AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Barnet mitt har mange allergier. Går fast på Aerius, men skulle ønske man slapp denne kjemiske medisineringen. Synes ikke han blir bedre heller. Han tåler ikke gress, bjørk, katt, hund og husstøv. Gutten blir også urolig av denne allergien, der symptomene er kløe i øyne, tett nese, nysing, kløe på kroppen og dårlig søvn på natten. Nå må han få hjelp, for dette går på helsen løs for han. Skolearbeidet blir også dårlig pga den hemmende allergien. Anonym poster: a114cf63ceb77ca3b4a73815e0806067
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 Tja, delvis. Fortsatt kløe på kroppen. Litt mindre nysing og tett nese. Men han sovner sent og våkner flere ganger på natten pga kløe. Synes ikke legene kan gjøre så mye for dette. Anonym poster: a114cf63ceb77ca3b4a73815e0806067
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Har dere undersøkt om han kan vaksineres? Anonym poster: 4d1a385324df21054cd4425a1cb2cc4d
Gjest Badebuksa Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Det finnes en sprøyte man kan ta, jeg vet om en som er superallergisk som tar den hver vår. Men det går også an å forsøke andre allergitabletter, folk reagerer forskjellig på forskjellige tabletter. Det er jo så mange å velge mellom også. Men dere har kanskje forsøkt mange forskjellige? Om dere ikke har hund/katt kan dere holde ham unna de dyrene, bjørkepollen er heldigvis ikke enda, og nøye vasking for å fjerne husstøv kan hjelpe til. Har selv vært allergisk hele livet, og har lært meg å leve med det dessverre, men skjønner at ikke alle orker det.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 Har ingen dyr. Vasker ned huset 2 ganger i uken. Skifter på sengene 1-2 ganger i uken, inkl tørrmoppe gulvene og under senga + støvsuger. Ingen av oss røyker, besøkende må røyke ute. Fjerner allergener så godt vi kan. Jeg synes synd på han nå, for sesongen begynner snart for fullt og skolearbeidet daler da mye. Han har tatt mange tester, fulgt opp av legen osv, og prøvd Zyrtec før Aerius. Når en sliter lenge med søvnen, så blir jo det en belastning for han også. Tror jeg må få legetime igjen Anonym poster: a114cf63ceb77ca3b4a73815e0806067
Gjest Badebuksa Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Du kan også forsøke Loratadin eller Telfast (allergimedisiner). Ja, få en legetime og vær klar på at du vil finne noe som passer godt, ikke bare litt godt.
Gjest Nesten frisk Skrevet 1. mars 2013 #8 Skrevet 1. mars 2013 Har du sjekket at han ikke reagerer på ting i huset som husstøvmidd eller mugg? Reagerer selv på begge deler. Vasking bør helst gjøres tørt, våt vask gir god grobunn for mikroorganismer som man kan reagere på. Viktig å ha HEPA-filter på støvsugeren, eller sentralstøvsuger, ellers hjelper det ikke mye å støvsuge, da allergener er så små at de blåses ut igjen. Pass på å ikke lufte midt på dagen, da pollenspredningen er størst da. Jeg ville tatt kontakt med NAAF, og hørt om muligheten for et opphold på Valle Marina på Gran Canaria. Der er det ikke pollen, og mange allergibarn har god effekt av et opphold der når spredningen er på sitt verste her. Selv har jeg opplevd kjempegod effekt av alternativ behandling, gikk til en behandler som brukte akupunktur, homeopati og bioresans samtidig. Jeg var helt symptomfri i 3 år etter en runde med disse behandlingene. Etter det kom symptomene gradvis tilbake, men har aldri blitt like sterke igjen som de de var før behandlingen. Til slutt vil jeg bare nevne at hvis pollen er det som plager ham mest, og ingenting hjelper, så kan man kanskje vurdere å flytte på seg? Jeg bodde i 7 år midt i en jordbrukskommune, flatt og langt fra havet. Somrene var et h...... der... Nå bor jeg i en luftig åsside ved havet, og merker lite til pollenplagene, pollenet blåser bort før det når nesa mi :-) Det er godt at gutten deres har foreldre som bryr seg om plagene hans, for allergi er tungt! Ønsker dere lykke til, og håper dere finner noen tiltak som hjelper ham!
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #9 Skrevet 1. mars 2013 Det finnes mange forskjellige allergimedisiner som kan prøves. For meg fungerer Kestine best, og jeg har de samme allergiene som sønnen din. Andre tips er å ikke lufte tøy ute, ikke ha oppe vindu om natten, vaske puter og dyner og sjekke for kryssallergier. Jeg må holde meg unna veldig modne epler pga pollenallergi, f.eks. Anonym poster: 8debb75f508f4fadd4becbc07405aa01
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #10 Skrevet 1. mars 2013 Jeg har de samme allergiene, og går på en kombinasjon av flere medisiner. Tar fast tabletter (Loratadin, har prøvd flere typer), og tar etter behov både øyedråper og inhalasjonsspray. I tillegg tar jeg tre kortisonsprøyter i året - de har virkelig hjulpet meg. Bestill en ny time hos fastlege og be om annen/mer medisin. Anonym poster: cebe34a7c0e8ff94a96b2fe88418a557
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå