Gå til innhold

Hvor farlig er aspartam?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange som sier at det er farlig, andre sier at det livsfarlig og andre igjen sier at det ikke er farlig i det hele tatt. Hva er sant? Har hørt både det ene og det andre til og med av leger og andre helsepersonell

Hvis det ikke er farlig, hvorfor sier mange, inkludert leger at det er farlig? Vil de bare ikke at man skal få det i seg? Hvorfor det da?

Anonym poster: f2824c52dca10e7557c50c5bba9b47ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det hadde vært livsfarlig hadde det ikke vært lov å putte det i mat.

• Liker 2
Skrevet

Aspartam er veldig omdiskutert, og som du sier så er det noen som mener det er veldig skadelig mens andre regelrett oppfordrer å velge aspartamholdige produkter.

Det jeg stusser på er hvordan noe forskning viser at det faktisk er svært skadelig, mens noe forskning mener det ikke er det. Hvis man bruker tid på å saumfare google, så virker det som om industrien står bak den forskningen som viser at søtningsstoffet ikke er farlig. Uavhengig forskning viser at den er farlig.

Jeg personlig vil heller drikke cola enn cola light hvis jeg først skal drikke brus, jeg vil ikke ha aspartam i kroppen min, og jeg ville heller aldri gitt barna mine noe med aspartam i.

• Liker 4
Skrevet

Du dør bare du ser på det ..

Jeg drikker 1,5 liter pepsi max hver dag og jeg er veldig frisk og rask ..

• Liker 1
Skrevet

Hvis det hadde vært livsfarlig hadde det ikke vært lov å putte det i mat.

Palmefett er livsfarlig, det har vært lov å putte i mat i maaaaaange år. Først nå myndighetene tar grep om det.

• Liker 3
Skrevet

Du dør bare du ser på det ..

Jeg drikker 1,5 liter pepsi max hver dag og jeg er veldig frisk og rask ..

Det at du er frisk og rask i dag betyr ikke at du er frisk og rask om 10 år. Man faller ikke om død av å drikke 1,5 liter pepsi max ei heller av å spise en feit burger. Men senvirkningene av overdrevent bruk kan absolutt være alvorlige.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Man skal ikke få i seg for mye, dvs drikke kanskje 6-7 lettbrus hver eneste dag, hele livet.

Ellers går det såååå fint så.

Alt er farlig, bare vent, til sommeren er poteter og olivenolje det verste du kan ha i deg.

AnonymBruker
Skrevet

Skeptisk til kunstig søtningsstoff . Drikker heller vanlig brus. Drakk Pepsi Max hver dag før. Kuttet det ut , og gikk over til vanlig brus i ny og ne. Smakte Pepsi Max igjen etter noen mnd'er . Da smakte det virkelig helt jævlig. Klarte ikke drikke opp flasken engang. Fatter ikke hvordan jeg begynte å drikke det til å begynne med.

Anonym poster: bf36bde46f2c46462cd45ca4eb8cff61

• Liker 1
Skrevet

Må jo dø av noe :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er omstridt hvorvidt det er farlig, men merker hvertfall selv at jeg får hodepine ved for stort konsum. Kanksje aspartam er dehydrerende? Gud vet.

Anonym poster: c88bdcd58a635c2ae77e23e33663c96c

Skrevet

Mener at det er en tysk studie som viser at aspartam kan redusere eller øke virkningen av visse legemidler. Diabetes-medisiner, hjertemedisiner, prevensjonsmidler osv... Det forskes mye på det, men jeg tror ikke vi får noe endelig svar på en stund..

Skrevet

Skeptisk til kunstig søtningsstoff . Drikker heller vanlig brus. Drakk Pepsi Max hver dag før. Kuttet det ut , og gikk over til vanlig brus i ny og ne. Smakte Pepsi Max igjen etter noen mnd'er . Da smakte det virkelig helt jævlig. Klarte ikke drikke opp flasken engang. Fatter ikke hvordan jeg begynte å drikke det til å begynne med.

Lettbrus - hjerneslag / Vanlig brus - hjerteinfarkt/karsykdom. Pest vs kolera

• Liker 1
Skrevet

Det er mye i dagens samfunn som ikke er bra for oss.

Husker ett år det sto epler var farlig så:P

Skrevet

Palmefett er livsfarlig, det har vært lov å putte i mat i maaaaaange år. Først nå myndighetene tar grep om det.

Nå får du gi deg. Palmefett er IKKE livsfarlig. Det er bare vegetabilsk fett som er mettet! Akkurat som fettet i smør og animalske produkter! Industrien er skitten, det er jeg enig i, men fettet er ikke farlig unntatt i større mengder.

Jeg blir så sliten av folk som er så hysteriske, altså.

• Liker 2
Skrevet

Nå får du gi deg. Palmefett er IKKE livsfarlig. Det er bare vegetabilsk fett som er mettet! Akkurat som fettet i smør og animalske produkter! Industrien er skitten, det er jeg enig i, men fettet er ikke farlig unntatt i større mengder.

Jeg blir så sliten av folk som er så hysteriske, altså.

http://illvit.no/mennesket/sykdom-behandling/hvorfor-er-transfettsyrer-farlige

http://bramat.no/kosthold/livsstil/101-derfor-er-transfett-farlig

Du får bare bli sliten av "hysteriet".

AnonymBruker
Skrevet

Lettbrus - hjerneslag / Vanlig brus - hjerteinfarkt/karsykdom. Pest vs kolera

Ja , og om noen timer skal jeg drikke vin . Da blir jeg alkoholiker :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder meg til meningen min uansett. Det går på mengder. Så lenge vi ikke spiser mye mat som er badet i palmeolje (frityrstekt, f.eks) så skader det virkelig lite å spise noe som inneholder litt palmeolje i blant.

Problemet er at det meste av ferdigmat, kjeks, potetgull, snacks, kaker, pålegg, osv inneholder transfett, man trenger ikke spise frityrstekt mat for å få det i seg. I tillegg skjuler transfett seg under andre navn når man leser listen over ingredienser, så mange får i seg langt mer enn de er klar over.

Skrevet

Må jo dø av noe :)

Hvis du har sett mennesker med f.eks langvarig dødelig kreft så tror jeg du snur på flisa. Man trenger forsåvidt ikke dø, men bli kronisk alvorlig syk. Det er lett å føle seg "udødelig" før man opplever det selv på kroppen.

Skrevet

Jeg har sett det .

Må fortsatt dø endag

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...