AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #1 Skrevet 1. mars 2013 Da det ble slutt med eksen sa jo flere av mine venninner at "det er jo mye mer fisk i havet", kjent frase for alle som nettopp er blitt single. Først nå har jeg begynt å stikke tåa i vannet, men må si jeg ikke er videre imponert.. Meldte meg inn i Sukker i går, og bladde meg gjennom mange sider uten å finne noen interessante. De jeg syns så attraktive ut hadde ikke sånn "super" eller "VIP" og jeg gidder i hvert fall ikke bruke penger på noe sånt. Mange ser sure ut på bildene, eller skikkelig klysete. Bør jeg være mer tålmodig? Mange her som har funnet noen på sukker? Er det egentlig vits å være bruker der uten å betale? Er det egentlig vits å betale? Anonym poster: a9817de8e78564289326cb9aac16b1a4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #2 Skrevet 1. mars 2013 Da det ble slutt med eksen sa jo flere av mine venninner at "det er jo mye mer fisk i havet", kjent frase for alle som nettopp er blitt single. Først nå har jeg begynt å stikke tåa i vannet, men må si jeg ikke er videre imponert.. Meldte meg inn i Sukker i går, og bladde meg gjennom mange sider uten å finne noen interessante. De jeg syns så attraktive ut hadde ikke sånn "super" eller "VIP" og jeg gidder i hvert fall ikke bruke penger på noe sånt. Mange ser sure ut på bildene, eller skikkelig klysete. Bør jeg være mer tålmodig? Mange her som har funnet noen på sukker? Er det egentlig vits å være bruker der uten å betale? Er det egentlig vits å betale? Anonym poster: a9817de8e78564289326cb9aac16b1a4 Jeg er også veldig skuffet over fisken!!! På Sukker er det mange som ser klysete ut, ja. Pluss at så og si alle av de jeg vet sikkert at er noen skikkelige assholes (ut fra egne og venninners erfaringer) ligger ute med kjekke bilder og god profiltekst som ikke stemmer over ens med annet enn hvordan de vil være, ikke i nærheten av hvordan de egentlig er. Kåtsekk-bilder, bar overkropp-bilder, bilder tatt i speilet på badet, se så kjekk jeg er-bilder, jålebilder, (Herlighet så mange jålete menn det finnes der ute, forresten?) , førstesidebilde: kjekk - fotogalleri: Feit og skallet..... Skulle ønske alle på Sukker og i hele verden egentlig bare kunne spørre seg selv: Er jeg egentlig meg selv nå? Anonym poster: 91b9442a8e785b12a471c9bac9496dbc
Nettinettet Skrevet 1. mars 2013 #3 Skrevet 1. mars 2013 . Skulle ønske alle på Sukker og i hele verden egentlig bare kunne spørre seg selv: Er jeg egentlig meg selv nå? Anonym poster: 91b9442a8e785b12a471c9bac9496dbc Der traff du spikeren på hodet, og grunnen til at jeg synes nettdating er noe skikkelig tull. Folk utgir seg for å være den de ønsker å være og ikke den de egentlig er. Det er her og nå som teller, ikke drømmene og fantasiene. Dessuten så er det null brukerkontroll og man vet aldri hva man havner borti. Noen er heldige og finner noen via nettet, men de fleste blir bare frustrerte og deprimerte. Nei det er i den virkelige verden det skjer, mellom ekte mennesker med ekte følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #4 Skrevet 1. mars 2013 Der traff du spikeren på hodet, og grunnen til at jeg synes nettdating er noe skikkelig tull. Folk utgir seg for å være den de ønsker å være og ikke den de egentlig er. Det er her og nå som teller, ikke drømmene og fantasiene. Dessuten så er det null brukerkontroll og man vet aldri hva man havner borti. Noen er heldige og finner noen via nettet, men de fleste blir bare frustrerte og deprimerte. Nei det er i den virkelige verden det skjer, mellom ekte mennesker med ekte følelser. Er ikke du nettdatingrådgiver