som kvisebyller og "sår". At underlivet ditt har vært litt "skittent" de siste dagene, og huden reagerer. Jeg tror ikke det haster å dra til legen, men det må du selv vurdere. Anonym poster: 72110b34110de728337ac1461087b140
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #15 Skrevet 2. mars 2013 Jeg synes det høres ut som kvisebyller og "sår". At underlivet ditt har vært litt "skittent" de siste dagene, og huden reagerer. Jeg tror ikke det haster å dra til legen, men det må du selv vurdere. Anonym poster: 72110b34110de728337ac1461087b140 De blemmene ser jo ut som kviser, og siden de er vondt ved berøring så har jeg vurdert at de muliggens er betente. Men synes jo det er rart at det først kom på den ene siden og når den ble bra så dukket det opp på andre siden nøyaktig samme sted som ved den andre siden. Også plutselig kom de små nuppene som ikke hadde vært der før, men som ikke gjør vondt.... Men kan kviser smitte og bli til fler? Også forstår jeg ikke hvorfor jeg er så sår i skjeden når det absolutt ikke er pga sex for har ikke hatt det siden torsdag. TS
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 Unødvendig svar må jeg si! Hvis det er til din interesse så har jeg en ganske grei hygiene, inkluder nedentil. TS
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #18 Skrevet 3. mars 2013 Har ikke blitt noe værre, bare den ene blemma som dukket opp etter den andre forsvant så har ikke blitt noe mer. Virker ikke så sår og svir ikke lenger heller, bare klør akkurat ved skjeden og inni. TS
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #19 Skrevet 3. mars 2013 Har du barbert deg eller fjernet hår nedentil nylig? Det kan hos meg gi kviser. Og det med den symmetriske plasseringen: jeg er en av dem som er plaget med kviser i ansiktet, og noen ganger så kommer de symmetrisk plassert der, akkurat som du beskriver i underlivet ditt. Og ja, kviser kan smitte. Det er derfor man ikke skal plukke seg mye i ansiktet om man har kviser, fordi man kan overføre bakterier (velger å bruke dette ordet) fra en lokasjon til en annen. Underlivet er jo ikke et område som er lett å holde totalt fritt for gnissing, så det kan være overføringer der, ja. De andre tingene du spør om kan jeg ikke svare på, annet enn at jeg også kan med jevne mellomrom bli sår nedentil, og oppleve svie ved skjedeåpningen. Hos meg har det ingen relasjon til sex, det er bare noe som kommer og går. Anonym poster: 2dcc498528786c0d7339a000be2e7d8b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #20 Skrevet 3. mars 2013 Jeg har hatt akkurat det samme + at det dukker opp en på andre siden etterhvert. Vet ikke helt hva det kommer av, men det er nok nedsatt hygiene. Bruk bomullstruser og sørg for lite fuktighet så blir det bedre. Er ikke mer farlig enn at det er litt skjemmende, og det er bare kviser. Grunnen til at det har kommet nå kan også være fordi du etter mange dobesøk har tørket deg mye og på den måten gjort huden mer sår og mottakelig for bakterier. Jeg ville ikke dratt til legen. Anonym poster: 19c0c07c3aa98d356134060f621a4357
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå