Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare si at dette skremmer livet av meg:

https://www.onlinelege.no/svar/_hvordan-kan-jeg-vite-om-hodepinen-er-alvorlig_ref:ibbbba24

Jeg har hodepine hver dag, ofte når jeg våkner.

"Det klassiske er nemlig at godartet hodepine pleier å gi seg etter litt søvn. Gjør den ikke det, eller du våkner av hodepine kan det bety at trykket inne i hodet har økt, hvilket skjer i tilfelle svulst."

Jeg får alltid mere vondt i hodet av å sitte å presse på do, noe jeg gjør ofte pga treg mage.

"Alle må søke lege snarest dersom hodepinen forverres når man hoster/nyser, lener seg fremover (hodet ned/bukker dypt) eller når man anstrenger seg (trykker/presser) under avføringen."

Er det virkelig så alvorlig? For ikke å snakke om andre ting på den siden som stemmer med meg. Jeg har en kul i hodet, men den sjekket jeg på røntgen for lenge siden. Legene sa at det ikke var noe farlig, selv om den er ganske vondt noen ganger.

Men som sagt, har hodepine hver dag, og hvis alt på den siden stemmer tror jeg jeg må på sykehuset med engang for å si det sånn. Og nei, har ikke bihulebetennelse. Er 16 år.

Hjelp?

Anonym poster: 739bce7a343276fb6a686996be9b0f21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

SLUTT Å FINNE SVAR PÅ NETTET! Man blir paranoid av mindre. Det er ikke unormalt at hodepinen forverres av å anstrenge seg, det har vel de aller fleste opplevd. Men ta deg en tur til legen, dersom du har migrene så kan du få medisiner som hjelper.

Anonym poster: 3491cbffb90b72464b216995decc3204

• Liker 2
Skrevet

Bestill time hos fastlegen over helgen, med mindre det er noe som har begynt helt nylig (dager/timer) og er helt ulikt noe du er vant til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har en kul i hodet er det vel denne som gir deg vondt i hodet, samt et økt trykk som du merker når du trykker for å gå på do..? Men denne er jo utredet, og er helt fin..

Anonym poster: ae17180b977bd32c40e67409f6a9d2a3

Gjest Badebuksa
Skrevet

Les ikke om symptomer! Da kan hvem som helst være dødssyk.

Er du bekymret, dra til en lege for utredning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...