Gå til innhold

Vondt i hodet under mensen!! Vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har så vanvittig vondt i hodet når jeg har mensen :veldigsur:

Har ikke pleid å få det, men etter at jeg begynte på Jasmin holder hodet på å eksplodere hver mens...

Veldig frustrerende :-?

Men er det vanlig??

Videoannonse
Annonse
Gjest Coral
Skrevet

Jeg har veldig ofte vondt i hode de første dagene av mensen, tror det er vanlig.

Gjest Fighter
Skrevet

Har ikke pleid å ha det, men de siste gangene har jeg hatt så vondt i hodet at jeg har vært skikkelig dårlig. Kanksje det skyldes jernmangel? Man mister jo tross alt mye blod under mensen.

Skrevet

Men hvorfor er det sånn??

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

fordi du mister blod, og da blir det sløvt og greier. Nei jeg aner ikke.

Skrevet

Hvis du har hatt dette flere ganger i det siste kan du jo muligens prøve med litt jerntilskudd rundt de tider neste gang. Skulle ikke det hjelpe, har du jo egentlig bare utelukket det.

Men det er jo helt vanlig å bli trøtt og sliten, så hvis man holder på med akkurat det samme som vanlig med samme intensitet, kan det jo rett og slett være at hodet prøver å få kroppen til å ta det litt roligere noen dager.

Nei ikke vet jeg egentlig - men Paracet - det pleier å hjelpe!

Skrevet

Jeg tror det er hormonforandringene i kroppen som gir deg hodepine. Men det kan virke begge veier, selv ble jeg kvitt migrenen da jeg ble gravid.

Skrevet
Jeg tror det er hormonforandringene i kroppen som gir deg hodepine.

Ja, det var kanskje en mer forståelig forklaring :wink:

Skrevet

Jeg får alltid vondt i hodet når jeg gir blod.

Og på blodbanken ber de meg alltid om å drikke mye.

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv å bytte pillemerke, jeg fikk også dritvondt i hodet av Yasmin. Da jeg sluttet med dem gikk det over.

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet
Men er det vanlig??

JA!! Jeg har bestandig migrene når jeg har mensen :-?

Skrevet

Etter at jeg begynnte med nuva-ringen får jeg vondt i hodet de siste 2-3 dagene før mensen.

Skrevet

Vil det si at hodepinen kommer som et resultat av et hormonelt prevensjonsmiddel?

Og at det kan gi seg dersom man slutter med dette?

Skrevet
Vil det si at hodepinen kommer som et resultat av et hormonelt prevensjonsmiddel?

Og at det kan gi seg dersom man slutter med dette?

Det kan jo være. Høres jo sånn ut. For meg er det ihvertfall ikke blodmangel som gjør det, for jeg får det før jeg mister blod :roll:

Gjest Virvel
Skrevet
Hvis du har hatt dette flere ganger i det siste kan du jo muligens prøve med litt jerntilskudd rundt de tider neste gang. Skulle ikke det hjelpe' date=' har du jo egentlig bare utelukket det. [/quote']

Man skal ikke bare ta jern. Kroppen skiller ikke ut overskudd av jern, og jernavleiringer kan på sikt føre til skader på organene. Ikke bra. :fy: Det skal bare en bitteliten blodprøve til for å finne ut om du har jernmangel eller ikke.

Gjest Anonymous
Skrevet
Men hvorfor er det sånn??

Hormonell migrene er ikke uvanlig. Mange med migrene har sine eneste anfall under mensen, evt eggløsning.

Skrevet

Finnes det en måte å unngå dette på?

Gjest Helt klart
Skrevet

Svar på spørsmålet til Lille Løve:

Ja, helt klart!

Når du slutter med hormonelle prevensjonsmidler forsvinner hodepinen med dem.

Selv hadde jeg masse hodepine og migrenene + manglende sexlyst PGA. p-piller og alle de andre hormon-prep. (Yasmin, andre merker, plasteret, ringen you name it).

Nå, når jeg har tatt total avstand fra slik hormon-dritt har jeg aldri hodepine, aldri migrene, og sex-lysten er tilbake. Livet er helt annerledes og MYE bedre for meg etter å ha sluttet med sånn møkk!!

Skrevet

Men det er også mulig å ha migrene rundt mensen-tider og ikke gå på hormonell prevensjon - og slippe den når man tar hormoner!!

Tror det er lite å gjøre for å slippe den.. I hvert fall passe på å ikke stresse og sove mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...