eller noe sånt? Og nettdater selv? Er en stund siden jeg var på Sukker selv, men syntes det var helt greit. Så lenge du ikke har enormt høye forventninger til første dater, er det som regel hyggelig å møte noen. Og det du sier Nettinettet, at de fleste blir frustrerte og deprimerte - det tror jeg ikke stemmer. Da har man enten 1) Alt for høye forventninger/urealistisk selvbilde. Eller 2) Et så skjørt selvbilde og dårlig selvtillit at man tar det personlig om man ikke får svar på mange meldinger. Normalt oppegående mennesker med normal selvtillit vil nok ikke bli deprimerte av nettdating akkurat... Anonym poster: 8a66ed52d15aefc1b410cf59093088f2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #5 Skrevet 1. mars 2013 Må si jeg er positivt overrasket over at dere er enige med meg! Virker som om mange her inne bruker sukker og er sånn helt ok fornøyde.. Tenkte egentlig jeg ville få litt slakt for å være kresen og ha høye forventninger. Jeg skjønner at menn vil ha en fin profiltekst hvor de viser seg fra sin beste side, men som AB post 1 sier: hva skjer med alle bilde-på-bade posing a la deiligst.no bildene?? Sukk... TS Anonym poster: a9817de8e78564289326cb9aac16b1a4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #6 Skrevet 1. mars 2013 Ja, det er et problem at noen folk lyver. "Friluftsmennesker". Menn lyver på høyde og kvinner tror de har "former" når de egentlig er overvektig. Anonym poster: b8009da3400f99164a0d045647ac3ea9 2
Gjest Mandalas Skrevet 1. mars 2013 #7 Skrevet 1. mars 2013 Jeg har positive erfaringer med sukker enn så lenge. Jeg var selv veldig ærlig og oppriktig i profiltekst og bilder. Jeg har truffet en i virkeligheten som er fantastisk og har endel kontakt med en annen som virker som en super mann. Mye rart på sukker som alle andre steder, men ingen av de jeg skrev mye med viste seg å være noe annet enn de utga seg for (dvs de to jeg har mye kontakt med). Jeg var forresten betalende medlem den korte tida jeg var aktiv der.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #8 Skrevet 1. mars 2013 Helt enig med Mandalas. Jeg har også god erfaring med Sukker og ble kjent med flere veldig ok menn der. Klaff ble det bare én gang, med nåværende kjæreste, men de jeg møtte var hyggelige og sånn de utga seg for å være. Ikke legg for mye i et baderomsbilde så lenge det ikke er i bar overkropp, hehe. Kanskje vi bare har match med helt forskjellige menn der inne? Mulig du kan tenke gjennom de personlighetstest-greiene, hvis du føler de du har match med er helt feil for deg. Jeg syntes riktignok det var litt rart å møte folk med det bakteppet at begge var på utkikk etter kjæreste, og jeg synes fortsatt det er litt snålt at kjæresten og jeg ble kjent på den måten, men så lenge en prøver å bli kjent med normal progresjon etter det er det egentlig helt greit... Nåværende forhold er i hvert fall det aller beste jeg har vært i noen sinne Anonym poster: 0e7864f2f367ebf3f984636a557a0ae3
Gjest .-L-. Skrevet 1. mars 2013 #9 Skrevet 1. mars 2013 (endret) Du kan jo prøve å dyppe tåen din ned i det virkelige vannet og ikke ned i internett. Endret 1. mars 2013 av .-L-. 2
Gjest Svampebob1 Skrevet 1. mars 2013 #10 Skrevet 1. mars 2013 Og det du sier Nettinettet, at de fleste blir frustrerte og deprimerte - det tror jeg ikke stemmer. Da har man enten 1) Alt for høye forventninger/urealistisk selvbilde. Eller 2) Et så skjørt selvbilde og dårlig selvtillit at man tar det personlig om man ikke får svar på mange meldinger. Normalt oppegående mennesker med normal selvtillit vil nok ikke bli deprimerte av nettdating akkurat... Anonym poster: 8a66ed52d15aefc1b410cf59093088f2 Eller 3) Man har normale og sunne verdier basert på familie, vennskap og godhet. Kanskje man til og med er av den tilgivende typen som prøver å se det beste i alle. Ikke noe som passer inn i nettdating nei. Man risikerer å bli spist levende dersom man ikke har et relativt godt "filter". 2
