Helenejaco Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Har kjøpt meg easy cap slik at jeg enkelt kan få mine gamle VHS kasetter over til DVD. Men når jeg kobler den til vhs spilleren blir den kun sort. Den får ingen signaler med filmen. Når jeg igjen kobler vhs spilleren til tv'en så får jeg opp tv signalene i easy cap på dataen, men det er jo vhs filmen jeg vil ha! Hva gjør jeg feil??
TMB Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Når jeg igjen kobler vhs spilleren til tv'en så får jeg opp tv signalene i easy cap på dataen, men det er jo vhs filmen jeg vil ha! Skjønner ikke hva du mener her. Hvis du kobler VHS-spilleren til TVen, hvor kobler du da EasyCap?
Helenejaco Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2013 Skjønner ikke hva du mener her. Hvis du kobler VHS-spilleren til TVen, hvor kobler du da EasyCap? Koblet først den EasyCap til VHS spilleren med skartkabel, men den ga ikke signaler. Så da koblet jeg en ny skartkabel fra VHS til tv.
TMB Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Du må fremdeles forklare bedre. Hva er inn- og utgangene på VHS-spillerne merket med? Bruker du en overgang på EasyCap fra RCA til scart? Hva er i så fall denne overgangen satt til, input eller output?
Helenejaco Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. mars 2013 Du må fremdeles forklare bedre. Hva er inn- og utgangene på VHS-spillerne merket med? Bruker du en overgang på EasyCap fra RCA til scart? Hva er i så fall denne overgangen satt til, input eller output? Haha, jeg er ei 18 år gammel blond jente som egentlig ikke helt vet hva jeg gjør. Har kjøpt en overgang med (hann) sånne farger og skart i andre enden for å få koblet Easy Cap til VHS spilleren min. Hva mener du med inn og utganger, og satt til input eller output? Tusen takk for hjelp!
Helenejaco Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2013 Overgangen er satt til output. Men den må jo ha tilkobling til spilleren siden den får signaler fra tven gjennom spilleren. Spørsmålet er bare hvordan jeg kan få vhs avspillingen og ikke kanalene opp i programmet.
sofie777 Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Hvilket program har du? Jeg har brukt Honestech VHS til DVD. Etter litt småjusteringer i programmet, fungerte det hos meg.
Helenejaco Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2013 Hvilket program har du? Jeg har brukt Honestech VHS til DVD. Etter litt småjusteringer i programmet, fungerte det hos meg. Brukte det programmet som kom sammen med Easy Cap. Ulead Video studio ellerno. Har du lastet det ned på internett? Og trengte du noen fler kablet til for å få det til?
sofie777 Skrevet 1. mars 2013 #9 Skrevet 1. mars 2013 (endret) Nei, det kom sammen med et Komputer for alle som hadde temaet "overføring av video til pc/dvd" en gang i fjor. Det programmet som fulgte med fikk jeg ikke til å virke. Ja, jeg trengte flere kabler, men nå er det en stund siden jeg overførte én video, så jeg husker ikke hva jeg hadde. Endret 1. mars 2013 av sofie777
Helenejaco Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #10 Skrevet 1. mars 2013 Hm da står jeg igrunn på samme plass. Men det er så irriterende at jeg får tatt opp fra tv'en men ikke fra VHS kasetten i spilleren!
TMB Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Hvorfor har du koblet til TVen egentlig? Det du skal gjøre er å koble til EasyCap der du vanligvis kobler til TVen.
sofie777 Skrevet 1. mars 2013 #12 Skrevet 1. mars 2013 Tv er ikke nødvendig, nei. Koble alle ledninger, USB og den tredelte (hvit, gul, rød), inn i hver sin ende av EasyCap-en, så skal det funke. Kanskje det var en ledning til, husker det ikke for øyeblikket.
Helenejaco Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 1. mars 2013 Jeg har prøvd uten tven også, men det er da det blir kun sort.
Lutetium 71 Skrevet 2. mars 2013 #14 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Dette har vært oppe før. Les andres erfaringer. Endret 2. mars 2013 av Lutetium 71
Helenejaco Skrevet 2. mars 2013 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2013 Dette har vært oppe før. Les andres erfaringer. Har vært innom der og sett, men greide ikke å få så mye ut av det ;o
Lutetium 71 Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Koblet først den EasyCap til VHS spilleren med skartkabel, men den ga ikke signaler. Så da koblet jeg en ny skartkabel fra VHS til tv. På videospillere med to scartutganger, er det ofte bare en ene som putter ut bildesignaler. Det er ofte den merket med "TV", mens den som fungerer kun som inngang kan være kalt "aux", "decoder", "satellitt" osv. Se i bruksanvisningen hvilken scartkontakt som skal brukes til tv, det er denne du skal koble Easy Cap til (plukk vekk det der tvapparatet). Om du bruker en slik en: ..skal bryteren stå på "output". Siden du bruker Ulead Video studio, kan du ta en titt på http://www.youtube.com/watch?v=NpLCvNQcK7E, legg spesielt merke til der de velger "Video Standard" - om det er opptak tatt opp med norsk/europeisk utstyr, så velger du Pal B el. Pal G (de to skal gå for ca det samme). I videoen velger de NTSC, det er kun for amerikansk utstyr/video. Edit: Det er visst litt styr med driverne til EasyCap. De som følger med på CDplata, funker ikke så godt med Vista/Windows 7. Videoveiledning Endret 2. mars 2013 av Lutetium 71
Helenejaco Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #17 Skrevet 3. mars 2013 wee nå fikk jeg bilde! Nå sliter jeg kun med at bildet hakker veldig i det jeg tar opp og at jeg ikke får lyd. Noen tips? Tusen takk for all hjelp jeg har fått!
Helenejaco Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #18 Skrevet 3. mars 2013 På videospillere med to scartutganger, er det ofte bare en ene som putter ut bildesignaler. Det er ofte den merket med "TV", mens den som fungerer kun som inngang kan være kalt "aux", "decoder", "satellitt" osv. Se i bruksanvisningen hvilken scartkontakt som skal brukes til tv, det er denne du skal koble Easy Cap til (plukk vekk det der tvapparatet). Om du bruker en slik en: ..skal bryteren stå på "output". Siden du bruker Ulead Video studio, kan du ta en titt på http://www.youtube.com/watch?v=NpLCvNQcK7E, legg spesielt merke til der de velger "Video Standard" - om det er opptak tatt opp med norsk/europeisk utstyr, så velger du Pal B el. Pal G (de to skal gå for ca det samme). I videoen velger de NTSC, det er kun for amerikansk utstyr/video. Edit: Det er visst litt styr med driverne til EasyCap. De som følger med på CDplata, funker ikke så godt med Vista/Windows 7. Videoveiledning wee nå fikk jeg bilde! Nå sliter jeg kun med at bildet hakker veldig i det jeg tar opp og at jeg ikke får lyd. Noen tips? Tusen takk for all hjelp jeg har fått!
Helenejaco Skrevet 3. mars 2013 Forfatter #19 Skrevet 3. mars 2013 nå har jeg funnet ut at den tar opp lyden fra mikrofonen på dataen min. Hvordan kan jeg endre det slik at den tar opp lyden fra filmen istedet?
TMB Skrevet 3. mars 2013 #20 Skrevet 3. mars 2013 Se i innstillingene til programmet, kanskje du kan velge sound input eller noe, sett den da til EasyCap i stedet for mikrofonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå