Gå til innhold

valpen hopper opp og biter i klærne, tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har forsøkt å ignorere men hun blir så sint og biter hardere i klærne og bjeffer... Det som virker er å avlede og gi godbit når hun roer seg, men så kan hun godt sette i gang igjen. Tror vi skal klare det, men det vil kreve tid og konsekvent reaksjon, og her er vi kanskje ved et problem: moren min som passer henne på dagen har tatt henne i nakken og ropt fy når hun har gjort det. Jeg har vist henne hvordan hun skal avlede, men da vil hun liksom ikke høre...

TS

Anonym poster: 8e2a9161bc829db9c46d96329c4b0118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har dere forsøkt en leke? Eller rett og slett løfte valpen opp og bort til en leke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Prøv å ta henne opp og hold den ene armen under hodet og opp mot ryggen. Hold den andre hånden under bakbena/bakre delen av kroppen. Hold henne fast, men ikke hardt, meningen er ikke å kvele, men å roe henne. Pass på å ha hånden som er under hodet så nærme halsen/brystet som mulig så hun ikke kan vri seg unna eller bite. Når hun roer seg litt, ikke la det gå for lang tid så gir dere henne godbiter. Gi hyppig i starten, men så drøyer dere lenger og lenger mellom hver gang godbitene kommer så lenge hun er rolig. Da vil hun lære seg at det lønner seg å være rolig. Funket veldig bra på vår valp. Tar tid og kan være vanskelig å få grepet på plass, men var gull verdt med vår valp. De fleste valpene sovner etter relativt kort tid i dette grepet, fordi de ofte er overstimulert når de er så urolige.

Endret av jente8923
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer jente8923 fullstendig! Elednig råd.

Går dere på kurs? det ville jeg absolutt anbefalt. det aller beste er faktisk å ignorere. og ja, hunden blir bare verrre og verre ved ignorering, før det blir bedre.. Gi beskjed til din mor at dette er helt uakseptabelt. kjefting og fysisk straff kan ofte gå bra, men fører også ofte til en usikker hund.

Vil også anbefale deg 1005 positiv hverdagslydighet, kanon bok. jeg gikk på kurset til forfatteren og han er ufattelig flink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ta henne opp og hold den ene armen under hodet og opp mot ryggen. Hold den andre hånden under bakbena/bakre delen av kroppen. Hold henne fast, men ikke hardt, meningen er ikke å kvele, men å roe henne. Pass på å ha hånden som er under hodet så nærme halsen/brystet som mulig så hun ikke kan vri seg unna eller bite. Når hun roer seg litt, ikke la det gå for lang tid så gir dere henne godbiter. Gi hyppig i starten, men så drøyer dere lenger og lenger mellom hver gang godbitene kommer så lenge hun er rolig. Da vil hun lære seg at det lønner seg å være rolig. Funket veldig bra på vår valp. Tar tid og kan være vanskelig å få grepet på plass, men var gull verdt med vår valp. De fleste valpene sovner etter relativt kort tid i dette grepet, fordi de ofte er overstimulert når de er så urolige.

Herregud, dette er faen meg det dårligste rådet jeg har lest på lenge.

Det er en VALP det er snakk om. Jævla maktsjuke mennesker er det som holder på sånn, driver med TVANG og nermest kveler en bitteliten valp fordi den oppfører seg som en valp!

Idiot!

Anonym poster: e99bbb09806ed87a39964c4da1859cc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Det har ingenting med makt å gjøre. Jeg hadde aldri gjort før de ba meg om å gjøre det på valpekurset. Jeg spurte hva jeg skulle gjøre med min hund når han bet fordi det funket ikke å ignorere. Han bet meg til blods flere ganger om dagen og jeg hadde dype sår i ben og armer. Da ba de meg om å gjøre det for å roe han. Men mulig det er et dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valpekurs og de ber deg holde fast valpen ?

Synes det rådet er like verdifult som elefantdritt. MAO GLEM DET

Det finnes andre måter å roe,uten å bruke makt og tvinge en valp opp i en unaturlig stilling.De fleste hunder liker ikke å miste bakkekontakten.Det i seg selv kan i utslag i panikk ,om ikke med en gang men etterhvert.

Det er min synsing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere forsøkt en leke? Eller rett og slett løfte valpen opp og bort til en leke?

Løfte? Men de fleste hunder liker jo ikke å miste bakkekontakten ;)

Anonym poster: f2ee2700acad13ca88c9853be35ff2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi begynt på valpekurs og rådet vi fikk der var å pipe som en valp og så snu ryggen til og gå rolig bort fra henne. Fortsetter hun må vi prøve å avlede og gi godbit når hun slutter å bite. Gjerne kombinere dette.

Hun forstår at hun ikke skal bite, men bitingen liksom henger seg opp hos henne noen ganger.

TS

Anonym poster: 8e2a9161bc829db9c46d96329c4b0118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løfte den TIL en leke.Kverrrrrulant :P

hihi :P

Anonym poster: f2ee2700acad13ca88c9853be35ff2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...