Gjest Mandalas Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Jeg syntes riktignok det var litt rart å møte folk med det bakteppet at begge var på utkikk etter kjæreste, og jeg synes fortsatt det er litt snålt at kjæresten og jeg ble kjent på den måten, men så lenge en prøver å bli kjent med normal progresjon etter det er det egentlig helt greit... Anonym poster: 0e7864f2f367ebf3f984636a557a0ae3 Og denne må jeg si meg helt enig i! Det er en veldig spesiell og konstruert situasjon når man sitter der og skal sjekke om man passer sammen og vil ha hverandre. Spennende, moro og utrolig merkelig følelse.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #12 Skrevet 1. mars 2013 Er med nettdating som det er med virkeligheten. Hvor mange av folka du møter daglig er det som du virkelig ville ønsket å date? På nett så går man bare gjennom tredobbelt så mange som man ville gjort normalt, så da føles det som om det ikke er noen der ute for deg. Å finne noen jeg syns er spennende og som syns jeg er spennende tar tid, bare å smøre seg med tålmod, så skjer det vel noe etterhvert. Anonym poster: 3ac1a56ffc5f678e308c2ce6adde541c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2013 #13 Skrevet 1. mars 2013 Om man ikke vil kontakte de man finner attraktive fordi man ikke vil bruke penger så er vel ikke problemet "fisken" Anonym poster: ffb5e4f35609fe8538dd133aed370951 1
AnonymBruker 42 Skrevet 1. mars 2013 #14 Skrevet 1. mars 2013 Det er vel litt slik at de mest ettertraktede "fiskene" ofte er veldig utsatt i dagens fiskerinæring. Det drives jo både rov og overfiske på dem slik at de er rutryddningstruet lenge før de kommer seg på det verdens-vide-nettet. Er ikke så ofte man hører om catch and release policy i sjekke-gamet, mener jeg
makkapakka Skrevet 1. mars 2013 #15 Skrevet 1. mars 2013 Ja skal være enig i at fisken er varierende. Selv ønsker jeg meg en Glad laks men sannsynligheten for å ende opp med en tosk er mye større.
Nettinettet Skrevet 2. mars 2013 #16 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Er ikke du nettdatingrådgiver eller noe sånt? Og nettdater selv? Er en stund siden jeg var på Sukker selv, men syntes det var helt greit. Så lenge du ikke har enormt høye forventninger til første dater, er det som regel hyggelig å møte noen. Og det du sier Nettinettet, at de fleste blir frustrerte og deprimerte - det tror jeg ikke stemmer. Da har man enten 1) Alt for høye forventninger/urealistisk selvbilde. Eller 2) Et så skjørt selvbilde og dårlig selvtillit at man tar det personlig om man ikke får svar på mange meldinger. Normalt oppegående mennesker med normal selvtillit vil nok ikke bli deprimerte av nettdating akkurat... Anonym poster: 8a66ed52d15aefc1b410cf59093088f2 Jeg driver med daterådgivning, men har spesialisert meg på nettdating ved å studere fenomenet, snakket med flere 1000 mennesker og date mye via nettet selv. Jeg hjelper de som ønsker hjelp med profiler osv, og har også skrevet en bok for de som virkelig vil nettdate, men jeg anbefaler det ikke til de som kontakter meg for råd om hvordan de kan møte noen. Det er nok langt fra så svart/hvitt som du skal ha det til, og som bob'ern sier må man ha et ekstremt godt filter hvis man kun skal ha gode opplevelser der inne. Flott at du har hatt gode oppelevelser, men de mailene jeg får fulle av frustrasjon fra helt oppegående normale mennesker tilsier at du nok ikke har rett i disse 2 punktene dine. Mange ser muligheten til å utnytte andre menneskers ønske om kjærlighet og så lenge nettdatingsidene er mer opptatt av å tjene penger enn å matche mennesker så blir det mange som skader seg i prosessen. Endret 2. mars 2013 av Nettinettet 1
Såpe Skrevet 2. mars 2013 #17 Skrevet 2. mars 2013 Jeg driver med daterådgivning, men har spesialisert meg på nettdating ved å studere fenomenet, snakket med flere 1000 mennesker og date mye via nettet selv. Jeg hjelper de som ønsker hjelp med profiler osv, og har også skrevet en bok for de som virkelig vil nettdate, men jeg anbefaler det ikke til de som kontakter meg for råd om hvordan de kan møte noen. Det er nok langt fra så svart/hvitt som du skal ha det til, og som bob'ern sier må man ha et ekstremt godt filter hvis man kun skal ha gode opplevelser der inne. Flott at du har hatt gode oppelevelser, men de mailene jeg får fulle av frustrasjon fra helt oppegående normale mennesker tilsier at du nok ikke har rett i disse 2 punktene dine. Mange ser muligheten til å utnytte andre menneskers ønske om kjærlighet og så lenge nettdatingsidene er mer opptatt av å tjene penger enn å matche mennesker så blir det mange som skader seg i prosessen. Men du hører garantert kun fra dem som sliter! Jeg opplever det nesten utelukkende positivt. Man må jo lete og være innstilt på at den rette kanskje ikke dukker opp akkurat der eller med en gang. Jeg har sikkert hatt mine vanskeligheter jeg også, blant annet på grunn av vekta, men jeg ville hatt de samme problemene uansett hvor jeg hadde møtt personen. Jeg har vært på Sukker i fire måneder nå og har snakket med og møtt noen hyggelige menn. Jeg har ikke hatt noen ubehagelige opplevelser og alle jeg har møtt har vært som jeg trodde selv om kjemien ikke stemte (sånn er det jo). Jeg tenker at det er en fin måte å treffe folk på dersom man lytter til magefølelsen og bruker nettvett. Synes det er synd at du har blitt så negativ. Det ville vært bedre å lære folk om fallgruvene og at de ikke skal legge for mye i det, men bruke det som et supplement. Og kanskje gjøre dem bevisst på hva slags type person de leter etter.
Inwe Skrevet 2. mars 2013 #18 Skrevet 2. mars 2013 (endret) Nå er det snart vår og fiskesesong, da fisken tar turen fra det store internetthavet og er mulig å se fisken utendørs. Nettdating er slitsomt og tidkrevende, foretrekker å møte fisken andre steder Endret 2. mars 2013 av Inwe 1
Envy Skrevet 2. mars 2013 #19 Skrevet 2. mars 2013 Nå er det snart vår og fiskesesong, da fisken tar turen fra det store internetthavet og er mulig å se fisken utendørs. Nettdating er slitsomt og tidkrevende, foretrekker å møte fisken andre steder Ut på fisketur, aldri sur!
Gjest Skogmann Skrevet 3. mars 2013 #20 Skrevet 3. mars 2013 Du bruker sannsynligvis feil agn. Det er som regel problemet når man fisker. Først må du jo vite hva slags fisk du skal ha. Skal du ha en treig, traust og forutsigbar torsk? Ja, da agner du med reke eller makrell og lar ligge på bunn. Gjerne noen små rykk og napp innover. Men, skal du ha den kvikke sjø-ørreten må du ofte lirke og lure mer. En liten rekeimmitasjon på ei fluestang, eller kanskje en børsteorm om våren. Tidlig morgen eller seint på kvelden sniker du deg ut i vannkanten og swosher ute flua så langt du kan. Deretter drar du inn med små rykk og napp for å tenne agressjonen hos fisken. Eller hva med ei flyndre? Mye bling bling.. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå